Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد حسین قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان با بیان اینکه  یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: وسعت سرزمینی کشور‌های اسلامی از اندونزی در شرق آسیا تا مراکش در غرب آفریقاست و نیمی از نقاط استراتژیک جهان، منابع غنی گاز و سایر معادن نیز در این کشور‌ها وجود دارد.

اخبار سیاسی- سفیر اسبق کشورمان گفت: اگر کشور‌های اسلامی متحد شوند به ابر قدرتی تبدیل می‌شوند که قدرت‌های دیگر در مقابل آن رنگی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: استعمار از دیر باز به این واقعیت پی برده بود و سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را دنبال می‌کرده و سعی داشته است که بین جهان اسلام از هر طریق ممکن اختلاف ایجاد کند تا اتحادی میان آنها حاصل نشود و زمینه برای استعمارگران و غارت کشور‌های اسلامی فراهم شود، در حالی که مسلمانان به خداوند، پیامبر گرامی اسلام و به قرآن کتاب آسمانی اعتقاد دارند و نقاط مشترک آنها محسوب می‌شود، به همین منظور دشمن بر روی تفاوت‌ها تمرکز کرده است و سعی دارد این تفاوت‌ها را به اختلافات و تعارضات تبدیل کند.

سفیر اسبق کشورمان افزود: دشمن سعی دارد بین شیعه و سنی اختلاف و  تفرقه بیندازد  و حتی جریانات نفوذی را در این کشور‌ها و در میان مسلمانان ایجاد کند و آنها با اعمال خود این اختلافات را تشدید کنند.

او با بیان اینکه  پیش‌تر سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن به گستردگی در جهان اسلام به کار گرفته می‌شده است،  توضیح داد:حضرت امام (رحمه الله علیه) با شناخت کافی و مبسوط از توطئه‌های دشمن شعار وحدت جهان اسلام را مطرح کردند و یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران نام نهادن هفته وحدت بود.

قدیری ابیانه با اشاره به عملکرد ایران در زمینه وحدت تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد بر اساس دستورات واقعی اسلام عمل کند و تعداد برادران اهل سنت کمتر از شیعیان است. دشمن تلاش کرده است میان شیعیان و اهل سنت در کشورمان اختلاف افکنی کند تا بتواند بین ایران و کشور‌هایی که اهل سنت هستند تفرقه بیندازد،  این سیاست در ایران شکست خورده و بر مقوله "وحدت" توسط حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تاکید شده است.  اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت بر این مسئله واقف بوده و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند و امروزه شاهد هستیم که حکومت‌هایی که بر اختلافات میان شیعه و سنی تاکید می‌کنند دست به جنایات متعددی علیه هر دو مذهب می‌زنند.مدعیان اهل سنت یعنی وهابی‌ها سایر مذاهب سنی را دشمن تلقی می‌کنند و با انفجار در مساجد آن‌ها را به کشتن می‌دهند.

او در خاتمه افزود: داعش یکی از مصادیق بارز در زمینه  تخریب وحدت بوده و یکی از اعتقادات آنها این بوده است که کسانی که به حج می‌روند به جای پرستش خداوند سنگ را پرستش می‌کنند پس آنها مشرک بوده و باید آن‌ها را نابود کرد و معتقد بودند که کعبه باید خراب شود. طبیعتا باید مراقب بود که در دام این تفرقه افکنی‌ها گرفتار نشویم متاسفانه در میان شیعیان نیز برخی با اقدامات غیر معقولانه خود سعی در تخریب مذهب دارند که باید از اقدامات آن‌ها جلوگیری شود و حتی سعی می‌کنند با رفتار خود میان دو مذهب بزرگ اسلام اختلاف بلکه خصومت ایجاد کنند که می‌توان گفت آن‌ها در خدمت بیگانگان و قدرت‌های غربی هستند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان اسلام مسلمانان شیعه و سنی جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی شیعیان حضرت امام رهبر معظم انقلاب شیعه تفرقه افکنی قدیری ابیانه جریان های نفوذی اتحاد مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سید علاء الدین حیدری؛ فعال مدنی کُرد اهل سنت در یادداشتی آورده است:
 
تاریخ گواه این موضوع است که قرن هاست اقتدار از جهان اسلام رخت بر بسته و اقتدار کوچ کرده دنیای اسلام و گمشده امت اسلامی شده بود.
 
استعمار بر کشورهای مسلمان چنبره زده و مسلمانان را مستعمره خود کرده بود.
 
منابع سرزمین های اسلامی توسط استعمارگران به یغما رفته و مسلمانان در فقر و گرسنگی نگه داشته شده بودند.
 
کشورهای استعمارگر با تاراج سرمایه و منابع کشورهای اسلامی به پیشرفت و توسعه رسیدند و اما سهم مسلمانان بیماری و فقر و رنج گشته بود.
 
درد جانکاه تر از آن شد که بود. سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمین توسط همین استعمارگران به مشتی صهیونیست فاشیست هدیه داده شد.
 
سرزمینی با ساکنان مسلمان به تعداد اندکی مهاجر یهودی صهیونیست بخشیده شد.
 
تخم کین و نفاق را در سرزمین مسلمانان به امید نابودی اسلام کاشتند.
 
صهیونیستها وارث قدرت همه استعمارگران شدند، وارث تمام دیکتاتوران و دانش آموخته مکتب همه هیتلران تاریخ بودند. اما جهان اسلام وارث نخوت قرن ها، تفرقه و عقب ماندگی های تاریخی و صد البته وارث چپاول استعمارگران و خالی شدن سرزمین های اسلامی از منابع و ذخایر خدادادی بودند. 
 
جهان اسلام تشنه عزت و اقتدار و گرسنه سربلندی بود. 
 
تحقیر جهان اسلام درد تاریخی مسلمانان است.
 
اما انقلاب اسلامی ایران همان گمشده جهان اسلام بود که سالها گرسنه و تشنه در بیابان های تاریخ بدنبال آن روان بودیم.
 
انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با عیار اقتدار و بازگشت سروری به مسلمانان پای به عرصه تاریخ معاصر گذاشت.
 
پیروزی انقلاب اسلامی شعله های امید و روح مقاومت در مقابل ظلم را در کالبد جهان اسلام دمید.
 
مولود مبارک و مایه این سربلندی فرزندی بود بنام "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" که توانست روح سرگردان و ناآرام مسلمانان را پس از سالها به آرامش برساند.
 
سپاه پاسداران فرزند خلف حضرت امام (ره) قهرمان عرصه های دفاع از ایران اسلامی و میدان دار میدان مقاومت و دفاع از مظلومین شد.
 
در سالروز تولد پاسدار بزرگ اسلام و رادمرد عرصه تقوا و شهادت، حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، یاد و خاطره رشادتها و ایثار فرزندان دلاور میهن، که در لباس مقد‌س پاسداری خالق حماسه های بی بدیلی در دفاع و سازندگی ایران زمین هستند را گرامی می داریم.
 
جهان اسلام پس از قرن ها شاهد بازگشت اقتدار به خود بود. شاهد شکسته شدن هیمنه ی ابرجنایتکار قرن با دستان پرتوان سپاه پاسداران است. عملیات "وعده صادق" رمز بازگشت اقتدار به جهان اسلام بود که موجب عزت مسلمانان گردید.
 
امروز جهان اسلام سالگرد تاسیس این نهاد مقدس را باید جشن بگیرد.
 
جشنی دو چندان پرشور تا که ستون های خیمه ظالمین به لرزه در بیاید،  چرا که نکرده های قدرت های مسلمان را سپاه پاسداران انجام و توانست پرچم پیروزی و اقتدار را به اهتزاز درآورد.
 
پاسدار نام مقدسی است که بودنش لیاقت، پوشیدن لباسش افتخار و شهادت در راه اهداف عالیه اش سعادتی والاست.
 
این روز را به همه مفتخران به لباس پاسداری از آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی تبریک عرض نموده و سربلندی و شکوفایی روز افزون همه پاسداران سرافراز اسلام را از خداوند متعال خواستارم. 
 
سپاه یک فرهنگ غنی و مکتبی اصیل است که باید قدر دانست و آنرا پاسداشت.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام