Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جلسه هم اندیشی اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های تابعه تاکید کرد: تنها راه مبارزه اصولی با فساد، شفافیت و ایجاد اتاق شیشه‌ای، الکترونیکی کردن فرآیند‌ها و شکل گیری اقتصاد هوشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، رییس دیوان محاسبات کشور، معاونان وزیر، روسای سازمان‌های تابعه، مدیران عامل بانک ها، بیمه‌ها و .. برگزار شد، با بیان اینکه "ادراک" فساد در کشور از خود آن بیشتر است، گفت: در یک تحقیق صورت گرفته، حدود ۹۰ درصد پاسخگویان، میزان فساد در کشور را بالا ذکر کرده، اما تنها ۱۳ درصد آن‌ها توانسته بودند به مصادیق عینی در این ارتباط اشاره کنند.

وی افزود: این بیانگر آن است که ادراک فساد بسیار بیشتر از سطح واقعی آن است.

دژپسند با بیان اینکه فساد، ریشه‌ها را می‌سوزاند اظهار داشت: اگر فساد به درستی سرکوب نشود تبدیل به یک رویه می‌شود.

وی تصریح کرد: تنها راه مبارزه اصولی با فساد، شفافیت و ایجاد اتاق شیشه‌ای، الکترونیکی کردن فرآیند‌ها و شکل گیری اقتصاد هوشمند است.

دژپسند گفت: اگر اتاق شیشه‌ای شکل بگیرد، فضا به شکلی شفاف می‌شود که فساد، خودبخود بر ملا می‌شود.

بیشتر بخوانید: زخم کهنه‌ای با نام فرارمالیاتی بر بدنه اقتصاد کشور/ معافیت‌های پنهان مالیاتی چه زمانی آشکار می‌شود؟

وزیر اقتصاد گفت: تا زمان تحقق کامل الکترونیکی کردن فرایند‌ها و اقتصاد هوشمند، حتی یک لحظه نباید در شناسایی فساد و مقابله با بروز علل خارجی آن درنگ کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با فساد، رافت و عطوفت، بی معنا می‌شود، تاکید کرد: گلوگاه‌های فساد باید شناسایی و فاسدین به نحوی مجازات شوند که عبرت سایرین باشند.

وزیر اقتصاد در عین حال خاطر نشان کرد: همچنان که کندی در این امر مهم جایز نیست نباید دچار تندروی شده و خدای ناکرده با آبروی افراد به ناحق بازی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر جابجایی مواد مخدر صنعتی متامفتامین (شیشه) از حوزه شهرستان به کشورعراق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

 ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فردی که قصد خروج از کشور به مقصد کشور عراق را داشته مظنون، در بازرسی بعمل آمده از چمدان همراه ۲ کیلو و ۱۸۰ گرم شیشه که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: در این زمینه یک متهم که در صدد انتقال مواد مذکور ازمرزبین المللی شلمچه به کشورعراق را داشت دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • خاندوزی، وزیر اقتصاد: با نسلی مواجه‌ هستیم که انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر