Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای این شبکه فلسطینی، توافق آتش‌بس از ساعت 5:30 دقیقه بامداد امروز پنجشنبه به وقت فلسطین آغاز شده است.

این توافق درحالی صورت می‌گیرد که "زیاد النخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی چهارشنبه شب هرگونه توافق آتش‌بس با اسرائیل را مشروط به برخی خواسته‌های به حق مردم فلسطین کرد و گفت: بدون توقف ترور رهبران فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، عدم تیراندازی اسرائیل به تظاهرات کنندگان بزرگ بازگشت و بدون پایبندی تل آویو به شکستن محاصره نوار غزه، آتش‌بسی با این رژیم صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در دیگر تحولات نوار غزه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰ بار در یک ساعت، مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها، یک باب منزل در شهر "دیرالبلح" در مرکز نوار غزه هدف دو فروند موشک قرار گرفت که طی آن شش فلسطینی از اعضای یک خانواده به شهادت رسیده و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

** شهر تل آویو هدف راکتی گروههای قدس قرار گرفت

سرایا القدس؛ شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهرهای تل آویو و قدس اشغالی را با موشک‌های "البراق"هدف قرار داد که طی آن هشت صهیونیست زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، در حملات راکتی اخیر سرایا القدس، حدود ۷۸ راکت همزمان به سوی مراکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی شلیک شده است که بالاترین میزان شلیک همزمان موشک از آغاز تنش‌ها در نوار غزه است.

** درخواست گوترش از رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین

خواسته‌های گوترش در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد مطرح شد که در خصوص اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی تهیه شده است.

**قطع برق برخی از مناطق نوار غزه

پس از حملات هوایی چهارشنبه شب صهیونیست‌ها به نوار غزه، برق در مناطق گسترده‌ای از این باریکه قطع شد.

**نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای توقف تنش‌ها در نوار غزه راهی مصر شد

"نیکلای ملادینف" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، برای آرام کردن اوضاع در نوار غزه و رایزنی با مقامات مصری، راهی قاهره شد.

براساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ملادینف از دقایق نخستین روز چهارشنبه برای آرام شدن اوضاع در نوار غزه تلاش‌های خود را آغاز کرده است، به همین خاطر برای تحت فشار قرار دادن دو طرف درگیر در سرزمین‌های اشغالی، راهی قاهره شده است.

** حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دو جوان فلسطینی را شهید کرد

تیپ "صلاح الدین" در نوار غزه، با تأیید شهادت دو تن از اعضای این تیپ به نام های شهید "حسن محمد" ۲۵ ساله و "احمد الکردی" ۲۴" اعلام کرد که خون جوانان فلسطینی چراغی است که روشنگر راه آزادی سرزمین‌های اشغالی از اسرائیل است و به خاطر  این جنایت‌ها، دشمن هزینه سنگینی را خواهد پرداخت.

** حمله راکتی سرایا القدس به شهر عسقلان در غرب بیت المقدس

گروه سرایا القدس؛ شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درپاسخ به تجاوز مکرر نظامیان صهیونیستی شهر عسقلان در ۶۵ کیلومتری غرب بیت المقدس را هدف راکتی قرار دارد.

این گروه همچنین اعلام کرد که شهرک "سدیروت" زیر حملات سنگین راکتی قرار دارد.

** وزارت خارجه اردن: با حمله اسرائیل به نوار غزه، امنیت محقق نمی‌شود.

"ایمن الصفدی" وزیر امورخارجه اردن چهارشنبه شب در واکنش به حملات رژیم تل آویو به شرق نوار غزه گفت، اسرائیل با این کار، امنیت را به ارمغان نخواهد آورد.

** دانشگاه الازهر مصر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد

"احمد الطیب" رئیس دانشگاه الازهر مصر چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایت‌های تروریستی روزانه علیه مردم فلسطین، چهره خونریز اشغالگران را آشکار کرد و نشان داد آنها بدنبال نابودی انسانیت هستند.

وی گفت: این اقدامات تروریستی اقتضا می کند، جامعه جهانی، کشورها و سازمان‌های معتبر بین‌المللی برای توقف این جنایت‌ها اقدام کنند.

الطیب در پایان اعلام کرد که کشورهای عربی و اسلامی و تمامی عقلای جهان باید در برابر این حملات از مردم بی دفاع فلسطینی حمایت کنند.

**حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، یگان توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی ۱۵ گلوله به برخی اهداف مجهول در منطقه "صوفا" بین "رفح" و "خان‌یونس" در جنوب نوار غزه شلیک کردند.

**عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، سفیر دبیرکل این جنبش به مصر برای آتش‌بس را رد کرد

"محمد الهندی در این باره با تکذیب این خبر، از رسانه‌ها خواست که اطلاعات خود را از منابع رسمی کسب کنند.

وی همچنین اعلام کرد:، دشمن از سه شنبه شب تلاش می‌کند تا در رایزنی با سازمان ملل متحد، درگیری‌ها متوقف و آتش‌بس برقرار شود.

**شهرک‌های صهیونیستی از بیم حملات گروه‌های مقاومت خالی از سکنه شد

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی چهارشنبه‌ شب گزارش دادند، از بیم حملات تلافی‌جویانه گروه جهاد اسلامی به تجاوزگری اسرائیل، دستکم ۳۰ درصد از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه، منازل خود را ترک کردند.

مدارس در سرزمین‌های اشغالی نیز تا فاصله ۴۰ کیلومتری مرزهای نوار غزه برای دومین روز متوالی، همچنان بسته خواهد بود.

** حمله گروه‌های دیگر فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی

گروه های مقاومت فلسطینی "گردان های المقاومه الوطنیه" و گردان های "عبدالقادر الحسینی" شهرک صهیونیست نشین "نتیفوت" را با موشک های "گراد" هدف قرار دادند.

آنها همچنین با شلیک موشک‌های ضد هوایی به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه "بیت حانون" در شمال نوار غزه پاسخ دادند.

**تظاهرات فلسطینی‌ها در اعتراض به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه

هزاران فلسطینی چهارشنبه شب برای محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوارغزه در شهر رام‌الله در ۱۵ کیلومتری شمال بیت المقدس تظاهرات کردند.

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار حمایت بین المللی از ملت فلسطین در برابر حملات شدید رژیم صهیونیستی شدند.

** پیام سرایا القدس برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی وفرماندهان نظامی‌اش

"ابوحمزه" سخنگوی سرایا القدس شاخه جهاد اسلامی فلسطین خطاب به سران رژیم صهیونیستی گفت: اگر "بنیامین نتانیاهو" و دستگاه‌های امنیتی وی جرأت دارند، نام و تصاویر پایگاه‌های امنیتی و استراتژیک اسرائیل را که هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفته‌اند اعلام کنند تا صهیونیست‌ها وی را مورد تمسخر قرار دهند.

تنش‌ها در نوار غزه از روز سه شنبه و پس از شهادت "بها ابوالعطا" فرمانده جنبش جهاد اسلامی به همراه همسرش در نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی آغاز شده است و هم‌چنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه را ۳۲ تن  و تعداد زخمی‌ها را ۱۰۰ تن اعلام کرد.

برچسب‌ها غزة فلسطین سرایا القدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فلسطین سرایا القدس فلسطین سرایا القدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است

مقام معظم رهبری عصر امروز پنج‌شنبه در دیدار آقای «زیاد النَّخالة» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، نیروهای مقاومت و مردم غزه را تا این لحظه پیروز میدان خواندند و تاکید کردند: اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ شش ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است.   به گزارش ایسنا؛ مقام معظم رهبری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفتند: اینکه رژیم صهیونیستی با آن همه ساز و برگ نظامی و پشتیبانی‌های قدرت‌های ظالم دنیا، اقدام به کشتار زنان و کودکان می‌کند، نشان می‌دهد این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست.   مقام معظم رهبری خطاب به دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کردند: به‌فضل الهی شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید.   در این دیدار «زیاد النَّخالة» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از موضوع فلسطین، یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت: آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است و به‌رغم همه سختی‌ها و توطئه‌ها، مردم غزه در کنار نیروهای مقاومت توانسته‌اند با ایستادگی کم‌نظیر خود، طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را برای نابودی مقاومت با شکست مواجه کنند.   وی با تاکید بر هماهنگی کامل میان نیروهای مقاومت به‌ویژه حماس و جهاد اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم غزه و نیروهای مقاومت بر استمرار ایستادگی تا پیروزی نهایی مصمم هستند و به لطف خداوند پیروزی نهایی در آینده نه چندان دور محقق خواهد شد.  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید
  • رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین در این جنگ شش ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است
  • آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است
  • غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است
  • غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است
  • مقام جهاد اسلامی: اختلاف اسرائیل و آمریکا نمایشی است/رژیم صهیونیستی منزوی شده است
  • شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد