Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به رغم آنکه «دونالد ترامپ» دیدار خود با «رجب طیب اردوغان» را فوق العاده خواند؛ خرید سامانه پدافند موشکی روسیه را «چالشی بسیار مهم» برای روابط دو کشور دانست و از آنکارا خواست تا از خرید این سامانه منصرف شود.

ترامپ پس از برگزاری نشستی دوجانبه با اردوغان در کاخ سفید برای حل و فصل بحران موجود در روابط دو کشور، گفت که طرفدار رهبر ترکیه است و اینکه دو طرف با یکدیگر دیداری «سازنده» داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در عین حال، سران دو کشور نتوانستند در مورد چگونگی حل و فصل اختلافهای دوجانبه بر سر موضوعاتی همچون حمله نظامی ترکیه به نیروهای کُرد متحد آمریکا در سوریه و خرید سامانه پدافند موشکی «اس- ۴۰۰» روسیه توسط آنکارا به توافق دست یابند.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با اردوغان گفت: «دستیابی ترکیه به تجهیزات نظامی پیشرفته روسیه همچون اس- ۴۰۰ چالشهای بسیار مهمی را برای ما بوجود می آورد و در مورد آن همواره صحبت می کنیم».

وی در ادامه افزود: «ما امروز در مورد آن حرف زدیم، در آینده نیز در مورد آن صحبت خواهیم کرد، و امیدواریم که بتوانیم این وضعیت را حل و فصل کنیم».

دقایقی پس از این کنفرانس خبری، کاخ سفید بیانیه ای منتشر کرد که به رغم لحن مثبت و دلگرم کننده سران دو کشور در مورد روابط دوجانبه، لحنی قاطعانه تر را به کار می گیرد. در این بیانیه آمده است: «به منظور پیشرفت در تمام جنبه ها، واجب است که موضوعاتی همچون خرید سامانه پدافند هوایی اس- ۴۰۰ روسیه توسط آنکارا و تقویت شراکت دفاعی خود را حل و فصل کنیم».

گفتنی است که مقامات واشنگتن خرید این سامانه توسط آنکارا را با پدافندهای ناتو سازگار نمی دانند و معتقدند که سامانه اس-۴۰۰ تهدیدی علیه جت جنگنده «اف- ۳۵» ساخت شرکت لاکهید مارتین است.

کد خبر 4771927

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ رجب طیب اردوغان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین سوریه ایران دونالد ترامپ ترکیه روسیه لبنان برجام بولیوی عربستان سعودی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را در یک روز سرنگون کردند. این را سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در ۲۳ آوریل گزارش داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته ۱۰۴ پهپاد اوکراینی، یک موشک تاکتیکی توچکا-یو، شش موشک HIMARS و Alder ساخت آمریکا و همچنین چهار بمب هدایت‌شونده همر ساخت فرانسه را سرنگون کرده‌اند.

پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که نیرو‌های روسی با موفقیت سه شهرک بوگدانوفکا، پروومایسکه و نوومیکایلووکا در جمهوری خلق دونتسک را به طور همزمان از دست واحد‌های ارتش اوکراین آزاد کردند. شویگو تاکید کرد که ارتش روسیه اکنون پتانسیل جنگی عظیمی دارد که به آن اجازه می‌دهد تا به جلو حرکت کند و مناطق بیشتری را آزاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود