Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: راهبری شغلی یکی از طرح های کمیته امداد است. یکی از موضوعاتی که معمولا مددجویان کمیته با آن مواجه هستند این است که ریسک پذیری این را ندارند که خودشان یک کار را راه اندازی کنند راهبران شغلی از ابتدا تا فروش محصول آن‌ها را همراهی می‌کنند و تاکنون ۷۵۰ طرح اشتغال زایی خود را با استفاده از راهبر شغلی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 03:56 - 23 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۵۶۶

مجید الهی راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره اقدامات کمیته امداد خراسان شمالی برای امداد رسانی به مددجویان گفت: خراسان شمالی ۲۵۵ هزار خانوار با تعداد ۸۸۳ هزار نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۵۵ هزار و ۸۴۰ خانوار با جمعیت ۱۰۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند به عبارتی ۲۲ درصد از کل جمعیت استان تحت پوشش هستند.

الهی راد در ادامه بیان کرد: در خراسان شمالی ۲۳ هزار نفر زن سرپرست خانوار داریم. از ۵۵ هزار و ۸۴۰ خانوار تحت پوشش ۳۲ هزار و ۸۴۰ خانوار در مناطق محروم و مرزی ساکن هستند و ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هزار دانشجو داریم و همچنین ۶ هزار و ۳۰۰ نفر یتیم و محسنین در استان داریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: امسال در سیل ۳ هزار و ۴۰۰ منزل مسکونی آسیب دیدند که هزار و ۴۶۷ خانه صد در صد تخریب شدند و از ابتدای سال اقدامات زیادی را برای سیل زدگان انجام دادیم. برای تمام ۳ هزار ۴۰۰ خانوار در چند مرحله سبد کالا دادیم و ۴ میلیارد هم لوازم منزل در بین سیل زدگان توزیع کردیم. برای هر خانوار سیل زده ۵۰۰ هزار تومان اعتبار ویژه گذاشتیم و وام ۵ میلیون تومانی در قالب اعتبار ۲ میلیاردی پرداخت کردیم.

الهی راد افزود: بعد از این اقدامات شروع به احداث منازل آسیب دیده از سیل کردیم و هزار و ۹۰۰ خانه را نیز تعمیر کردیم و برای هر خانه با سرانه و یک نیم میلیون تعمیرات را انجام دادیم. در زمینه احداث منازل مسکونی هزار و ۴۶۷ منزل آسیب دیده داشتیم که با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت آن‌ها هستیم و از این تعداد عملیات اجرایی ۹۵۷ واحد شروع شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۵۰ واحد مسکونی سیل آماده تحویل داریم و در ماه‌های آتی ۲۰۰ واحد را تحویل می‌دهیم و ۷۵۰ خانه در قالب برنامه اصلی در حال ساخت بودند که ۲۰۰ واحد تحویل شده اند و بقیه آن‌ها را تا پایان سال تحویل می‌دهیم. در مجموع تا پایان سال باید ۲ هزار ۲۰۰ خانه در خراسان شمالی ساخته شود.

بیشتر بخوانید: ۱۵۰ مسکن مددجویی در آذربایجان غربی تخریب شدند/ کار ساخت و تعمیر منازل از امروز آغاز می شود

الهی راد افزود: مجموع منابع سال گذشته در زمینه تسهیلات اشتغال زایی ۸۶ میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه شده و بقیه آن امسال جذب شده است. خراسان شمالی در اشتغال پایدار روستایی رتبه اول کشور را دارد. سال ۹۸ اعتبارات اشتغال خراسان شمالی ۱۴۵ میلیارد تومان بود که از این میزان ۸۶ میلیارد مربوط به تبصره ۱۶ است و بخش دیگر مربوط به اعتبارت کمیته است که از محل تبصره ۱۶ حدود ۳۵ درصد جذب داشته ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: طرح دیگر ما راهبری شغلی است. یکی از موضوعاتی که معمولا مددجویان کمیته با آن مواجه هستند این است که ریسک پذیری این را ندارند که خودشان یک کار را راه اندازی کنند راهبران شغلی از ابتدا تا فروش محصول آن‌ها را همراهی می‌کنند. این راهبران به مددجویان کمک می‌کنند به عنوان مثال فردی که در حوزه دام موفق است راهبر شغلی می‌شود و تاکنون ۷۵۰ طرح اشتغال زایی خود را با استفاده از راهبر شغلی اجرایی کرده ایم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته امداد الهی راد مددجویان کمیته امداد راهبری شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان از ایجاد اشتغال ویژه هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه توانمندسازی و اشتغال‌زایی ویژه زندانیان جزو برنامه‌‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی است، اظهار داشت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن 46 کارگاه فعال در حوزه‌های، کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه‌ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف، بلوک زنی و ... به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی؛ موفق به اشتغال یک هزار و 248 نفر از زندانیان شده که از این تعداد 570  نفر به صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند. 

وی با بیان اینکه متوسط دریافتی زندانیان اعزام بکار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آن‌ها است، گفت: محصولات تولیدی زندانیان بنا بر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد و به صورت خودگردان یعنی توسط واحد بازرگانی بنیاد تعاون به بازار عرضه می‌شود. مانند محصولات گندم، گلخانه ای، تولیدات خیاطی و... یا به صورت مشارکت و واگذاری یعنی توسط کارآفرین و با کمک و بازاریابی بنیاد تعاون همانند محصولات بتنی، تریکو، پرورش ماهی، پرورش قارچ و ... است، همچنین به صورت اشتغال نشسته یعنی شامل تولیدات صنایع دستی زندانیان تحت نظر بنیاد تعاون در داخل کارگاه یا بند است که مواد اولیه آن توسط بنیاد تعاون تهیه و در دسترس زندانیان قرار می‌گیرد محصولات تولیدی آن یا توسط خود زندانی و یا با کمک بنیاد تعاون در نمایشگاه‌های برگزار شده و یا بازاریابی برای محصولات به فروش می‌رسد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: عمده فعالیت‌های کشاورزی این نمایندگی شامل کاشت جو، گندم، فرنگی جات، محصولبات گلخانه، پرورش قارچ و محصولات باغی شامل: گل محمدی، صنوبر، سیب زرد و قرمز و... است. 

وی ادامه داد: در راستای تشویق کارآفرینان جهت راه‌اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و تشویق مراکز خصوصی جهت بکارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره 16 با کارمزد بانکی 4 درصد می‌کند. 

حسینی بیان کرد: از جمله محصولات تولیدی زندانیان زیر نظر و با سازماندهی این بنیاد شامل صنایع دستی (تسبیح، تخته نرد، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دست بافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی) محصولات خیاطی و تریکو (لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی و غیره) صنایع فلزی (در و پنجره، فرغون و غیره) بند ساعت، زغال، کاسه سفالی، محصولات کشاورزی (فرنگیجات، گندم و جو، باغبانی) و... است. 

وی اظهار کرد: در راستای آموزش زندانیان جهت ورود به بازار کار، بر اساس  تفاهم نامه‌های موجود با سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با سازمان زندان‌ها و با همیاری و کمک بنیاد تعاون زندانیان، پس از آموزش توسط مبادی ذیربط گواهینامه‌های معتبر برای زندانیان صادر و پس از آزادی آن‌ها توسط اداره امور خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج  و تأیید کار توسط گروه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شود تا از تسهیلات تبصره 16 و 18 با کارمزد بانکی 2 تا 4 درصد برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کارگاه‌های مربوطه به مهارت اخذ شده بهره‌مند شوند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه‌آموزی دو هزار و 318 فقره گواهی نامه مهارت حرفه آموزی در 50 رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد
  • کمک‌ ۹۶۰ میلیاردی خیران به ایتام خراسان شمالی
  • ۲۷ هزار حامی سرپرستی ایتام خراسان شمالی را برعهده دارند
  • بیش از ۵ هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند
  • افزون به پنج هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی
  • بیش از ۵۰۰۰ خیر جدید در خراسان‌شمالی حامی ایتام شدند
  • پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی بوشهر