Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، منابع مختلفی در تل‌آویو می‌گویند از زمانی که جهاد اسلامی با شلیک راکت به سدیروت هنگام سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را مجبور به فرار و خجالت‌زدگی در برابر دوربین‌های رسانه‌ها کرد نتانیاهو کینه این گروه را به دل گرفته و دستور ترور ابوالعطا را داده بود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» در تاریخ دهم سپتامبر بود که دو راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اشدود و عسقلان شلیک شد که آژیر حمله موشکی را در سدیروت نیز به صدا درآورد و پس از آن بود که نتانیاهو سراسیمه سخنرانی خود در کمپین انتخاباتی حزب لیکود را رها کرده و برای رسیدن به پناهگاه به سرعت پا به فرار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، نتانیاهو بعد از مواجه شدن با این شرمساری، عصبانی شده و بلافاصله مقامات امنیتی ارشد اسرائیل را تحت فشار گذاشت تا طرحی را برای ترور ابوالعطا اجرا کنند.

با این حال فرماندهان ارتش و سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به نتانیاهو هشدار دادند اجرای فوری عملیات ترور نه تنها می‌تواند وجهه اسرائیل را بیش از پیش تخریب کند بلکه باعث وقوع جنگ فراگیر می‌شود.

 

 

ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی، واکنش شدید این گروه و پرتاب چند صد راکت از دو روز پیش به سمت مناطق صهیونیست‌نشین در نزدیکی نوار غزه را در پی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی درباره تحولات روز دوم درگیری‌ها با غزه گفت که از ساعت هشت صبح امروز حدود ۲۵۰ راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و جهاد اسلامی به‌طور میانگین طی ۲۷ ساعت گذشته، هر هفت و نیم دقیقه یک راکت پرتاب کرده است.

«گیلعاد اردان» وزیر امنیت عمومی این رژیم نیز گفت واکنش جهاد اسلامی به ترور یکی از فرماندهان خود، باعث تغییر سیاست تل‌آویو از مقصر دانستن حماس به عنوان عامل اصلی اتفاقات غزه شد.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز شامگاه گذشته با صدور بیانیه‌ای تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی حملات به غزه را افزایش دهد، آنها هم پاسخ خواهد داد.

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه ترور فرمانده جهاد اسلامی پیامی به دیگر فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی است و تهدید کرد آنها را نیز مانند ابوالعطا ترور خواهند کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز که طی دو روز قبل با بارش صدها فروند راکت مقاومت بر اراضی اشغالی مواجه بوده، جهاد اسلامی را تهدید کرد که در صورت عدم توقف حملات، صدمات بیشتری می‌بینند.


 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دوربین ها اشدود بهاء ابوالعطا شهرک های صهیونیست نشین عسقلان جهاد اسلامی حمله موشکی رسانه ها فرار راکت لیکود بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

 ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد هستیم که برخلاف خسارت مالی و جانی سنگین روحیه مقاومت و سلحشوری در میان مردم غزه افزایش پیدا کرده و این مساله شرایط را برای رژیم صهیونیستی دشوارتر از گذشته کرده است، زیرا با گذشت بیش از شش ماه از جنگ ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته شرایط میدانی را به نفع اسرائیل تغییر دهد.

این در حالی است که دشوار‌تر شدن شرایط این روز‌ها انتشار اخبار استعفا در کابینه بنیامین نتانیاهو را نیز افزایش داده است. برای نمونه گزارش‌ها از این حکایت دارد که تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مدت ۲۰۰ روز گذشته بسیار سنگین بوده و بر مبنای گزارش‌های رسانه‌های اسرائیل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته و حدود ۸۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند؛ و علاوه بر این حدود ۹۰۰ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز منهدم شده است.

به این ترتیب این حجم از تلفات و خسارت برای رژیم صهیونیستی بسیار سنگین بوده و شرایط را برای آن‌ها پیچیده‌تر کرده است. افزون بر این بعد از گذشت حدود شش ماه از جنگ همچنان نهاد و سازمان‌های اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی به دلیل ناپایداری امنیتی و درگیری نظامی در اراضی اشغالی تعطیل هستند و حجم خسارت‌های مالی ناشی از این تعطیلی حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بنابراین مجموعه این خسارت‌ها هزینه سنگینی را به لحاظ اعتباری، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر پیکره شکننده رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. چنین مسائلی سبب شده این روز‌ها اتهام زنی‌ها بین فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی شدت بگیرد. به شکلی که کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو به دلیل اختلافات و استعفا در حال سرنگونی است. این شرایط جنگی بوده که تاکنون مانع از فروپاشی این کابینه شده است. در واقع چنانچه جنگ ادامه پیدا کند، برخی احزاب که به شکل ائتلافی در کابینه حضور دارند از آن خارج خواهند شد و در نتیجه کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

این اختلافات در واقع سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی شود. لازم به یادآوری است که چنین وضعیتی برای آمریکا و کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز بسیار نگران کننده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از کابینه نتانیاهو عبور کرده‌اند و تنها هدف آن‌ها حفظ رژیم صهیونیستی است. البته داده‌های سیاسی و میدانی نیز نشان می‌دهد که بعد از جنگ غزه حتی اگر آتش بسی نیز برقرار شود، شرایط در جامعه صهیونیست‌ها ناپایدار خواهد بود و موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا شدت خواهد گرفت.

شرایط اقتصادی ناپایداری که برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی شکل گرفته سبب شده که به تازگی کنگره آمریکا کمک مالی چند ده میلیارد دلاری برای اسرائیل را به صورت فوری تصویب کند. این در حالی است که با توجه به رقابت انتخاباتی بین جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها نیز می‌توان گفت شرایطی خاکستری را در آمریکا شاهد هستیم. در واقع به نظر می‌رسد وضعیت به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها احساس می‌کنند کابینه و رفتار تهاجمی بنیامین نتانیاهو هزینه سنگینی به لحاظ سیاسی و مالی برای آن‌ها به همراه دارد. لازم به یادآوری است که نتانیاهو تاکنون هیچ دستاورد سیاسی، نظامی و امنیتی به همراه نداشته است و نتوانسته وضعیت میدانی را در غزه کنترل کند. به همین دلیل احتمالا بعد از جنگ غزه درگیری‌های داخلی، اختلافات سیاسی و سقوط کابینه‌های متوالی در اراضی اشغالی سبب فروپاشی این رژیم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • مستند «ابوجهاد، پدر جهاد» منتشر شد+فیلم
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • تمسخر نتانیاهو در تلویزیون رژیم صهیونیستی + فیلم
  • هدف نتانیاهو از حمله به رفح چیست؟