Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:46:04 GMT

طرح آبرسانی در ۹۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۶۰۹

طرح آبرسانی در ۹۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود

حمیدرضا جانباز در حاشیه سفر به قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تامین آب شرب سالم برای روستاهای و شهرها و اجرای شبکه تصفیه خانه از مهمترین رسالتهای این شرکت است که با اجرای طرح های مختلف نسبت به برخورداری مردم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و شبکه فاضلاب اقدام می شود.

جانباز تصریح کرد: در قالب طرح های متمرکز ملی مقرر شده تا ۹۳۰۰ روستای کشور تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: برای اجرای این طرحها ۱۵۰ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که با تکمیل این طرحها بیش از ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

۲۰۰ شهر کشور تنش آبی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از تدوین طرح تنش آبی شهرها و روستاها خبر داد و اظهارداشت: از آنجا که بخش عمده ای از بارش های کشور در بهار و زمستان رخ می دهد برای شناسایی شهرهای دارای تنش آبی تا پایان دی ماه فرصت داریم تا اطلاعات صحیحی استخراج شود که این کار در حال اجراست.

جانباز بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ شهر دارای بحران و تنش آبی بود که با لطف الهی و افزایش بارشها خوشبختانه این وضعیت بهبود یافته و در حال حاضر حدود ۲۰۰ شهر تنش آبی و کمبود آب دارد که برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت در قالب طرح هایی پیش بینی شده که با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع این تنش اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص ظرفیت پساب کشور برای بازچرخانی آب اظهارداشت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد مترمکعب ظرفیت پساب تصفیه شده داریم و با توجه به مصرف آب کشور این میزان می تواند به بیش از ۴ میلیارد مترمکعب برسد که باید از آن استفاده مناسب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور یادآورشد: در قالب طرح های ملی و استانی در حال حاضر بیش از ۲۶۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار است و ۱۰۰ تصفیه خانه با مکانیزم های مختلف و مشارکت بخش خصوصی و روش BOT و سایر ردیف های عمرانی در دست اجراست که با اجرای آنها گام موثری برای استفاده بهینه از منابع آبی و سلامت مردم برداشته می شود.

هدر رفت ۱۳ درصدی آب کشور

جانباز در خصوص میزان هدر رفت آب در شبکه کشور هم بیان کرد: به آبهایی که استفاده نمی شود آب بدون درآمد اطلاق می شود که حدود ۲۵ درصد است که  شامل انشعابات غیرمجاز، نداشتن کنتور، فرسودگی شبکه می شود و برای آنها برنامه داریم.

وی اضافه کرد: در مجموع می توان اذعان کرد هدر رفت آب در شبکه حدود ۱۳ درصد است که با برنامه های ترمیمی و تعمیری و اصلاح شبکه برای رفع آن اقدام کرده ایم.

جانباز گفت: در حال حاضر متوسط هدر رفت آب ۱۳ درصد است که برای آن هم برنامه داریم.

کد خبر 4771932

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین آبرسانی روستایی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند قزوین سفر استانی هفته وحدت پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح آبرسانی شامل مجتمع‌های آلمالو در شهرستان هشترود، چولقشلاقی در اهر و قشلاقات کلیبر است.

وی افزود: عملیات اجرایی مجتمع‌های جهاد آبرسانی با اجرای ۷۵ کیلومتر لوله گذاری، ساخت ۱۵ باب مخزن با حجم ۲ هزار و ۱۰۵ مترمکعب و ۲ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۲ لیتر در ثانیه به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: منبع تأمین آب این طرح با دبی ۹۰ لیتر در ثانیه بوده و با اتمام عملیات اجرایی قسمتی از پروژه جهاد آبرسانی، تعداد ۲ هزار و ۵۵۴ خانوار از اهالی ۵۷ روستای شهرستان‌های هشترود، اهر و کلیبر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6081393

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام