Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@20:57:47 GMT

سندروم داون در کودکان منجر به آرتروز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۰۱۱

صراط:

از هر ۱۰۰۰ کودک، تقریبا یک کودک مبتلا به برخی از انواع آتروز مزمن می‌شود. این اختلالات می‌توانند بر کودکان در هر سنی تاثیر گذار باشند اگرچه به ندرت در شش ماه اول زندگی رخ می‌دهد.

به گزارش مهر سندروم داون مشکلی است که در آن، فرد دارای یک کروموزوم اضافی با شماره ۲۱ است که بر نحوه رشد بدن و مغز تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرتروپاتی سندروم داون (آرتروز مرتبط با سندروم داون) در مقایسه با آرتروز معمولی نوجوانان، مشکلی شایع و روبه افزایش است و عمدتا دیر تشخیص داده می‌شود.

در این مطالعه کودکان مبتلا به سندروم داون تحت غربالگری عضلانی اسکلتی قرار گرفتند.

خوردنی‌هایی که برای آرتروز بهتر از مسکن عمل می‌کنند

نتایج بررسی‌ها نشان داد به ازای هر ۱۰۰۰ کودک مبتلا به سندروم داون، ۲۰ کودک دچار آرتروز هستند.

محققان تاکید دارند کودکان مبتلا به سندروم داون باید از لحاظ مشکلات و بیماری‌های التهابی تحت نظر باشند تا در صورت ابتلا به آرتروز زودتر تشخیص داده شوند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سندروم دان غربالگری صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر شبکه کودک در این آیین گفت: امسال تئاتر تعاملی زنده را به نمایش گذاشتیم که در نوع خود بی نظیر است و واکنش‌ها در شبکه شاد بارگذاری می‌شد و در دستور کار قرار می‌گرفت.

محمدصادق باطنی افزود: نسل جدید با بحران هویت مواجه است؛ اگر کسی به نسل ما پاسخی نمی‌داد جویای پاسخ نبودیم، امروز، اما پاسخ سوالات خود را در فضای دیگری تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساله دختران باید در برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: برای ورود به هویت کودکان باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که نشانه‌های ورود به هویت کودکان تشکیل گروه‌های هواداران است و خاطره‌گذاری در اذهان نیز از دیگر نشانه‌ها است، چراکه کودکان در هر سنی با یک برنامه تلویزیونی خاطره‌سازی کرده‌اند.

مدیر شبکه کودک افزود: برنامه سر سفره خدا خاطره چند نسل از روزه اولی‌ها است و این برنامه تلویزیونی به بخشی از آیین دین‌داری کودکان تبدیل شده که جای تقدیر دارد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در حاشیه تقدیر از عوامل برنامه "سر سفره خدا" گفت:در تلاشیم عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم که ماحصل این امر و رفت‌وآمد‌ها منجر به تولید چنین برنامه‌ای شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در راستای تعاملات و دغدغه‌هایمان باغ رسانه کودک و نوجوان را نیز افتتاح کنیم.

در پایان این جلسه از تمامی عوامل این برنامه تلویزیونی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • ژن عامل پارکینسون شناسایی شد
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید