Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، منابع خبری چهارشنبه گزارش داده‌اند مجتمعی در شمال سوریه که به مخفی‌گاه «ابوبکر البغدادی»، سرکرده معدوم گروه تروریستی داعش تبدیل شده بود تا ساعاتی قبل از حمله نهایی به اینترنت متصل بود. 

ابوبکر البغدادی چند هفته پیش در جریان عملیات نیروهای آمریکایی به منطقه‌ای در استان ادلب سوریه کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در جریان این حمله به همراه سه فرزندش در یک تونل بن‌بست گرفتار شد و به زندگی خود پایان داد. 

اسنادی که به دست تلویزیون «الآن» رسیده نشان می‌دهد این مجتمع از آغاز ماه فوریه سال جاری اشتراک اینترنت داشته و تا ۱۲ ساعت قبل از حمله به آن به اینترنت متصل بوده است. 

خبرنگار تلویزیون «الان» در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته اسنادی که او به آنها دست یافته نشان می‌دهد اشتراک اینترنت این مجتمع از ۱ فوریه آغاز شده و مالک، هزینه آن را ماهانه به صورت نقدی به تأمین‌کننده اینترنت در آن منطقه پرداخت کرده است. 

هزینه ماهانه اینترنت معادل ۸ دلار بوده که تا ماه اکتبر پرداخت شده است. خبرنگار «الان» همچنین افشا کرده البغدادی از نام کاربری «mhrab» برای اتصال به اینترنت استفاده کرده است. 

 رسانه‌های آمریکایی چند هفته پیش جزئیاتی از عملیات کشتن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده منتشر کرده و مدعی شده‌اند او برای در امان ماندن از خطر ۶۷ هزار دلار به گروه‌های مسلح رقیب پرداخت کرده بود، اما سرانجام یک عنصر داخلی داعش مخفی‌گاهش را لو داد. 

مقام‌های آمریکاییِ مطلع از عملیات کشتن البغدادی به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند کماندوهای آمریکایی با کمک یکی از عناصر داعش که از جمله افراد دخیل در جابجایی‌های البغدادی در سوریه بود توانستند محل اختفای نهایی او را پیدا کنند. این عضو داعش، حتی در عملیات ساخت و ساز مخفی‌گاه البغدادی در سوریه هم نقش داشت. 

مقام‌های مورد استناد واشنگتن‌پست می‌گویند اطلاعات دقیق این مخبر داعش از محل اختفای البغدادی و همچنین طرحی که او از تک تک اتاق‌های پناهگاه او ارائه کرد، از اهمیتی اساسی در عملیات ۲۶ اکتبر که به کشته شدن یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های دنیا منجر شد، برخوردار بود. 

این مخبر هنگام انجام عملیات در مجتمع محل اختفای البغدادی در استان ادلب سوریه در آنجا حضور داشت و دو روز بعد به همراه خانواده‌اش از منطقه خارج شدند. احتمال می‌رود دولت آمریکا جایزه ۲۵ میلیون دلاری که برای سر البغدادی تعیین کرده بود را به این فرد اعطا کند.  

تابعیت این فرد نفوذی در داعش هنوز مشخص نشده است. یکی از مقام‌های مورد استناد واشنگتن‌پست گفته او سنی و اهل یکی از کشورهای عربی است و از زمانی که داعش یکی از خویشاوندانش را کشت به صف مخالفان این گروه تروریستی پیوست. 

روزنامه نیویورک‌تایمز هم در گزارشی جداگانه نوشته البغدادی بعد از پرداخت پول به یکی از گروه‌های مسلح رقیب، در پایگاه آن گروه در استان ادلب مخفی شده بود. 

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، سرکرده داعش دست‌کم ۶۷ هزار دلار به گروهک «حراس الدین»، وابسته به القاعده پرداخت کرده بود. با این حال، در پایان، این یکی از عناصر داخلی داعش بود که البغدادی را لو داد. 

در سال‌های گذشته، ادلب به کانون تجمع شماری از گروه‌های مسلح مخالف با داعش تبدیل شده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • جزئیاتی تازه درباره سال گربه و بهرام افشاری | کمدی متفاوت در سینمای ایران
  • ساماندهی سگ‌های بلاصاحب البرز بدون هماهنگی همه شهرستان‌ها نتیجه‌بخش نیست
  • جزئیاتی از مهم‌ترین VNL تاریخ والیبال ایران
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات