Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@11:52:27 GMT

هشدار کره‌ شمالی به آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۳۸۸

هشدار کره‌ شمالی به آمریکا

کره‌شمالی به دنبال مانور مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی به واشنگتن هشدار داد که در مقابل هر اقدامی که حاکمیت یا امنیت آن را تهدید کند، دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «ای بی سی نیوز» کره‌ شمالی در بیانیه‌ای تصریح کرد، این کشور براساس قوانین دفاع از خود در برابر هر اقدام تهدید آمیزی مقابله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال اجرای مانور مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ تهدید کرد در صورت پیشروی برنامه‌های نظامی برنامه‌ریزی شده آمریکا با کره جنوبی آنان بلافاصله دست به اقدام تلافی جویانه خواهند زد.

براساس بیانیه کمیسیون امورخارجه کره شمالی، برای مقابله با اقداماتی که حاکمیت و امنیت کشور را تهدید کند برنامه ریزی شده است.

بیانیه روز چهارشنبه کره شمالی در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن هفته گذشته اعلام کرد، برای ماه آینده مانور هوایی مشترکی با کره جنوبی برنامه ریزی کرده است.

یک دیپلمات ارشد کره شمالی هفته گذشته برگزاری مانور مشترک آمریکا با کره جنوبی را مانند "ریختن آب سرد" بر مذاکرات میان پیونگ یانگ با واشنگتن دانست و اعلام کرد: کره شمالی با مانور نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی مخالف است و آنها را تلاشی برای حمله می‌داند.

پیونگ یانگ پیش از این نیز اعلام کرده بود که اقداماتی را برای رفع نگرانی‌های واشنگتن انجام داده، اما ایالات متحده نتوانسته است در این خصوص اقدام متقابل انجام دهد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از شکست گفت‌وگوهایش با ترامپ در ماه فوریه (اسفندماه) در هانوی ویتنام، ضرب‌الاجلی چندماهه تا پایان سال برای نشان دادن انعطاف بیشتر در روند گفت‌وگوهای متوقف شده عاری‌سازی هسته‌ای با واشنگتن تعیین کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است

نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات کشورش با ایران گفت که داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن امتیازی برای عراق است.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است در اظهاراتی در حاشیه این سفر گفت: سفرم به آمریکا مهم است، زیرا در راستای بیان رویکردمان درمورد نوع روابط با واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد: عراق امروز با عراق ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی کرده است، زیرا گروهک تروریستی داعش دیگر خطری برای ما به‌شمار نمی‌رود. بعد از پیروزی بر داعش ما خواهان انتقال به مرحله روابط دیپلماتیک با کشور‌های ائتلاف بین‌المللی هستیم؛ روابطی همانند روابط با کشور‌های منطقه از جمله روابط امنیتی.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران همسایه‌ی ما است و اشتراکات زیادی با آن داریم، آمریکا نیز هم‌پیمان راهبردی ما است و روابط با این کشور برای ما مهم است. داشتن روابط با ایران و آمریکا به‌طور همزمان امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن در راستای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در تمام بحران‌های منطقه رخ داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قبل از اینکه بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کند نیز گفت: سفر من به واشنگتن در شرایطی حساس از نظر روابط با آمریکا و شرایط منطقه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین و نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه درگیری صورت می‌گیرد. هدف از سفر به واشنگتن انتقال به مرحله جدیدی از روابط بین ۲ کشور و فعال سازی توافق چارچوب استراتژیک است.

وی افزود: محور دیدار من با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوضاع منطقه و نقش ما در آتش‌بس غزه خواهد بود. فعالیت کمیته عالی نظامی برای ایجاد جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • هشدار سپاه به آمریکا
  • هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق