Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکیمه انتظاری روز چهارشنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت: این استخر به طول۵۰۰ متر، عرض ۵۰ متر و به عمق ۱۰ متر در بالا دست باغات روستا جهت آبیاری ۱۳۸ هکتار از باغات کشاورزی کهجوق ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سطح استان بی نظیر بوده و تنها در این روستا برای نخستین بار احداث می شود، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و هم اکنون در مرحله خاکبرداری است و امیدواریم اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بخشدار مرکزی مراغه به حمایت های جهاد کشاورزی و دیگر ادارات در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: برای احداث این استخر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده است که تاکنون ۳۰ درصد از آن تخصیص یافته است.
انتظاری ادامه داد: همچنین بیش از هفت کیلومتر لوله ۲۰۰ برای انتقال آب استخر توسط جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است و در بسیاری از باغات به سیستم قطره ای به صورت رایگان اجرا شده است.
وی گفت: همچنین دبی نهر جهت اجرای سیستم آبیاری تحت فشار برای هر هکتار نیم لیتر در ثانیه برآورد شده است.
وی با تقدیر از اتحاد و روحیه همبستگی اهالی روستا کهجوق بخش مرکزی مراغه گفت: با احداث این استخر از کاهش منابع آب های زیرزمینی، هدر رفت آب نهر، تنش های ناشی از کمبود آب، خشکسالی و از بین رفتن باغات و فرو نشست زمین جلوگیری خواهد شد.

کهجوق (کهجیق)  یکی از روستاهای مراغه است که با جمعیتی بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر در دهستان سراجوی شمالی بخش مرکزی این شهرستان واقع شده‌است.
شهرستان مراغه دارای دو بخش سراجو و مرکزی است و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بخشداری مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بخشداری مراغه وزارت جهاد کشاورزی بخشداری مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرجهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب در این مراسم گفت :  ۲۰۰هکتار باغ گوجه سبز در شهرستان وجود دارد که پیش بینی می شد 5تن در هر هکتار برداشت شوداما به دلیل خسارات باد و طوفان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید محصول در این باغات کاهش یافت .
مهندس بهرامی  با اشاره به نقش این محصول در اشتغالزایی شهرستان افزود  : در زمان برداشت این محصول برای قریب به ۲۰ هزار نفر روز از کارگران فصلی در زمینه برداشت ، بسته بندی و حمل و نقل در شهرستان اشتغالزایی خواهد شد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد : تولید این محصول برای قریب به ۵۰۰ نفر در این دو روستا بصورت ثابت و پایدار شغل ایجاد شده است .
وی تصریح کرد : این محصول امروز در یک بسته بندی  جدید  برای عرضه در بازار به استانهای تهران ، همدان ، تبریز ، اهواز و ... ارسال می شود و به دلیل نوبرانه بودن آن از قیمت بالا و خوبی برخوردار است .
باتوجه به اینکه سرپلذهاب یک شهرستان گرمسیری است امکان پرورش محصول گوجه سبز در آن وجود ندارد اما وجود دوروستای پیران و کلاهمال در یک ریز اقلیم بین کوههای رشته کوه زاگرس و عبور رودخانه از منطقه باعث یک آب و هوای بسیار خوب برای باغات گوجه سبز در این دوروستا شده است .

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • طرح جهاد میدانی محققان در استان بوشهر عملیاتی شد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری از مرکز پرتودهی گاما در اردبیل