Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت عمران شهر‌های جدید حبیب اله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر‌های جدید از هفته نخست آذرماه خبر داد و گفت: این طرح عموما در زمین‌های آماده سازی شده و دارای زیرساخت، احداث شده و اقشار متوسط جامعه مخاطب آن خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهرخانی در ادامه با تأکید براینکه واحد‌های تولیدی مسکونی در این طرح از لحاظ کیفیت، نحوه اجرا، سیستم انعقاد قرارداد و ارجاع کار به سازندگان و انبوه سازان کاملا تابع نظام فنی و اجرایی بوده و و با رعایت قوانین مذکور ساخته خواهند شد گفت: تلاش داریم خروجی این طرح در زمانبندی مشخص و با کیفیت مناسب به متقاضیان و شهروندان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: بهره برداری از مترو هشتگرد تا ۲ سال آینده/ اتصال راه آهن به ۲ استان دیگر در آینده نزدیک

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح ویژگی افراد واجد شرایط طرح مذکور بیان کرد: متقاضیان واجدشرایط تا پیش از این نباید از تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده، ساکن محدوده طرح و متاهل بوده و در نهایت سابقه مالکیت از سال ٨٤ نیز نداشته باشند.

به گفته این مقام مسئول زمین در این طرح به قیمت کارشناسی شده و اقساط طولانی مدت با دوره تنفس ٢ ساله از مردم دریافت خواهد شد.

طاهرخانی با اشاره به بهرمندی این طرح از تسهیلات ١٠٠ میلیونی با نرخ سود ١٨ درصد بیان کرد: خوشبختانه افرادی که جزو متقاضیان طرح مسکن یکم نیز هستند با هماهنگی بانک مسکن میتوانند وارد برنامه اقدام ملی شوند.

وی همچنین تأکید کرد: این طرح برای اقشار متوسط جامعه بوده و طرح دیگری با همکاری نهاد‌های حمایتی برای طبقه ضعیف در حال اجراست که طبق آن، زمین ٩٩ ساله و رایگان در اختیار نهاد‌ها قرار میگیرد که با کمک تسهیلات مورد نیاز این جامعه را مورد پوشش قرار می‌دهد.

این مقام مسئول همچنین درخصوص بازار مسکن و دلایل بی ثباتی آن بیان کرد: بدون شک اگر مداخلات دولتی عاملی برای ثبات بود در سال ٩١ که در اوج عرضه مسکن مهر بودیم باید رکود ایجاد میشدبنابراین به این نتیجه میرسیم که رابطه معنا دارای برای حضور دولت و کنترل قیمت وجود ندارد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از سرمایه‌های اقتصادی کشور در ساخت ساختمان سرمایه گذاری شده است و بیش از دو میلیون ساختمان در کشور خالی مانده است و سرمایه‌های این بخش کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است ٦ هزار واحد مسکن در شهر جدید صدرا ساخته شود عنوان کرد: شرایط پیش نیاز این طرح باید ایجاد شود و موضوعاتی نظیر مالیات، حقوق نظام مهندسی و سایر عوامل اجرایی نیز در نظر گرفته شود.

طاهرخانی در خصوص حضور بخش خصوصی در بازار مسکن عنوان کرد: بازار مسکن در انحصار بخش خصوصی است و مداخله بخش دولتی تنها در مسکن مهر صورت گرفت و در این بخش دو میلیون و ٣٠٠ هزار واحد در این طرح ساخته شد.

وی معتقد است: شرایط برای حضور بخش خصوصی به صورت مستقل در بخش ساختمان باید ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عنصر مغفول مانده حوزه ساختمان اظهار کرد: نوآوری در صنعت ساختمان کشور بسیار محدود و کند است و باید جهشی در حوزه نوآوری ایجاد شود تا شاهد افزایش بهره وری در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: رکود در بسیاری از شاخص‌ها رخ داده است و دولت نمی‌تواند به تنهایی در رفع خلا‌ها اقدام کند و باید شرایطی برای حضور بخش خصوصی در راستای حل این خلا‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به این نکته که مخاطب طرح اقدام ملی مسکن اقشار کم درآمد اجتماعی نیستند و متقاضیان باید ١٠ درصد هزینه ساخت را تامین کنند گفت: طرح اقدام ملی مسکن هیچ قیمت ثابتی ندارد و بر اساس چهارچوب‌های قرارداد‌های فنی، مهندسی کشور خواهد بود و هر طرح قیمت متفاوتی خواهند داشت.

طاهرخانی در پایان نیز خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی با طرح اقدام ملی مسکن ضروری و یکی از مهمترین عوامل پیشبرد این طرح دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری صبح دوشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی از پروژه نهضت ملی مسکن در بندر ریگ اظهار داشت: با پیگیری‌های و تلاش‌های صورت گرفته در دولت مردمی آیت الله رئیسی در راستای تأمین مسکن مردم به خصوص افراد فاقد مسکن، اقدامات خوب انجام و گام‌های مهم و مؤثری برداشته شده است.

فرماندار گناوه افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گناوه تلاش‌هایی صورت گرفته و این طرح در بندر ریگ آغاز شد که امروز مورد بازدید معاون وزیر و مسئولان قرار گرفت.

وی گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گناوه و در سایت بندر ریگ مشکلاتی در زمینه زیرساختی وجود داشت که با همکاری و همفکری اداره کل راه و شهرسازی مشکلات رفع و زیرسازی‌ها به خصوص معابر آغاز شده است.

وی گفت: امیدواریم در زمان تعیین شده بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این واحدها تکمیل و در اختیار متقاضیان و مردم قرار گیرد.

فرماندار گناوه بیان کرد: خوشبختانه در مراحل اولیه اجرای این طرح، مردم ساخت مسکن در قسمتی از زمین‌ها این سایت را آغاز کردند که امیدواریم با همت مردم و آمادگی دولت برای در اختیار قراردادن زمین به خصوص برای افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی، جوانی جمعیت و نیازمندان، این طرح تکمیل شود.

کد خبر 6085326

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • آغاز هفته کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات