Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:49:19 GMT

آیا نوردرمانی برای آکنه مفید است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۰۸۱

مطالعات آکادمی پزشکان خانواده آمریکا نشان می‌دهد، گرچه نوردرمانی برای برخی بیماران مبتلا به آکنه مفید است ولی با اطلاعات موجود نمی‌توان به طور قطع گفت این روش اثربخشی و کارایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود. ناطقان: به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، در حالی‌که تبلیغات مختلفی در مورد درمان آکنه با نور آبی وجود دارد، هنوز مطالعات مختلف کارایی و اثربخشی این روش را تایید نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی سیستماتیک و متا آنالیز ۱۴ کارآزمایی نشان می‌دهد هنوز نمی‌توان در مورد اثربخشی این روش نظر قطعی داد. این در حالی است که بسیاری از بیماران مایل هستند نور درمانی را جایگزین مصرف آنتی بیوتیک کنند.

گرچه ممکن است این روش برای برخی بیماران مفید باشد، ولی با اطلاعات موجود هنوز برای نظر قطعی در مورد این روش زود است.
آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش‌های قرمز و معمولا چرکی در پوست و به ویژه صورت ظاهر می‌شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌

مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می‌دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش‌های صورت، سفرهای مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آکنه هستند.

در حال حاضر آکنه با داروی ایزوترتینوئین، یکی از مشتقات ویتامین A، درمان می‌شود که عوارض جانبی جدی به همراه دارد.

منبع: عصر ایران برچسب ها: نوردرمانی ، آکنه ، مفید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نوردرمانی آکنه مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • خواص آب هویج بستنی
  • حکمرانی هوشمند بر پایه بهره وری و اثربخشی در شمیرانات اجرا می شود