Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم حضور موثر جوانان در تصمیم گیری های شهری خواستار گزارش شورای شهر در رابطه با اقدامات اجرایی در جهت جوان گرایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم تصمیم گیری جوانان در امور شهری گفت:بحث جوانان در حوزه شهری یکی از موضوعاتی است که اتفاقا در طول 5 سال گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل، یک سازمان اختصاصی در رابطه با مدیریت جوانان بر شهر  تأسیس کرده است.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: اواخر دوره گذشته این حوزه در سازمان ملل تشکیل شد که دفتر مرکزی اش هم در کانادا است و رویکردشان این بوده که با توجه به اینکه شهر یک محیط پویا و فعال و رو به توسعه است نیاز به حضور مدیران جوان با ایده های نو برای اداره شهرها دارد.

تندگویان خاطر نشان شد: مکاتباتی در دوره گذشته و زمانی که در شورا حضور داشتم از سوی سازمان های بین المللی انجام شد و درخواست کردند که ایران هم نظراتش را بدهد و در اجلاس ها شرکت کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:  این یک واقعیت است که دیدگاه های امروز شهرسازی و توسعه ای نیاز به مدیریت جوانان دارد.

او با بیان برخی انتظارات مردم از مدیریت شهری فعلی گفت: از این شورا انتظار جوانگرایی بود. در حوزه مدیریت، اجرا و انتصابات این انتظار وجود داشت.

 عضو سابق شورای شهر تهران با ارائه پیشنهادی تاکید کرد: مناسب است که شورا شهر تهران گزارشی در حوزه انتصابات، تغییرات و تحولات مدیریتی شهر به مردم بدهد و عنوان کند به چه میزان در حوزه جوانگرایی اجرایی در شهرداری موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: تنظیم سند حکمروایی داده تا پایان 98/ داده‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند/ با داده‌های شهری امنیتی برخورد نمی‌شود احتمال مکلف کردن مالکین به تسطیح پیاده‌روها

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران خبرگزاری برنا جوان گرایی محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری
  • لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها