Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی رئیس اداره هواشناسی دزفول در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن جلسات فرمانداری گفت: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد منطقه می‌شود که بیش‌ترین میزان بارش در روز‌های یک شنبه تا سه شنبه هفته آینده رخ دهد.

او اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بین ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر بارندگی در مدت زمان جمعه تا سه شنبه در دزفول ثبت شود که آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در برخی مناطق شهرستان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی به وقوع وزش تندباد لحظه‌ای در روز‌های جمعه تا سه شنبه در دزفول اشاره و بیان کرد: در این مدت به دلیل وقوع بارندگی، کشاورزان از سم‌پاشی و آبیاری مزارع پرهیز کنند، از سویی برای برداشت کشت دیم خود از جمله ذرت و شلتوک تسریع داشته باشند.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول با بیان اینکه میزان بارندگی در دزفول نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته، افزود: میزان بارندگی در دزفول از ابتدای مهر تا ۲۰ آبان صرفا ۰.۲ میلی‌متر بوده، در حالیکه در مدت مشابه پارسال ۱۲۹ میلی‌متر بارندگی و در میانگین بلند مدت نیز ۳۶ میلی‌متر بارندگی در منطقه ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

پیش بینی بارش باران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در راه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت با تغییر جریانات جوی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری با کاهش دما و از سمت غرب رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

شعبانپور با اشاره به اینکه صبح سه شنبه ۴ اردیبهشت، سامانه بارشی نسبتا مناسب همراه با کاهش دما، وزش باد درسطح استان فعال می‌شود گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات استان قابل ملاحظه خواهد بود که در پی آن احتمال سیلابی شدن مسیلها، ریزش سنگ و رانش زمین در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی پیش از ظهر چهارشنبه به تدریج با کاهش ابر از استان خارج می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی روز‌های پایان هفته (پنج شنبه و جمعه) را نیز پایدار با روند افزایش دما پیش بینی کرد.

شعبانپور افزود: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • باران در راه مازندران
  • استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان
  • صدور دو هشدار نارنجی و زرد با ورود سامانه همرفتی و ناپایدار در اصفهان
  • هشدار قرمز درباره فعال شدن سامانه بارشی؛ سیل در راه تهران؟
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • روز گرم و آفتابی در مازندران