Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:30:22 GMT

۹۵۰۰ نفر از جمعیت رفسنجان و انار مبتلا به دیابت هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۷۸۶۱

۹۵۰۰ نفر از جمعیت رفسنجان و انار مبتلا به دیابت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جمالی‌زاده بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دیابت اظهار داشت: شعار امسال هفته دیابت از ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه، «از خانواده خود حفاظت کنید» می باشد.

وی با بیان اینکه دیابت بیماری خاموشی است که اثرات آن عمده دستگاه‌های بدن را درگیر می‌کند، تصریح کرد: پیشگیری در دیابت امری مهم است و تغذیه مناسب، تحرک و فعالیت بدنی، پرهیز از مصرف دخانیات و الکل برای پیشگیری از دیابت دارای اهمیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن عوارض بیماری دیابت گفت: بیماری‌های قلب عروقی و مغزی، مشکلات بینایی، زخم اندام‌ها، نارسایی کلیه و... را از عوارض مهم دیابت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان افزود: بیش از ۴۲۵ میلیون نفر از افراد سنین ۲۰ تا ۷۹ سال در دنیا مبتلا به دیابت هستند که رسیدن این رقم تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون نفر پیش‌بینی می‌شود.

جمالی زاده با بیان این مطلب که ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال در کشورمان مبتلا به دیابت هستند، تصریح کرد: حداقل ۲۵ درصد این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و ۴۰ درصد دیابتی‌ها در کشور تحت مراقبت کامل هستند و بیش از نیمی از دیابتی‌ها به‌طور صحیح قند خود را کنترل نمی‌کنند.

جمالی‌زاده بیان کرد: در مرکز کهورت رفسنجان جمعیت ۱۰ هزار نفری افراد ۳۵ تا ۷۰ سال مورد مطالعه قرار گرفتند که ۱۹.۴ درصد دیابت داشتند و از بیماری خود اطلاع داشتند و ۱۱ درصد جمعیتی بودند که در مرز دیابت بودند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: کلیه افراد بالای ۳۰ سال در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند.

جمالی زاده عنوان کرد: ۱۶۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ در شهرستان‌های رفسنجان و انار هستند که ۹۶ هزار و ۷۰۰ نفر از نظر بیماری قند و دیابت بررسی شدند که در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به دیابت بودند.

وی ابراز داشت: در کلینیک دیابت در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ نفر پرونده فعال دارند و توسط پزشکان متخصص خدمات می‌گیرند و باید گفت بیش از ۶۰ درصد بیماران دیابتی در رفسنجان کنترل‌ مطلوبی بر بیماری خود ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه اظهار کرد: تیم سیار کنترل دیابت توسط اتوبوس دیابت در جاهای مختلف مستقر می‌شود و قند افراد را چک می‌کند که از دو هزار و ۹۰۰ مراجعه‌کننده ۳۷ نفر شناسایی شدند که مبتلا به دیابت هستند.

جمالی زاده افزود: مهمترین علت مرگ و میر در جمعیت رفسنجان بیماری‌ها قلبی عروقی اعم از سکته‌های قلبی و مغزی است که دیابت از علایم اصلی این بیماری‌ها است.

رئیس مرکز بهداشت رفسنجان با بیان اینکه دیابت سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، خاطرنشان کرد: مصرف به اندازه از تمام گروه‌های غذایی و فعالیت مستمر بدنی از عواملی است که می‌تواند در کاهش دیابت تأثیر داشته باشد.

جمالی زاده یادآور شد: برخی عوارض بیماری دیابت غیرقابل اجتناب است و زمینه ارثی هم درصدی در دیابت اثرگذار است که از بدو تولد بایستی مراقبت و پیشگیری شروع شود.

کد خبر 4771859

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دیابت بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است

ترانه علیدوستی دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص مبتلا شده است
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون