Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرفان شاکری، در گفتگو با خبرنگار مهر، به موضوع آزاد شدن ارز تولید دارو اشاره کرد و افزود: همیشه شوک نرخ ارز، صد درصد در بازار تاثیر گذار است و خیلی ها از این بابت متضرر می شوند.

وی ادامه داد: اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد یا آزاد، بستگی به نوع نگرش و تجارت و فعالیت های اقتصادی دارد که صورت می گیرد.

شاکری با اشاره به تبعات آزاد شدن ارز تولید دارو، گفت: ارز دارو چه نیمایی چه آزاد، در هر صورت دولت را تحت فشار قرار می دهد و مجبور شود سهم بیمه ها را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مردم و بیماران، فشارها را تحمل می کنند.

وی در عین حال تولید دارو با ارز آزاد را، باعث حذف رانت و فساد دانست و افزود: شاید تولید دارو با استفاده از ارز آزاد بتواند رانت ها و مفاسد را حذف کند، اما، فشار بر روی دولت خواهد بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران-امارات، ادامه داد: تامین هزینه داروهای خاص برای بیمه ها سنگین است و اگر داروهای بیماری های خاص بخواهد با ارز آزاد تولید شود، بیمه ها برای پرداخت مابه التفاوت قیمت واقعی دارو، با مشکل مواجه خواهند شد.

شاکری افزود: در حال حاضر و به دنبال سیاست های جدید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، شاهد برقراری عدالت بر روی برخی از برنامه های دارویی و واردات دارو هستیم. اما اینکه قرار باشد با آزاد شدن ارز تولید دارو، شاهد تاثیر چندانی در بهبود وضعیت صنعت داروسازی کشور باشیم، بعید به نظر می رسد.

وی با اشاره به فرمول های پیچیده بازار دارویی کشور، گفت: الان هم دولت در تامین نقدینگی صنعت داروسازی دچار مشکل است و شاهد هستیم که بخش خصوصی به جای دولت، این هزینه ها را تامین می کند.

شاکری با انتقاد از روند برنامه ریزی برای تولید دارو در کشور، افزود: متاسفانه شاهد هستیم که برای تولید برخی اقلام دارویی چند شرکت داروسازی فعال هستند و یک محصول دارای ۱۵ تولید کننده است و در مقابل، یک محصول هم یک تولید کننده دارد.

وی ادامه داد: بروز این وضعیت موجب می شود برای آن دسته از داروهایی که چند تولید کننده دارد، رقابت معکوس شکل بگیرد و شرکت های دارویی مجبور شوند برای فروش محصولات خود، جایزه و تخفیف بدهند.

شاکری گفت: برنامه ما باید به گونه ای باشد که برای داروهای معمولی بیشتر از نیاز کشور تولید نداشته باشیم و در مقابل، ظرفیت صنعت را به سمت و سوی تولید داروهایی با تکنولوژی بالا ببریم. 

کد خبر 4769733 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: داروسازی صنعت دارویی ایران ارز دولتی وزارت بهداشت سرطان دارو سازمان بیمه سلامت ارتودنسی بیماری های کودکان دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمان ناباروری جامعه پزشکی آلودگی هوا سعید نمکی بیماری های غیرواگیر چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین

مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین ماه روزجهانی هموفیلی، اظهار داشت: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.


به گزارش عصر ایران به نقل از کانون هموفیلی ایران،  دکتر سعید بَرپَروَشان گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است. 

مدیرکانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

وی همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: جهت ادامه کار درمانگاه نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، و همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد، که این اقدام‌ها می‌توانند در حمایت از بیماران هموفیلی موثر باشند. 

وی افزود: در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود