Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:20:38 GMT

ضرورت مکانیزه شدن کشاورزی جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۷۵۰

ضرورت مکانیزه شدن کشاورزی جنوب کرمان

به گزارش ایرنا، جنوب استان کرمان با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن محصول، یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود و با توجه به محرومیت این منطقه، هنوز بسیاری از کشاورزان با مدل سنتی اقدام به کشت و زرع می‌کنند و این اتفاق، بهره‌وری نامناسب از منابع آب و خاک را رقم زده است لذا برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی برای آشنایی بیشتر کشاورزان با صنایع و افزایش راندمان تولید، موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشتمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در جیرفت

مسئول برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی گفت: این نمایشگاه از ۱۹ آبان‌ماه  به مدت چهار روز در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت فعال است.

مریم دهقان افزود: نمایشگاه تخصصی کشاورزی با حضور ۱۵ استان کشور، از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار بوده و کمک بزرگی به بخش کشاورزی جنوب کرمان می‌کند.

وی تصریح کرد: ایجاد تحول ارتباطی در توسعه کشاورزی با هدف برقراری امنیت غذایی، حفاظت از منابع آب خاک، منابع طبیعی و محیط زیست، مدیریت بهره‌وری، حفظ نیروی حیات جامعه، حفظ تنوع زیستی برای رسیدن به توسعه پایدار، مدیریت زمان، تبادل دانش و عملیاتی کردن کشاورزی در بین کشاورزان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مسئول برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی گفت:  بخش کشاورزی و نهاده‌ها ۳۹ درصد، آبیاری و آبرسانی ۵۱ درصد و بخش ماشین آلات کشاورزی هم ۱۰ درصد این نمایشگاه را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد از مجموع شرکت‌کنندگان در بخش‌های علمی و تحقیقاتی مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۳۴ درصد فعالان نمایشگاه نسبت به ارائه کالای جدید اقدام کرده‌اند.

کشاورزان جنوب کرمان از نمایشگاه تخصصی کشاورزی بازدید کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان و باغداران هفت شهرستان جنوبی استان، از نمایشگاه تخصصی کشاورزی بازدید کنند تا با فناوری‌های روز دنیا آشنا شوند.

 سعید برخوری با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سایه توسعه فناوری کاشت، تولید و توسعه زیر ساخت‌های پس از تولید و خدمات بازرگانی محقق می‌شود، اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی فرصت مناسبی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فنی در زیر بخش‌های مختلف است.

 وی افزود: دست‌اندرکاران و فعالان بخش کشاورزی و دانشجویان و متخصصان بازار، با حضور و مشارکت موثر در این نمایشگاه و ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان می‌توانند با عقد قرارداد مشاوره، نهایت بهره‌برداری را داشته باشند و در مسیر افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و رسیدن به ارزش افزوده مناسب، گام بردارند.

برخوری گفت: جنوب کرمان با وسعتی بیش از ۳۸ هزار کیلومتر مربع به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و ویژگی‌های منحصر اقلیمی، یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی در تولید انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای به ویژه محصولات خارج از فصل و نوبرانه و همچنین محصولات دامی محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود : این منطقه در تولید بیش از ۱۰ محصول کشاورزی، مقام اول تا سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی به لحاظ پیشینه فعالیت، دانش بومی و بافت اجتماعی و فرهنگی شاخص اقتصادی نخست جنوب کرمان است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت رکوردهای ثبت شده در جنوب کرمان، هرگونه سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری و در نتیجه نوید بخش توسعه پایدار و تحقق امنیت غذایی خواهد بود.

برخوری گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از تمامی علاقه‌مندان، متخصصان و سرمایه‌گذاران دعوت می‌کند تا برای هموار کردن شرایط توسعه بخش کشاورزی، پایداری تولید و پویایی اقتصاد منطقه مساعدت کنند.

توسعه صنایع فرآوری در اولویت قرار گیرد

فرماندار جیرفت نیز گفت: با توجه به میزان تولید محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان، باید توسعه صنایع فرآوری در اولویت قرار گیرد.

ابوذر عطاپور وزیری افزود: در جنوب کرمان با مشکل تولید مواجه نیستیم اما خلاء اصلی در مرحله بعد از تولید است که مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و ارزش افزوده‌ بیشتری برای کشاورزان داشته باشد.

کشاورزی مدرن نیاز ضروری جنوب کرمان 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت هم گفت: کشاورزی مدرن نیاز ضروری منطقه جنوب کرمان است تا بیشترین بهره‌وری از منابع خدادادی نصیب مردم شود.

اسماعیل اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی نقش مهمی در تغییر رویکرد کشاورزی منطقه جنوب کرمان از سنتی به صنعتی دارد.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه شناسایی محصولات شرکت‌ها و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر مولفه‌های اشتغال و حمایت از تولید ملی، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید، تبادل اطلاعات و تجربیات است.

کارشناس کشاورزی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور جیرفت هم نقطه عطف نمایشگاه صنایع کشاورزی را حضور واحدهای بسته‌بندی برشمرد و گفت: بزرگترین مشکل محصولات کشاورزی این منطقه بسته‌بندی و بازاریابی است.

فاطمه موسوی افزود: اگر بسته‌بندی محصولات کشاورزی ظاهری مشتری پسند داشته باشد، اتفاقات خوبی در حوزه فروش و صادرات محصولات منطقه رقم خواهد خورد.

 با توجه به خشکسالی‌های اخیر در جنوب کرمان، نیاز به شتاب بیشتری در حوزه استفاده از صنایع روز کشاورزی احساس می‌شود، چرا که آب در این منطقه ارزش زیادی دارد و باید بیشترین بهره‌وری را از روش‌های نوین داشته باشیم و نمایشگاه‌های کشاورزی می‌توانند به عنوان یک شتاب دهنده، موثر واقع شوند.

برچسب‌ها کرمان صنعت کشاورزی اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان صنعت کشاورزی اقتصاد مقاومتی کرمان صنعت کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران