Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصد صحبت از یک عارضه پزشکی را داریم که به راحتی می‌تواند کیفیت تحصیل دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش شریان نیوز، مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه، اظهار کرد: بیشترین جمعیتی که به دنبال عفونت‌های گوش به متخصصان گوش و حلق و بینی، مراجعه می‌کنند، کودکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه با اشاره به شیوع عفونت‌های گوش در کودکان، افزود: شیوع این عفونت‌ها در کودکان زیر ۵ سال بیشتر مشاهده می‌شود؛ البته شیوع عفونت‌های گوش در کودکان به ساختار گوش کودکان ربط دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: یکی از علل بروز عفونت‌های گوش در کودکان، سرماخوردگی است؛ به طوری که بعد از اینکه کودک دچار سرماخوردگی می‌شود، همزمان و یا با تاخیر دچار گوش درد شده؛ به طوری که پشت پرده گوش دچار التهاب می‌شود و گاهی منجر به پارگی پرده گوش و خروج چرک می‌شود که همین مسئله موجبات نگران والدین را فراهم می‌آورد.

ربانی افزود: مشکلات این قبیل کودکان با مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص و پیگیری درمان رفع می‌شود، اما نکته مهم در این بین پیگیری روند درمان عفونت‌های گوش کودکان است که والدین باید دقت کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درمان نشدن عفونت‌های گوش می‌تواند کودک را در همان سنین دچار کم شنوایی کند که همین عارضه باعث می‌شود کیفیت تحصیلی و زندگی کودک دچار افت شود.

وی ادامه داد: عدم درمان عفونت‌های گوش در کودکی باعث خواهد شد در بزرگسالی تبدیل به عفونت‌های پیچیده و خطرناک شود که گاهی وقت‌ها فقط با جراحی درمان می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ روح الله شکری گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.
او افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.
این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.
این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.
در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.
شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • ترکش های آلوده بمب در بدن مجروحان حادثه تروریستی کرمان
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • عفونت زخم‌های مجروحان حادثه تروریستی کرمان باساچمه های آلوده
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲ اردیبهشت ماه
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند