Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه محل برگزاری نخستین نشست علنی کمیته اطلاعاتی این مجلس برای تحقیقات در زمینه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور بود؛ نشستی  که در آن قانونگذاران بلندپایه از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه روایتهای متناقضی را از گفتگوی تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او و اِعمال فشار بر مقامات کی یِف جهت انجام تحقیقات علیه «هانتر بایدن»- پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ- بیان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علنی، «ویلیام تیلور» و «جورج کنت» دو دیپلمات بلندپایه آمریکا خطاب به اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به اعمال فشار رئیس جمهور ترامپ و حلقه نزدیکان وی بر مقامات اوکراین جهت انجام تحقیقات علیه خانواده بایدن هشدار دادند.

یکی از افشاگریهای جالب در این نشست علنی، بیان «علاقه شدید ترامپ به انجام تحقیقات علیه رقیب سیاسی خود، جو بایدن» بود. تیلور در این نشست علنی اظهار داشت که یکی از کارمندان وی روز ۲۶ ژوئیه در حین گفتگوی تلفنی ترامپ با «گوردن ساندلند»- سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا- شنیده است که رئیس جمهور آمریکا از ساندلند درباره تحقیقات اوکراین در مورد بایدن پرسیده و ساندلند نیز در پاسخ گفته است که مقامات اوکراین آماده اقدام در این زمینه هستند.

تیلور در ادامه گفت که به دنبال این تماس تلفنی که یک روز پس از گفتگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی اش صورت گرفته؛ این کارمند سفارت از گوردن ساندلند می پرسد که «ترامپ چه نظری در مورد اوکراین دارد؟»

تیلور ضمن اشاره به «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ شهادت داد: «سفیر ساندلند پاسخ داد که رئیس جمهور ترامپ به تحقیقات علیه بایدن که جولیانی بر انجام آن اصرار می کند، علاقه و توجه بیشتری دارد».

تیلور همچنین به پرسش «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه «آیا این گفته ساندلند به معنای آنست که ترامپ به این تحقیقات [علیه جو بایدن] بیش از اوکراین اهمیت می دهد»، پاسخ مثبت داد.

گفتنی است که طبق برنامه ریزی انجام شده، نشستهای علنی تحقیقات برای استیضاح ترامپ روزهای چهارشنبه و جمعه برگزار می شود.

کد خبر 4771921

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا آدام شیف جو بایدن ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق سوریه فلسطین ایران دونالد ترامپ ترکیه روسیه لبنان برجام بولیوی عربستان سعودی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد

مقامات رژیم اسرائیل از اقدام کنگره آمریکا در تصویب کمک‌های مالی و نظامی به این رژیم در بحبوحه جنگ علیه غزه تشکر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، استحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل بعد از تصویب کمک مالی دولت بایدن به این رژیم در بحبوحه جنگ علیه غزه، از آمریکا تشکر ویژه کرد و گفت که ما در برابر کسانی که ارزش‌های مشترک ما را تهدید می‌کنند، متحد خواهیم بود.

اسرائیل کاتص، وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز به نوبه خود از کنگره آمریکا بابت تصویب طرح کمک نظامی به اسرائیل با اکثریت آراء تشکر کرد.

بامداد امروز چهارشنبه، مجلس سنای آمریکا بعد از چهار روز پس از تصویب بسته حمایتی 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس نمایندگان این کشور، آن را تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت که نمایندگان سنا، این لایحه را برای تأیید نهایی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌کنند. جو بایدن پیش از این گفته بود که بلافاصله پس از تصویب این بسته حمایتی، آن را امضا خواهد کرد.

از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

از 26 میلیارد متعلق به اسرائیل  است 17 میلیارد آن به صورت کمک‌های نظامی خواهد بود.

تصویب کمک 95 میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ