Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تجهیز کارگاه و پایان مقدمات اجرایی، مرحله نخست عملیات لایروبی خور بندر گناوه از جمعه گذشته یعنی هفدهم آبان آغاز شده است.

قاسمی افزود: در مرحله اول، عملیات لایروبی به وسیله شناور کاتر ساکشن لاله از ابتدای کانال ورودی تا نزدیکی اسکله سوخت رسانی که ازدحام شناور‌ها کمتر است انجام می‌گیرد و در فاز بعد، این روند تا محدوده اسکله رمپ (RO-RO) ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: اکنون به علت میزان زیاد مواد ضایعاتی مانند طناب و لاستیک که هنگام تخلیه و بارگیری کالا در بستر دریا ریخته شده، عملیات را با کندی روبه‌رو کرده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از دیگر موضوعاتی که در فاز‌های بعدی پیشرفت عملیات لایروبی را با کندی مواجه خواهد کرد تراکم شناور‌ها در خور گناوه است، که امیدواریم با مشارکت بیشتر لنج‌داران در زمینه جابه‌جایی شناورها، روند عملیات لایروبی طبق زمانبندی تعیین شده انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح لایروبی در خور بندر گناوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۶۰ هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۶۰۰ درصد افزایش در یک‌ماهه سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد اظهار داشت: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر 60 هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 600 درصد و نسبت به مدت 12 ماهه سال 1402 افزون بر 82 درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری،عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به 10 شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر 400 هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق 163 هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

گفتنی است؛ حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر 21 میلیون تن بوده که 3.6 میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد
  • ۳ تصادف در گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • ۳ تصادف در محورهای مواصلاتی گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • اجرای دو هزار میلیارد تومان طرح راهداری در استان بوشهر
  • ۲۶ واحد شناور سازی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند
  • استقرار و بهره گیری از یک فروند شناور بارج در «دیلم» اجرایی شد