Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@22:59:30 GMT

هزاران زن در معرض «سرطان تخمدان»

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۵۵۰

هزاران زن در معرض «سرطان تخمدان»

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد هزاران زن ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار گیرند، چون از هر ۵ زن تنها یک نفر می‌داند، نفخ نشانه این سرطان است.  

محققان تأکید می‌کنند، نفخ علت خیلی نادر وجود سرطان تخمدان است، اما یکی از کشند‌ه‌ترین علت‌های نفخ می‌تواند باشد، سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در زنان است و نسبت به سرطان‌های تناسلی دیگر، بیشتر باعث مرگ و میر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی‌ها بیانگر آن است، چاقی، عدم زایمان، سابقه خانوادگی، اختلالات ژنتیکی خاص و هورمون درمانی جایگزین برای طولانی مدت، از علل ابتلا به این سرطان هستند؛ نفخ مداوم و درد لگن  نیزاز علائم ابتلا به این سرطان است.

آنوین جونز از مؤسسه سرطان انگلیس می‌گوید: تنها ۲۰ درصد زنان می‌دانند نفخ شاید نشانه‌ای از سرطان تخدمان باشد؛ عکس این موضوع که به کمک توده در سینه می‌توان به وجود سرطان سینه پی برد؛ تشخیص سرطان تخمدان به مراتب‌تر پیچیده‌تر است.  

آمار‌ها بیانگر‌ان است، در کشور نسبتاً کوچکی مانند انگلیس هر سال بیش از ۷ هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان می‌شوند و به علت اینکه پس از پیشرفت، بیماری تشخیص داده می‌شود، هنوز میزان مرگ و میر در اثر آن زیاد است.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان تخمدان نفخ چاقی عدم زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، جلیل پرچکانی چوزکی، دانش آموخته بیوفیزیک دانشگاه تربیت مدرس که در تحقیقات رساله اش با راهنمایی حسین نادری‌منش و حمایت بنیاد ملی علم ایران موفق به طراحی و ساخت این بیوسنسور شده است،گفت: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است. تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد. متأسفانه هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود. وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت ، سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان سینه  شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود. این پژوهشگر گفت : نکته مهم این است که سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است. به طوری که از هر هشت زن، یک نفر در طول عمرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود، اما مردان تنها یک درصد کل موارد سرطان سینه را تشکیل می‌دهند. وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد، اما در این زمینه، میکرو RNA به‌عنوان نشانگر پیش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است. پرچکانی چوزکی گفت : در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکرو RNA‌های دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این حسگر ،  می‌توان سرطان سینه  را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان