Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@21:38:10 GMT

صادرات روزانه ۱۵۰ تن تخم مرغ به بازار‌های هدف

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۸۱۶

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افت ۲۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار تومان است.

وی قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: فروش تخم مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر فاصله با قیمت ستاد تنظیم بازار و زیان مرغداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی پور ادامه داد: در هفت ماه اخیر، مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ به طور متوسط ۲ هزار تومان متضرر شدند که با وجود تولید روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور، زیان مرغداران سرسام آور است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: هم اکنون قیمت تخم مرغ در بالاترین حد خود است، پیش بینی می‌شود که قیمت در همین حد باقی بماند.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن تخم مرغ به افغانستان و عراق صادر می‌شود که این میزان تاثیری در التهاب و تلاطم بازار ندارد چرا که مازاد تولید حداقل ۲۰۰ تن است.

به گفته نبی پور، اگرچه کشور افغانستان بخشی از تخم مرغ مورد نیاز خود را از پاکستان خریداری می‌کرد، اما هم اکنون به سبب وجود برخی مشکلات این کشور برای خرید به ایران هجوم آورده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خرید حمایتی تخم مرغ از یک ماه و نیم گذشته متوقف شده است، گفت: بنابر آخرین آمار مجموع خرید توافقی تخم مرغ پشتیبانی امور دام به یک هزار تن نرسید، اما به هر حال همین میزان در شرایط بازار تاثیر گذار بود و در غیر این صورت مرغداران تمایلی به جوجه ریزی نداشتند.

وی مجموع صادرات تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون را حداکثر ۲۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به میزان تولید و مازاد بر نیاز مصرف، این میزان صادرات رقم چشمگیری نیست.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۵۰ تومان بوده که با نرخ مصوب تفاوتی ندارد، اما قیمت ذرت ۲۰ تا ۲۵ درصد به سبب کمبود در بازار از نرخ مصوب بالاتر است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!