Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش این شبکه تلویزیونی از سرزمین‌های اشغالی، "دیوید شنکر" معاون خاورمیانه وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیت المقدس گفت: برخلاف موضع اسرائیل، دولت دونالد ترامپ بر این باور است که کمک به ارتش لبنان سرمایه‌گذاری خوب به شمار می‌رود.

شنکر ادعا کرد: ارتش لبنان مورد اطمینان واشنگتن است و آمریکا، آن را یک شریک مهم برای مقابله با گروه‌های تندرو می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خاورمیانه مایک پمپئو وزیر امورخارجه امریکا با بیان این‌که "برنامه کمک‌های آمریکا به ارتش لبنان حدود یکصد و پنج میلیون دلار است  و در حال بازنگری قرار دارد"، اضافه کرد: هنوز واشنگتن کمکی به ارتش لبنان ارائه نداده است.

شنکر ادامه داد: آمریکا همچنان آماده است که میان لبنان و اسرائیل در خصوص ترسیم مرزهای دریایی میانجی‌گری کند، هرچند دولت بیروت نمی‌خواهد که این قضیه حل وفصل شود.

معاون خاورمیانه وزارت امورخارجه آمریکا در پایان افزود: اگر لبنانی‌ها بدنبال پول‌های رایگان هستند، ما منتظریم لبنان با اسرائیل مذاکره کند، این کمک‌ها با توجه به این که آنان در شرایط بحرانی مالی قرار دارند، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

رژیم صهیونیستی پیش از این نیز، با انتقاد از  برنامه کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش لبنان، خواستار توقف آن شده بود.

ارتش لبنان از سال ۲۰۰۶ تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کمک مالی از آمریکا دریافت کرده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سال  ۲۰۱۸ میلادی، هواپیماهای جنگنده‌ سبک از نوع A-۲۹ Super Tukano و خودروهای جنگی پیاده نظام برادلی مدل M۲A۲ را در اختیار ارتش لبنان قرار داد.

پنتاگون همچنین مدعی است که قصد دارد، ارتش لبنان را به بالگردهای هجومی سبک MD۵۳۰G  و پهپادهای ScanEagle  مجهز کند.

اظهارات شنکر در حالی مطرح می‌شود که  ۱۰ آبان ماه دو منبع آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند، دولت ترامپ دو روز پس از استعفای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان، کمک نظامی ۱۰۵ میلیون دلاری به لبنان را متوقف کرده است.

الحریری هفتم آبان ماه و در سیزدهمین روز از اعتراضات مردم لبنان، استعفای خود را بطور کتبی به "میشل عون" رئیس جمهوری این کشور تحویل داد و او نیز یک روز پس از آن، ضمن اعلام موافقت با استعفای حریری از وی خواست تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه دهد.

تظاهرات در لبنان از شامگاه ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی آغاز شده است و همچنان در برخی نقاط بیروت و سایر شهرهای لبنان ادامه دارد،  شدت این تظاهرات در نیمه هفته دوم به بعد به میزان قابل توجهی کاسته شد و معترضان بیشتر بر تحصن در مقابل موسسات اداری و دولتی از جمله شرکت های آب و برق، بانک ها و نیز شرکت های تلفن همراه متمرکز شده‌اند.

برچسب‌ها ارتش لبنان ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع آمریکا رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتش لبنان ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع آمریکا رژیم صهیونیستی ارتش لبنان ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت دولت این کشور نباید در اقدام نظامی علیه ایران مشارکتی داشته باشد.

«مایکل ترنز» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن نباید در اقدام نظامی علیه ایران شرکت کند.

رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید درگیری با ایران را خط قرمز خود بداند.

ترنر ضمن درخواست از دولت بایدن برای جدی گرفت حمله ایران، بیان کرد: این حمله بی سابقه بوده و باید به عنوان یک تشدید تنش در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: در این مرحله فکر نمی‌کنم که آمریکا لازم باشد مستقیماً درگیر یک اقدام نظامی علیه ایران شود.

پیشتر بایدن در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود واشنگتن این رژیم را در صورت حمله به ایران حمایت نخواهد کرد.

کد خبر 6078196

دیگر خبرها

  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شد
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت