Web Analytics Made Easy - Statcounter

منظور این نیست که به عنوان مثال پنجره خانه کامل باز بماند و انرژی هدر برود، بلکه گاهی، باز ماندن گوشه‌ای از پنجره کافی است. هر چه محل ورود هوا به مکانی که شعله وجود دارد نزدیک‌تر باشد بهتر است.

از نظر کارشناسان ایمنی، شومینه وسیله مطمئنی برای گرم کردن محیط نیست. زیرا شومینه محفظه ندارد و آلاینده‌های آن وارد محیط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بالای دودکش شومینه درپوشی وجود دارد که اگر نقص پیدا کند، تمام آلاینده‌ها وارد محیط می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود از این وسیله در محیط‌های دربسته استفاده نشود.

در خصوص نصب دودکش‌های مناسب هم باید به چند نکته مهم توجه کرد. دودکش‌های داخل دیوار که معمولا سیمانی هستند، حتما از هر طبقه تا پشت بام باید کشیده شوند و یک متر بالاتر از سطح پشت بام نیز روی لوله‌ها، کلاهک H نصب شود. این کلاهک‌ها علاوه بر این‌که از ورود ذرات معلق جلوگیری می‌کنند، موجب خروج بهتر آلاینده‌ها نیز می‌شوند.

بهترین دودکش‌های مورد استفاده در داخل خانه دودکش‌ هایی با ورق سفید گالوانیزه است. البته دودکش‌ های دیگری مانند فنری و آلومینیومی وجود دارد که چندان مناسب نیست، زیرا معمولا این دودکش‌ ها بعد ازمدتی خشک و شکننده شده و منافذی در آنها ایجاد می‌شود که حتی ممکن است با چشم دیده نشود و از میان همین محفظه‌ها ذرات می‌توانند وارد محیط شوند.

در کنار این نکات، باید به نصب صحیح لوله‌های وسایل‌گرمایشی مانند بخاری نیز توجه داشت. بهترین وضعیت برای آن، ایجاد زاویه 90 درجه است و هر چه لوله‌ها به این زاویه نزدیک‌تر باشند، ورود آلاینده‌ها بهتر صورت می‌گیرد.

بخاری‌های بدون دودکش نیز اگرچه استانداردهای لازم را دارند، اما این بخاری‌ها برای مکان‌هایی مانند اتاق خواب مناسب نیستند.

درست است که در آنها قطعه‌ای به نام ODS وجود دارد که هنگام کاهش اکسیژن محیط، شعله را خاموش می‌کند، اما این یک قطعه است و تضمینی وجود ندارد تا 100درصد درست کار کند. بنابراین چنین بخاری‌هایی مناسب استفاده در جاهایی مانند فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هستند که در آنها در و پنجره‌ها باز هستند.

در نهایت این‌که دستگاه‌های گازسنجی در بازار وجود دارد که قیمت بالایی ندارد و این دستگاه‌ها هنگامی که اتفاقی بیفتد، هشدار می‌دهند.

جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران / ضمیمه تپش روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جلال ملکی دودکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان

چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه رضا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر عوارض ناشی از پیوند کبد که چند سال پیش انجام داده بود در بیمارستان بستری شده است.

علیرضا داوود نژاد کارگردان سینما و تلویزیون و پدر این بازیگر  درباره آخرین وضعیت این هنرمند گفت: رضا داوود نژاد در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز بستری است.

وی درباره خبری که در رسانه‌ها مبنی بر وخامت حال رضا داوود نژاد منتشر شده بود افزود: حال او وخیم نیست، او عفونت خون دارد و پزشکان در تلاش هستند آنتی‌بیوتیک مناسب را پیدا کنند تا او را درمان کنند.

وی در پایان درباره زمان ترخیص این بازیگر بیان کرد: وقتی پزشکان بتوانند داروی مناسب را پیدا کنند و این عفونت را بر طرف کنند او مرخص خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • سقف شیروانی برای هر مکانی مناسب نیست
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • خطر بیخ گوش ماست
  • مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است
  • توقف مازوت‌ سوزی در نیروگاه شازند
  • توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند
  • مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است