Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@02:45:42 GMT

رشد عجیب دندان در بینی مرد ۳۰ ساله + عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۳۷۳

رشد عجیب دندان در بینی مرد ۳۰ ساله + عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ساکنان شهر هیلونگ جیانگ "چین" مدت بیش از ۲۰ سال عمرش را با دندانی که در داخل بینی اش رشد کرده بود گذراند.

این مرد ۳۰ ساله چینی در آغاز ماه نوامبر با مراجعه به پزشک از مشکلات تنفسی، بندش بینی و همچنین کم‌خوابی شکایت نمود، که در نهایت پزشکان متوجه یک لخته مشکوک در حفره بینی بیمار شدند که شبیه " دندان انسان" بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​این مرد چینی گفت که در سال ۱۹۹۹ زمانی که ده سال داشت، از طبقه سوم یک مرکز خرید سقوط کرد و دو دندان خود را از دست داد.

رئیس بخش گوش و گلوی بیمارستان پس از بررسی بیمار گفت که احتمال دارد دندان وی پس از این حادثه به بینی وی رفته است و در انجا رشد کرده باشد.

گفتنی است، پیش از این در تاریخ ۸ نوامبر پزشکان بیمارستان چین، با انجام عمل جراحی دندان یک سانتی متری را از بینی وی بیرون کشیدند. این قبیل حادثات بسیار نادر رخ می‌دهد و از سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۸، فقط ۲۳ مورد درمجلات پزشکی به ثبت رسیده است.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا بیان کرد: توجه به نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی افراد به ویژه توجه به جایگاه پراهمیت سلامت دهان دندان در دانش آموزان، نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است و برای کنترل پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در جوامع، اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در سنین پایین‌تر ضروری محسوب می‌شود.

وی افزود: با پیگیری مداوم و همکاری‌های مستمر دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شد که مهمترین موضوع مطرح شده در این تفاهم نامه، اجرای طرح کشوری وارنیش فلوراید تراپی به صورت رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

بختیاری نیا ادامه داد: طرح وارنیش فلوراید تراپی یک برنامه کشوری است که هرسال در طول سال تحصیلی (مهرماه تا خرداد ماه) در سطح مدارس ابتدایی کل کشور به طور همزمان اجرا شده و طی این طرح دانش‌آموزان ابتدایی دو نوبت وارنیش فلوراید دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این طرح به عنوان خدمات سطح یک توسط بهورزان در سطح روستا‌ها و توسط مراقبین سلامت در سطح شهر‌ها انجام می‌شود و هدف نهایی این طرح ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از طریق جلوگیری از پوسیدگی دندانهاست.

وی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۹۰ در حال اجراست و دانش آموزان شهری از ابتدای مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد فلوراید تراپی قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود. این ماده با هدف حفاظت از مینای دندان استفاده می‌شود. این روش حفاظت از دندان‌ها برای کودکان و به‌خصوص کودکان کم سن و سال ایده آل است چراکه انجام آن آسان بوده و نیازی به خشک بودن دندان‌ها نیست.

دیگر خبرها

  • آرسنال ۵ - ۰ چلسی/ شیر‌های بی دندان به توپ بسته شدند+ فیلم
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • " ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو "
  • ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو
  • وضعیت عجیب بازیکن آلومینیوم بعد از بازی؛ سرگیجه و بیهوشی در اتوبوس!
  • مرد ۵۰ ساله با دندان گوش پسرجوان را در نانوایی ابوسعید کند!
  • (عکس) دختر ۹ ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد