Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@03:36:36 GMT

لغو بخشنامه وزیر سابق توسط اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۳۰۲

لغو بخشنامه وزیر سابق توسط اسلامی

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، متن بخشنامه محمد اسلامی به مدیران کل راه و شهرسازی سازی استان‌ها به شرح زیر است؛

« با عنایت به درخواست‌های واصل شده از برخی استان‌ها و در راستای تنظیم روابط حرفه‌ای بین شاغلان حرفه مهندسی ساختمان و کارفرمایان و برای بهره‌گیری از خدمات اشخاص دارای صلاحیت و جلوگیری از مداخله اشخاص فاقد صلاحیت حرفه‌ای در امور ساخت و ساز، دستورالعمل موضوع تبصره 2 ماده 24 آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با همکاری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در دست بررسی و تدوین می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این روز تا تدوین و ابلاغ دستورالعمل یاد شده مستند به مواد 33 و 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مفاد مندرج در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان کمافی السابق ملاک عمل می‌باشد.»

به گزارش تسنیم،  در دوره قبلی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی چند بخشنامه در حوزه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان را ابلاغ کرد که یکی از آنها انتخاب ناظر توسط مالک یا کارفرما بود. حال با بخشنامه ابلاغی محمد اسلامی ارجاع نظارت بار دیگر به عهده سازمان‌های نظام مهندسی گذاشته می‌شود.

نکته مهم‌ و قابل تامل این‌که این‌که مبحث دوم مقررات ملی ساختمان فقط به موضوع ارجاع نظارت نپرداخته و موارد دیگری از جمله مجری ذی‌صلاح و شناسنامه فنی، ملکی ساختمان نیز در این مبحث طرح شده است. این‌گونه به نظر می‌رسد به دلیل آن‌که دو مورد ذکر شده درآمدی ندارد، چندان مورد توجه سازمان‌های نظام مهندسی نیست.

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدعلی زلفی‌گل,وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران،گفت:باید جایگاه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای توسعه یابد بنابراین تبدیل دانشگاه فنی حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی در حال پیگیری است.
زلفی گل گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد مبنی‌ بر این‌که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند این درحالی است که ایجاد شغل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه می‌برد برای همین است که مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأکید می‌کنند.
وزیر علوم همچنین به ایجاد پارک علم و فناوری مهارتی و کنسرسیوم‌های اشتغال اشاره کرد که در این دانشگاه پیگیری می‌شود و افزود: در دو سال گذشته توجه و فعالیت زیادی درخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است مبنی بر اینکه بودجه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای هزار و دویست میلیارد تومان بود، هم اکنون امیدواریم به بیش از چهار هزار میلیارد تومان برسد و تقریباً چهار برابر شود.
وی افزود: بیش‌از هزار و پانصد میلیارد تومان نیز در سفرهای ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی‌ شده است.وی همچنین از رفع مشکل استخدامی اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان