Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آغاز نخستین جلسه علنی تحقیقات استیضاح ترامپ، وی آن را بزرگترین کلاهبرداری تاریخ آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، نخستین جلسه علنی رسیدگی به تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پرونده موسوم به اوکراین گیت امروز چهارشنبه در مجلس نمایندگان آغاز به کار کرد.

ترامپ نیز همزمان با آغاز جلسات علنی، با انتشار ویدئویی در توییتر رسمی کاخ سفید تحقیقات استیضاح خود را «بزرگترین کلاهبرداری در تاریخ سیاسی آمریکا» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیل تیلور سرپرست سفارت آمریکا در اوکراین و جورج کنت یکی از مقام‌های ارشد دیپلماتیک آمریکا در امور اروپا و اوراسیا اولین افرادی هستند که در جریان رسیدگی علنی به تخلف ادعایی دونالد ترامپ در گفتگو با همتای اوکراینی‌اش در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت می‌دهند.

ترامپ متهم شده است که مانع انتقال به موقع یک کمک امنیتی مصوب آمریکا به اوکراین شده تا با تحت فشار گذاشتن اوکراین، آنها را به تحقیق درباره جو بایدن و پسرش وادارد.

در صورتی که اکثریت مجلس نمایندگان رای به استیضاح دونالد ترامپ بدهد، برکناری او به رای دو سوم سناتورها نیاز خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می‌گوید که ناتو هیچ طرحی برای اعزام واح‌های نظامی به اوکراین ندارد اگر چه برخی از کشور‌های عضو این سازمان مشاوران نظامی در کی‌یف دارند.

استولتنبرگ در مصاحبه با ام اس ان بی سی افزود: هیچ طرحی برای حضور نظامی در اوکراین نداریم، اما برخی از اعضای ناتو مردان و زنان نظامی به عنوان مشاور در اوکراین دارند.

وی گفت: من فکر می‌کنم ما باید بین افرادی که یونیفورم پوشیده‌اند یا حضور دارند و حضور رزمی و حضور نیرو‌های رزمی تمایز قائل شویم. ما هیچ قصدی برای حضور نظامی نداریم. آنچه که در اوکراین انجام می‌دهیم این است که به آنها کمک می‌کنیم تا از خودشان دفاع کنند. حمایت ناتو به صورت خیریه نیست بلکه ما برای امنیت خودمان سرمایه گذاری می‌کنیم. 

دبیر کل ناتو در ادامه اضافه کرد که کمک‌های نظامی ناتو و آمریکا به اوکراین خیلی دیر است و این تاخیر عواقبی خواهد داشت. 

وی با اشاره به تصویب بسته کمکی جدید به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هنوز خیلی دیر نشده است، البته که این تأخیر عواقب واقعی داشته است. شاهد هستیم که موشک و پهپاد‌های روسی کمتری سرنگون می‌شود، زیرا آنها سیستم‌های دفاع هوایی و همچنین مهمات سیستم‌های دفاع هوایی ندارند. با این حال هنوز خیلی دیر نشده است، زیرا اوکراینی‌ها مهارت بسیار زیادی در دفاع از کشور خود نشان دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در اقدامی نادر پس از ماه‌ها مخالفت با درخواست دولت بایدن، بسته کمکی پیشنهادی ۹۵ میلیارد دلاری را جهت حمایت از اوکراین، رژیم اسرائیل و دیگر متحدان آمریکا به تصویب رساندند. بر این اساس، کمک ۶۱ میلیارد دلاری پیشنهادی اوکراین به آمریکا در عرض چند دقیقه در مجلس نمایندگان تصویب شد. به موجب این اقدام بسیاری از قانونگذاران دموکرات نیز در مجلس نمایندگان با در دست داشتن پرچم اوکراین از این اقدام حمایت کردند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم