Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@09:08:29 GMT

واکنش ترامپ به آغاز تحقیقات علنی استیضاحش

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۵۵۹

واکنش ترامپ به آغاز تحقیقات علنی استیضاحش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آغاز جلسات علنی استماع برای تحقیقات استیضاحش (به دلیل رسوایی موسوم به اوکراین گیت) در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تنها یک اقدام فریبکارانه است.

دونالد ترامپ که در کاخ سفید میزبان همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان بود، در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره آغاز جلسات علنی تحقیقات استیضاح خود گفت : «من این جلسات استماع را تماشا نکرده‌ام چون آن‌قدر مشغولیت دارم که نمی‌توانم چنین جلساتی را تماشا کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «این جلسات تنها فریبکاری و ساحره‌گیری است. هنوز خلاصه جلسه اخیر در اختیار من قرار نگرفت است. آنجا هیچ خبری نیست.»

صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی نخستین جلسه علنی استماع برای ادامه تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ به دلیل رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «آدام شف»آغاز شد و این جلسه همچنان در حال برگزاری است.

ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» پس از آن آغاز شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به همراه دیگر نمایندگان این حزب در کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده‌ و به همین دلیل روند استیضاح وی را کلید زده‌اند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین مقام دولت ترامپ از جمله نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را برای ارائه توضیحات درباره ماجرای اوکراین گیت به کنگره احضار کرده‌اند و حتی از «مایک پنس» معاون ترامپ نیز خواسته شده است که در این مورد با کمیته قضایی همکاری کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رسوایی کاخ سفید رجب طیب اردوغان استیضاح جلسه علنی دولت اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا استیضاح جلسه علنی رجب طیب اردوغان کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین


به گزارش تابناک، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، مدعی شد که واشنگتن در جنگ اوکراین و روسیه، چنین کاری را برای کی‌یف نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران، دست به دامن حامیانش از جمله آمریکا شد. این عملیات گسترده ترکیبی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و مطابق با مقررات بین‌المللی صورت گرفت.

کربی در نشستی مطبوعاتی واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود. ببینید، درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

وی در ادامه مدعی شد: رییس جمهور آمریکا از ابتدای (جنگ اوکراین) به وضوح اعلام کرد که آمریکا قرار نیست در این جنگ نقش‌آفرینی رزمی داشته باشد.

قدرت‌های غربی نسبت به فراهم کردن کمک برای اوکراین «تا هر زمان که طول بکشد» متعهد شده اما همواره مداخله مستقیم در جنگ و رویارویی با نیروهای روسیه را رد کرده‌اند. با این حال، فرانسه از احتمال اعزام نیروی زمینی به کی‌یف صحبت به میان آورده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی مشابه مدعی شد: تصور می‌کنم قرار دادن نیروهای ناتو در مواجهه مستقیم با نیروهای روسیه، تنش را وارد سطح خطرناکی می‌کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • اخاذی علنی اوکراین از آمریکا با توسل به قیمت نفت!
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود