Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@23:32:19 GMT

هزاران زن در معرض سرطان تخمدان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۰۷۴

هزاران زن در معرض سرطان تخمدان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد هزاران زن ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار گیرند چون از هر ۵ زن تنها یک نفر می‌داند، نفخ نشانه این سرطان است. 

محققان تأکید می‌کنند، نفخ علت خیلی نادر وجود سرطان تخمدان است، اما یکی از کشند‌ه‌ترین علت‌های نفخ می‌تواند باشد، سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در زنان است و نسبت به سرطان‌های تناسلی دیگر، بیشتر باعث مرگ و میر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها بیانگر آن است، چاقی، عدم زایمان، سابقه خانوادگی، اختلالات ژنتیکی خاص و هورمون درمانی جایگزین برای طولانی مدت، از علل ابتلا به این سرطان هستند؛ نفخ مداوم و درد لگن  نیزاز علائم ابتلا به این سرطان است.

آنوین جونز از مؤسسه سرطان انگلیس می‌گوید: تنها 20 درصد زنان می‌دانند نفخ شاید نشانه‌ای از سرطان تخدمان باشد؛ عکس این موضوع که به کمک توده در سینه می‌توان به وجود سرطان سینه پی برد؛ تشخیص سرطان تخمدان به مراتب‌تر پیچیده‌تر است. 

آمارها بیانگر‌ان است، در کشور نسبتاً کوچکی مانند انگلیس هر سال بیش از 7 هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان می‌شوند و به علت اینکه پس از پیشرفت، بیماری تشخیص داده می‌شود، هنوز میزان مرگ و میر در اثر آن زیاد است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خطر ابتلا به سرطان سرطان زنان مرگ انگلیس سرطان سینه انگلیس خطر ابتلا به سرطان سرطان سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در نوار غزه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده اند.

براساس گزارش القدس العربی، راسل طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، طبق بیانیه سازمانش افزود: هزاران نفر (به بیماری) مبتلا شده‌اند و هزاران نفر در آستانه قحطی هستند.

نهاد زنان سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا به شهادت می‌رسد. این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند و ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای گذاشته‌اند.

تس اینگرام، سخنگوی یونیسف که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که آنچه او را متعجب کرده تعداد کودکان زخمی است که دیده است. او در این خصوص افزود که این کودکان را نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت آنها و مکان‌هایی که زندگی می‌کنند، دیده است.

در همین راستا پیش از این می جولان، نماینده زن کنست رژیم صهیونیستی گفت: هر کودک فلسطینی هشتاد سال دیگر به نوه های خود خواهد گفت که یهودیان با ما چه کردند. من شخصا به کشتن نوزادان و ویرانی غزه افتخار می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • دست رد فرهاد مجیدی به سینه زنوزی؛ در ایران فقط استقلال
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید