Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کاروان نظامی متشکل از ۲۲ خودروی نظامی و دو کامیون از مرز عراق و سوریه عبور کرده و در نزدیکی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه مستقر شده‌اند. 

اخبار بین الملل- به گزارش «اسپوتنیک» به نقل از «الاخباریه» نظامیان آمریکایی از طریق مرز «الولید» عراق  نزدیک میدان نفتی «عوده» در منطقه قحطانیه و میدان نفتی «جبسا» متمرکز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است، منطقه‌ای که قبلاً دژ و منبع اصلی درآمد تروریست‌های داعش  بود و اکنون عمدتاً توسط نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل می‌شود.

خبرگزاری «آناتولی» نیز یکم نوامبر (جمعه 10 آبان) گزارش داد که ارتش آمریکا همچنان گشتزنی‌های خود را در 40 کیلومتری بین قحطانیه و منطقه «ریملان» در شهر «الحسکه» ادامه می‌دهد. رسانه‌های ترکیه با استناد به  گفته‌های شاهدان محلی گزارش کردند که ارتش آمریکا مشغول ساخت دو پایگاه نظامی در مناطق راهبردی در  شرق سوریه است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند. وی گفته بود که ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم». ترامپ همچنین گفت که نفت را دوست دارد و نفت سوریه را عرضه خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا ماهانه 30 میلیون دلار از نفت سوریه را به خارج از این کشور قاچاق می‌کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق سوریه روسیه سوریه عراق نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت

شبکه المیادین گزارش داد که دو پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حملات گسترده قرار گرفته است. پیش از این منابع خبری از حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند. 

المیادین ساعاتی بعد گزارش داد که به یک پایگاه دیگر آمریکا نیز در همین منطقه حمله شده است. خبرنگار المیادین از حلب گزارش داده که حمله به پایگاه آمریکا در خراب الخجیر تلفاتی برجا گذاشته است.

هدف قرار دادن این دو پایگاه آمریکایی حدود دو ماه پس از توقف موقت حمله به پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه صورت گرفته است. رویترز گزارش داده که منشا این حملات از موصل واقع در شمال عراق بوده و احتمالا توسط گروه‌های مقاومت عراق انجام شده است.

بامداد شنبه پهپاد‌های ناشناس یک پایگاه حشد الشعبی را ر جنوب بغداد مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن دست کم یک نفر کشته و ۸نفر مجروخ شدند. اما دخیل بودن در این حملات را رد کرد و برخی مقامات عراقی اعلام کردند که این حملات توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت