Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@23:15:18 GMT

دردسرهای امانوئل ماکرون

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۷۷۶

برنامه‌های اصلاحاتی بلند پروازانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در میان اعتراضات دانشجویان و اعتصاب‌های برنامه ریزی شده در بیمارستان‌ها و  بخش حمل و نقل عمومی این کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «ونگارد» حدود 70 مدیر بخش پزشکی پاریس روز چهارشنبه عازم دفتر روزنامه« لوموند» چاپ فرانسه شده تا هشدار دهند که نظام بهداشت عمومی  این کشور در حال فروپاشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام آن‌ها یک روز قبل از اعتصاب و اعتراض شدید کارگران بخش بهداشت و پس از ماه‌ها اعتصاب در بخش فوریت‌های پزشکی بیمارستان‌های این کشور انجام شد.

این در حالی است که هفته گذشته نیز خودسوزی یک دانشجویی در شهر «لیون» جنجال برانگیز شد.بنابر گزارش‌ها، این دانشجو در اعتراض به فقر و همچنین سیاست‌های دولت فرانسه اقدام به خودسوزی کرد. «گابریل آتال» وزیر مشاور در امور جوانان فرانسه در سخنرانی در سنای این کشور گفت که فقر دانشجویی یک واقعیتی است که ما از دو سال گذشته به این سو با آن مواجه هستیم.

اعتصاب کارکنان شبکه ریلی فرانسه در روزهای گذشته نیز باعث اختلال در حرکت قطارها در این کشور شد. این اعتصاب پس از آن آغاز شد که برخورد یک قطار با یک کامیون به مجروح شدن 11 نفر منجر شد. علیرغم آنکه راهبر قطار خود یکی از  مجروحان حادثه بود، اما مجبور شد مسئولیت مسافران آسیب دیده را نیز قبول کرده و از آنها مراقبت کند چرا که وی تنها کارمند رسمی شبکه ریلی فرانسه در قطار سانحه دیده بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بیمارستان فرانسه رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تمهیدات این کشور برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در صورت تشدید مخاطرات امنیتی، لغو برگزاری افتتاحیه این رویداد را رد نکرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

 ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت فرانسه را مجبور به کاهش تعداد تماشاگران افتتاحیه المپیک از ۶۰۰ به حدود ۳۰۰ هزار نفر کرد.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند.

دیگر خبرها

  • طعنه امانوئل مکرون به رئال مادرید: امیدوارم باشگاه بعدی ام باپه مانع از حضور او در المپیک نشود
  • امانوئل ماکرون رئال‌مادرید را تهدید کرد
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس
  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم