Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:46:01 GMT

بزرگداشت علامه طباطبایی در قم، تهران، مشهد و شیراز

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۹۸۲۷

بزرگداشت علامه طباطبایی در قم، تهران، مشهد و شیراز

ایسنا/قم مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: مجمع عالی حکمت امسال ۱۷ برنامه برای مراسم بزرگداشت علامه طراحی کرده که ۱۱ نشست و ۵ همایش نیم‌روزه و نشست عمومی در قم، تهران، مشهد و شیراز را شامل می‌شود.

محمدباقر خراسانی شامگاه چهارشنبه ۲۲ آبان در نخستین شب از شب‌های سه‌گانه‌ای که به مناسبت سالگرد درگذشت و بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در دارالقرآن این مفسر بزرگ قرآن برگزار شد، در جمع اساتید حکمت و فلسفه گفت: این مجمع تاکنون ۱۲ گروه علمی را راه‌اندازی کرده، همچنین ۱۳۳۸ جلسه تخصصی برپا کرده است که ۱۳۴ جلسه در سال ۹۷ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی گروه‌های علمی دو هفته در میان تشکیل شده است، بیان کرد: در طول این مدت ۷۹۰ ارایه درس شده، همچنین در سال ۹۷، هشت نشست علمی برگزار شد، ضمن اینکه از سال ۸۵ تا کنون ۸۵ همایش نیم‌روزه در قالب کرسی‌های نظریه‌پردازی و میزگرد داشته‌ایم.

خراسانی افزود: مجمع عالی حکمت در واحد رسانه بزرگترین بانک نرم‌افزاری علوم عقلی را دارد و ویژه برنامه‌هایی را هم در سال جاری داشتیم که ۱۵ عنوان برنامه به مناسبت شهادت شهید مطهری برگزار شد و ویژه برنامه‌های علامه طباطبایی هم در حال اجراست.

وی ادامه داد: در بیستمین همایش کتاب سال حوزه، انتشارات این مجمع موفق به کسب رتبه برتر شد، ضمن اینکه ۲۱ شماره فصلنامه حکمت اسلامی تاکنون منتشر شده و هم اکنون به لحاظ زمانی هم عقب نیستیم و مقالات زیادی برای نشریه رسیده که براساس زمانبندی منتشر می‌شود، همچنین فصلنامه انوار حکمت هم اخذ مجوز کرده است.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: امسال ۱۷ برنامه برای مراسم بزرگداشت علامه طراحی شده که ۱۱ نشست و ۵ همایش نیم‌روزه و نشست عمومی در قم، تهران، مشهد و شیراز است.

وی اظهار کرد: بخش بین‌المللی مجمع هم از سال ۹۷ فعالیت جدی خود را شروع کرده و مجوز فصلنامه خبری به زبان انگلیسی را دریافت کرده است.

وی همچنین گفت: کتابخانه مجمع عالی حکمت در سال گذشته ۲۱ هزار جلد کتاب تخصصی در قالب ۱۶ هزار عنوان کتاب دارد و واحد مشاوره مجمع هم فعال است.

خراسانی با بیان اینکه در بخش آموزش هم، دوازدهمین دوره آموزش بلند مدت را برگزار کردیم، افزود: انتشارات حکمت اسلامی تاکنون ۴۰ عنوان کتاب را منتشر کرده و در سال ۱۳۹۷ با وجود مشکلات از جمله بالا بودن قیمت کاغذ ۱۱ عنوان چاپ اول و ۹ عنوان بازچاپ داشته‌ایم.

وی افزود: ویژه برنامه‌های بزرگداشت علامه در حال اجراست و در طول چهار دوره برگزاری این ویژه برنامه، ۵۲ عنوان برنامه برگزار شده که در قالب ۴ جلد منتشر شده است و امسال هم از ۱۸ تا ۳۰ آبان ماه ویژه برنامه‌های پنجمین دوره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز

فرجام شفیعی در  اولین جلسه گروه توان استان فارس  با حضور اساتید این رشته گفت: در نیمه اول اردیبهشت ماه اردوی مسابقات بین المللی توان برگزار خواهد شد تا رزمی کاران برای تیرماه آمادگی کامل را داشته باشند.

او به اتمام بیمه‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: بیمه ورزشی برخی ورزشکاران تا پایان سال اعتبار داشته است و ضروری است که آنها بیمه‌های خود را تمدید کنند.

شفیعی ادامه داد: اعتبار نمایندگی شهرستان‌ها یکساله بود که در پایان سال گذشته به اتمام رسید و باید از فدراسیون، مجوز نمایندگی سال جدید به نفر استانی داده شود تا بتوانند نمایندگی شهرستان‌ها را تمدید کنند. 

مسئول توان استان فارس اظهار کرد: روز ۲۵ اردیبهشت انتخابات فدراسیون است و مسئول جدید فدارسیون مشخص خواهد شد. بعد از برگزاری انتخابات، نامه نمایندگی توان صادر و بعد از آن کمیته‌ها نیز حکم خود را دریافت می‌کنند. همچنین آزمون‌های سربند در سال جاری بعد از مشخص شدن نرخ‌نامه برگزار می‌شود.

شفیعی بر لزوم ارتقای توان رزمی کاران تاکید داشت و گفت: تمرین مشترک در قالب استاژ نیز به صورت جداگانه ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود و تمرین بین باشگاهی نیز از ضروریات رزمی است.

او به دوره بافت گردی رایگان ویژه اعضا توان اشاره کرد و گفت: کمیته فرهنگی ما در تاریخ ۲۸ اردیبهشت یک دوره بافت‌گردی برگزار می‌کند که باید برنامه‌ریزی لازم جهت حضور با تمام ورزشکاران داشته باشیم.

شفیعی در پایان گفت: در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری مسابقات تاپ توان کشوری و بین المللی در شیراز هستیم که در همه سنین می‌توانند در آن شرکت کنند.

در پایان این جلسه از اساتیدی که در سال گذشته به‌صورت مستمر با گروه همکاری داشتند با اهدا لوح، تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت