Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خبر غیر منتظره، توماس بردیک از دنیای تنیس خداحافظی کرد.

طرفداری- توماس بردیک با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود، خبر خداحافظی‌اش را از دنیای تنیس اعلام کرد. بردیک 34 ساله که در سال‌های اخیر همواره با مصدومیت از ناحیه لگن دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام تصمیم گرفت تا راکتش را بیاویزد.

بردیک در دوران اوج خود رقیب سر سختی برای بیگ تری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در 26 تقابل با راجر فدرر، موفق شد 6 بار او را شکست دهد. در 28 تقابل با نواک جوکوویچ نیز 3 بار به پیروزی رسید. 24 تقابل او و رافائل نادال نیز با 4 پیروزی برایش به همراه بود.

مهم‌ترین عنوان در دوران بازی بردیک، کسب رقابت‌های مسترز پاریس در سال 2005 بود. او در رقابت‌های ویمبلدون، مسترز مادرید، مسترز میامی و مسترز مونته کارلو نیز سابقه رسیدن به فینال را داشت. او در سال 2010 با شکست نواک جوکوویچ و راجر فدرر به فینال رقابت‌های ویمبلدون رسید که در آن‌جا مغلوب رافائل نادال اسپانیایی شد. 13 عنوان و 19 بار رسیدن به فینال، حاصل 17 سال حضور او در تنیس حرفه‌ای بود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا : ایران - ازبکستان ، در یک قدمی فینال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور دارند و در ۴ گروه ۴ تیمی رقابت و از هر گروه دو تیم صعود کردند.

تیم افغانستان برای اولین بار در دور نهایی حاضر شد. این رقابت‌ها انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان است و ۴ تیم برتر (ایران، تاجیکستان، تایلند و تیم برتر پلی آف) به این رقابت‌ها صعود می‌کنند. با صعود تیم ازبکستان، تیم‌های بازنده در دور یک چهارم نهایی (افغانستان، قرقیزستان، عراق و ویتنام) برای معرفی آخرین سهمیه آسیا در جدول پلی آف به میدان خواهند رفت.

برنامه مسابقات به این شرح است:

جمعه ۶ اردیبهشت:
دور پلی آف: (برای صعود به جام جهانی)
عراق - افغانستان
ویتنام - قرقیزستان

دور نیمه نهایی:
تاجیکستان - تایلند
ازبکستان - ایران (ساعت ۱۷:۳۰ - سالن بانکوک آره نا)
تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه D، با نتایج ۳ - ۱ تیم افغانستان، ۵ - ۳ تیم بحرین و ۴ - ۰ تیم کویت را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد.

در این رقابت‌ها ابراهیم محرابی افشار داور ایرانی حضور دارد که دیدار تیم‌های ویتنام با میانمار و عراق با استرالیا را سوت زد. گلاره ناظمی داور زن ایرانی نیز در دیدار چین با ویتنام داور اول بود.

در جدول گلزنان سعید احمدعباسی از ایران با ۷ گل صدرنشین است و طارق زاید ازعراق و مهدی کریمی از ایران با ۴ گل دوم است. سوفاووت توئینگلانگ و محمد عثمان از تایلند، طارق زاید سلیمان از عراق، غیرت کوبانیچوف از قرقیزستان و یوسی آرای از ژاپن با ۳ گل به طور مشترک چهارم هستند.

در دور مقدماتی این دوره تیم ایران در گروه سه که در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، ۱۸ - ۲ تیم مالدیو، ۱۰ - ۲ تیم قرقیزستان و ۶ - ۰ تیم لبنان را درهم کوبید و با ۹ امتیاز به عنوان تیم نخست به دور نهایی راه یافت.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم‌های ژاپن، ایران و ازبکستان اول تا سوم شدند.

در فوتسال قهرمانی آسیا، تیم ایران با ۱۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و دو عنوان سومی همچنان رکورد دار است و تیم‌های ژاپن با ۴ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی در رده دوم و ازبکستان با ۴ نایب قهرمانی و ۵ سومی در رده سوم قرار دارند.

تیم تایلند نیز ۲ بار نایب قهرمان و ۵ بار سوم شده است. تیم‌های کره جنوبی و قزاقستان یک بار نایب قهرمان و سوم و تیم قرقیزستان نیز یک بار سوم شده اند. در سال ۲۰۲۰ مسابقات به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.

تیم ایران در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ قهرمان در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ نایب قهرمان و در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ سوم آسیا شده است.

در تاریخ ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا تیم ایران در ۱۶ دوره حضور تا کنون در ۱۰۴ بازی به میدان رفته است که ۹۸ پیروزی ۲ تساوی و ۴ باخت در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است.۹۵۶ گل زده و ۱۴۶ گل خورده حاصل کار تیم ایران بوده است.

دیگر خبرها

  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!
  • فردا : ایران - ازبکستان ، در یک قدمی فینال
  • عیدیان راهی فینال شد
  • واکنش جالب تنیسور ۱۶ ساله به مصاف با رافائل نادال
  • رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا