Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:45:17 GMT

«هفت‌ روز در بهشت» از مصادیق جهاد فی سبیل الله است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۷۹۶

«هفت‌ روز در بهشت» از مصادیق جهاد فی سبیل الله است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین خسرو پناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در مراسم اکران فیلم مستند اردوهای معرفتی «هفت روز در بهشت» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی، شامگاه چهارشنبه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حالاتی که در دوران دفاع مقدس دیده بودم، در این جمع اردوهای معرفتی یافتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم این الگو در کل کشور اجرا شود تا دانش‌آموزان این هفت جلد کتاب تحت عنوان «برترین آرزو» را مطالعه کنند.

وی افزود: این دوره، جمع بین چند دوگانه است؛ جمع بین معنویت و معرفت، نظر و عمل، علم و دین و عقل و دل است. در این طرح، تعلیم و تربیت با یکدیگر جمع شده و کاری جهادی است؛ قطعاً این طرح یکی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است.

علیرضا باغشنی، کارگردان مستند «هفت روز در بهشت» در اکران این فیلم مستند بیان کرد: بعدازاینکه مستندساز شدم یک آرزو داشتم و آن‌هم این بود که اگر روزی در محضر آقا رفتم، آقا یک سفارش کار به من دهند و من کاری که مستقیم از سمت ایشان باشد را انجام دهم. تا الآن این توفیق حاصل نشد تا اینکه با دوستان موسسه جوانان آشنا شدم و از من خواستند که مستندی بسازم که یکی از دغدغه‌های اصلی حضرت آقا است. امیدوارم این مستند، توسعه‌ای برای اردوهای هفت روز در بهشت شود.

وی افزود: فیلم را برای مخاطب می‌سازیم؛ اگر نظرات شمارا ندانیم، نمی‌دانیم که برای چه کسانی فیلم ساخته‌ایم و در جریان نقاط قوت و ضعفمان قرار نمی‌گیریم. 

همچنین مجری این نشست عنوان کرد: نوجوانان نخبه‌ای در این اردوها شرکت کردند و معیار انتخاب آن‌ها دانش‌آموزان مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی و معدل‌های بالای ۱۷ بوده است. 

وی افزود: این اردوها شامل سه دوره مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته است و نظامی محتوایی دارد که از مجموعه هفت‌جلدی کتابی تحت عنوان «برترین آرزو» که با رویکرد دینی و معرفتی و پاسخگویی به نیاز نوجوان تألیف شده، ساخته‌شده است. در این مستند سه رکن وجود دارد؛ مربی، استاد و محتوا. مربیان، طلبه‌های جوان هستند که طی اردو همراه نوجوان هستند و پاسخگو سؤالات اعتقادی و شرعی آن‌ها است. رکن بعدی اساتید هستند که برای تألیف کتاب‌ها ایفای نقش کردند.

​​​​مجتبی مختاری، مدیر موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این برنامه عنوان کرد: مسئله‌ای که از سه سال قبل مدنظر داشتیم، باور به وجود دائمی خدا در زندگی است. اگر ما به دامن استکبار بیرونی و فردی می‌افتیم، دلیلش عدم باور به حضور خداوند است. آینده از آن حزب‌الله است و این باور در کجا بهتر از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا نباشد.

شیخ محمدحسن وکیلی، مدرس دانشگاه و مؤلف مجموعه کتاب «برترین آرزو» در این مراسم اظهار کرد: به عنایت مقام معظم رهبری بود که چنین طرحی پابرجا ماند و اگر پیگیری‌های ایشان نبود شاید همان سه سال پیش متوقف می‌شد. امثال این کتاب‌ها باید سال‌به‌سال بروز شود تا بتواند تأثیرگذاری خود را حفظ کند.

کد خبر 4771903

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم مستند عبدالحسین خسروپناه موسسه جوانان آستان قدس رضوی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز بیرجند قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه تصاویر تاریخی بهشت بقیع/ آخرین عکس نویافته از بقیع در قم به نمایش در می‌آید

نمایشگاه تصاویر تاریخی بهشت بقیع به مناسبت هشتم شوال؛ یکصدویکمین سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام در نگارستان اشراق دفتر تبلیغات اسلامی واقع در قم، خیابان شهداء(صفاییه)، نبش کوچه 17برگزار می شود.

در آیین گشایش این نمایشگاه که ساعت 17 روز پنج‌شنبه 30 فروردین ماه  1403 با حضور هنرمندان و پژوهشگران صورت می پذیرد، از انیمیشن سه بعدی حرم مطهر رونمایی و ابعاد تاریخی فاجعه هشتم شوال بررسی خواهد شد.

همچنین در این نمایشگاه که به همت گروه مردمی بهشت بقیع با همکاری اداره هنرهای تجسمی و نگارستان اشراق معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد، آخرین عکس نویافته از بقیع به نمایش درخواهد آمد.

دیگر خبرها

  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • برخورد با مصادیق غیرقانونی تبلیغات در نمایش خانگی
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • «در لباس سربازی» در قاب شبکه امید
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید
  • نمایشگاه تصاویر تاریخی بهشت بقیع/ آخرین عکس نویافته از بقیع در قم به نمایش در می‌آید