Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر اعلام کرد تعدادی از نیروهای این کشور برای آنچه «حفاظت از میادین نفتی» خوانده شده، در سوریه باقی خواهند ماند. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در جریان دیدارش در کاخ سفید با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر اعلام کرد تعدادی از نیروهای آمریکایی برای «محافظت از میادین نفتی» در سوریه باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ که ماه گذشته پس از آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه، ترکیه را به تحریم‌های سنگین و ویران‌گر تهدید کرده بود، در دیدار با رجب طیب اردوغان اعلام کرد: «ما از مدت‌ها قبل با یکدیگر دوست بوده‌ایم و دوستان خوبی هستیم.»

وی در خصوص اوضاع شمال شرقی سوریه پس از توقف عملیات نظامی ترکیه در این منطقه نیز گفت: «آتش‌بس در شمال شرقی سوریه به‌خوبی حفظ شده است. آمریکا از میادین نفتی شمال سوریه حفاظت می‌کند تا داعش نتواند از این میادین سود ببرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اختلافات موجود بین دو کشور بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسی از سوی ترکیه و اقدام آمریکا در حذف ترکیه از برنامه تولید جنگنده‌های پیشرفته اف-35 نیز اعلام کرد که قرار است گفتگوهایی بین دو طرف در این زمینه انجام شود.

ترامپ در خصوص روابط تجاری دو کشور نیز گفت: «ما می‌خواهیم تجارت با ترکیه را از 20 میلیارد دلار فعلی به 100 میلیارد دلار برسانیم.»

استقرار نیروهای آمریکا در میادین نفتی سوریه معادل دزدی است‌دزدی نفت سوریه توسط آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسماردوغان: متاسفانه شمال سوریه از تروریست‌ها پاکسازی نشده است

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,90,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه ترکیه اردوغان دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه اردوغان دونالد ترامپ سوریه ترکیه اردوغان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت به رژیم صهیونیستی باید فشار بیشتری وارد کرد تا به آتش‌بس در غزه پایبند شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه «آتش‌بس فوری» را در غزه تصویب کرد اما مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند به آن پایبند نخواهند بود.

اردوغان درباره این موضع مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تصمیم شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه استقبال کرد و گفت معتقد است که مفاد آن اجرایی خواهد شد.

او در ادامه گفت آنکارا «تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برادران فلسطینی در غزه هر چه زودتر به صلح و آرامش برسند».

اردوغان اخیرا نیز گفته ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

در همین راستا، «صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد