Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:05:54 GMT

سومین استارتاپ ویکند سمای اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۷۷۱۴

سومین استارتاپ ویکند سمای اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سومین استارت آپ ویکند سمای اردبیل عصر چهارشنبه با حضور کارآفرینان، نخبگان دانشگاهی، اساتید، پژوهشگران، دانش آموزان و دانشجویان نخبه واحدهای آموزشی سمای اردبیل برگزار شد.

این جشنواره در محورهای اسباب بازی‌های آموزشی و مهارتی، اسباب بازی‌های الکترونیکی، اسباب بازی‌های هوشمند، اسباب بازی‌های مکانیکی و اسباب بازی‌های سلامت پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استارت آپ‌ها تمرینی برای کارهای تیمی هستند

رئیس مرکز فرهنگی آموزشی سمای استان اردبیل در این رویداد کارآفرینی و علمی عنوان کرد: کار تیمی در تمامی کشورهای پیشرفته جهان از جایگاه والایی برخوردار بوده و تقویت فعالیت‌ها در این بخش از جمله مهمترین ضرورت‌های آموزشی است.

وی افزود: برگزاری استارت آپ‌ها تمرینی برای توسعه و ارتقای کارهای تیمی بوده و در این راستا نیازمند برخورداری از نگرش جدید به تقویت برنامه‌های تیم محور هستیم.

توجه ویژه به برگزاری کیفی رویدادهای استارت آپ می‌تواند بهترین مشوق برای کاهش سن کارآفرینی و ایده پردازی دانش آموزان و دانشجویان باشد.

رئیس مرکز فرهنگی آموزشی سمای استان اردبیل با بیان اینکه سن کارآفرینی می‌بایست در جامعه به شکل محسوسی کاهش یابد، یادآور شد: توجه ویژه به برگزاری کیفی رویدادهای استارت آپ می‌تواند بهترین مشوق برای تحقق این مهم باشد.

اثنی عشری به ظرفیت مناسب نیروی انسانی آموزشگاه‌های سمای اردبیل اشاره کرد و افزود: این مراکز با برخورداری از دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز، دو هزار دانشجو و ۴۰۰ استاد و همکار از جایگاه ویژه‌ای برای کاربردی کردن دانش و کارآفرینی برخوردار هستند.

به گفته وی توجه به نخبگان جامعه در سنین پایین و استعدادیابی مناسب از آنان یک ضرورت بوده و باید حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد به یک ضرورت تبدیل شود.

رئیس مرکز فرهنگی آموزشی سمای استان اردبیل با شمردن ویژگی‌ رویدادهای موفق استارت آپ، گفت: هر استارت آپی که برگزار می‌شود باید در سطوح ملی نیز دارای بازخورد و نتایج مثبتی باشد.

اثنی عشری یادآور شد: مدل‌های ارائه شده در استارت آپ‌ها باید به گونه‌ای باشد که از قابلیت پیاده سازی در گوشی‌های هوشمند و یا فضای مجازی نیز برخوردار باشد و این موضوع برای بازاریابی و افزایش بازار فروش ایده‌های ارائه شده به عنوان یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

به گفته وی رویدادها و مسائل طرح شده در هر منطقه‌ای از کشور با دیگر مناطق متفاوت بوده و باید به ظرفیت، استعدادها و نیازهای هر منطقه نگاه متفاوت و جداگانه‌ای داشت.

رئیس مرکز فرهنگی آموزشی سمای استان اردبیل توضیح داد: مطمئنا موضوعات و رویدادهای مطرح شده در اردبیل، متفاوت با دیگر شهرهای کشور است و بدین منظور پیشنهاد می‌شود تا قطب‌های علمی در سراسر کشور تعیین شده و استارت آپ‌ها در هر منطقه با موضوعات تخصصی و مورد توجه همان منطقه برگزار گردد.

دغدغه مهمی به نام به ثمر نشستن استارت آپ‌ها

سودابه ملکی، مدیر پژوهشی سازمان سما نیز در این رویداد عنوان کرد: استارت آپ‌ها بسیاری از ابعاد زندگی انسان‌ها را درگیر کرده و نمونه‌های موفق آن را در فروشگاه‌های اینترنتی پرطرفدار، سایت‌ها و نرم افزارهای نیازمندی‌ها، درگاه‌های فروش بلیط‌های حمل و نقل زمینی و هوایی می‌توان یافت.

به گفته وی به ثمر نشستن استارت آپ‌ها و خارج شدن آن از فضای غیرکاربردی از جمله مهمترین دغدغه‌هایی بوده که در مراکز سمای سراسر کشور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

ملکی تصریح کرد: سازمان سما در چارت جدید خود اهمیت ویژه‌ای به رویدادهای علمی و فناورانه داشته و در پی آن است تا جشنواره‌های برنامه ریزی شده از حالت کم کاربردی خارج شده و به رویدادهای استارت آپی تبدیل شوند.

وی در خصوص حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه و دارای ایده نیز گفت: تسهیلات ویژه‌ای به برگزیدگان استارت آپ‌ها در نظر گرفته شده تا زمینه رشد و بالندگی بیش از پیش برنامه‌های در دست اجرا محقق شود.

استارت آپ‌های برگزیده استانی به صورت ملی برگزار شوند

سعید سرکارانی، معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان نیز در سومین استارتاپ ویکند سمای اردبیل عنوان کرد: چنانچه رویدادهای استارت آپ که در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، از قابلیت ملی برگزار شدن برخوردار باشد باید شرایطی فراهم گردد تا این اتفاق به شکل مطلوبی محقق شود.

وی ادامه داد: باشگاه پژوهشگران وظیفه دارد تا از دانش آموزان و دانشجویان دارای ایده و نخبه حمایت کند و در این خصوص در طول سال برنامه ریزی‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان در پایان یادآور شد: به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و دانش آموزان به دنبال برگزاری جشنواره‌های متعدد در سطح مدارس کشور هستیم تا این رویدادها صرفا از بعد علمی بودن خارج شده و به صورت کاربردی برگزار گردد.

کد خبر 4771847

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل استارت آپ بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله موسوی ظهر پنج شنبه در بازدید از روند برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) در دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان و شهید بهشتی ناحیه یک سنندج افزود: شیوه نامه برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در راستای برقراری عدالت آموزشی و با هدف دسترسی دانش آموزان به فضای مطالعه مناسب برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری این اردو در ایام نوروز، امتحانات و تعطیلات تابستان و به منظور ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پشتیبانی آموزشی دانش آموزان مستعد به خصوص در نقاط محروم از سوی معاونت آموزش متوسطه استان تدوین و برای اجرا به شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره استعدادهای درخشان عنوان کرد: هدف برگزاری این اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) نقش مهم آنها در ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم است.

موسوی گفت: این اردوها با اهداف و برنامه‌ریزی لازم در راستای ایجاد فضایی آرام و امن، به دور از استرس و اضطراب برای مطالعه دانش آموزان، استفاده از ظرفیت‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای در راستای ارتقا سطح کیفی و آموزشی است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مالی و امکانات موجود در خارج از حوزه آموزش و پرورش، استفاده تشکیلاتی از ظرفیت نخبگان دانش آموزی برای ارتقای جایگاه استان در شاخص‌های علمی، پژوهشی، آماده سازی دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم جهت کسب نتایج مناسب در امتحانات نهایی و آزمون سراسری از دیگر اهداف این طرح علمی است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: استفاده بهینه از زمان و جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد مهارت‌های فردی، اجتماعی در دانش آموزان، ایجاد انسجام و تمرکز مطالب درسی در ذهن دانش آموزان، آشنایی با مهندسی سوالات کنکور و مهارت‌های مطالعه و ارائه مشاوره‌های تحصیلی، تربیتی و پشتیبان آموزشی هم از هدف‌های مهم برنامه ریزی این اردوی آموزشی است.

گفتنی است، تیم بازدید کننده با حضور در جمع دانش آموزان از فرصت فراهم شده و تشکیل اردوهای مطالعاتی با توجه به تأثیر قطعی ۵۰ درصدی میانگین نمرات کتبی نهایی در آزمون سراسری خبر دادند.

کد خبر 6064224

دیگر خبرها

  • راهپیمایی خشم و انزجار در مشهد؛ در سومین جمعه ماه مبارک رمضان
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی