Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید ابراهیمی، فرزند چهارم نصرت الله ، بیستم اسفند ۱۳۴۴ در روستای کلامو بخش بسطام از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی چشم به جهان گشود و همراه دو برادر و دو خواهر دیگرش در دامن مادری عفیف رشد یافت.

این شهید والامقام، دوره راهنمایی را در مدرسه شهید مطهری قلعه نو خرقان گذراند و تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی ادامه داد و به دلیل درگیری کشور در جنگ ظالمانه با دشمن، با سماجت و پافشاری رضایت والدینش را گرفت و تحصیل را رها کرد و به کمک دلاوران خط مقدم جبهه شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید ابراهیمی سنش پایین، اما فکرش بزرگ بود، او قبل از پیروزی انقلاب با پخش اعلامیه و بعد از آن با برگزاری گروه‌های نمایشی، هدف‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را دنبال کرد.

این شهید جلیل‌القدر به خواندن کتاب علاقه زیادی داشت و با پشتکار مثالزدنی‌ توانست کتابخانه شهید عبدالرضا ابراهیمی را در روستا تأسیس کند.

این شهید بزرگوار، محصل وحدود ۱۷ سال سن داشت که به عنوان بسیجی از طرف سپاه شاهرود راهی جبهه‌های جنگ برای دفاع از خاک میهن اسلامی در برابر تجاورز بیگانگان شد.

این شهید جلیل‌القدر، بعد از سه ماه و هشت روز دفاع جانانه از خاک وطن سرانجام در بیست خرداد ۱۳۶۱ در عملیات پدافندی  در غرب کشور در اثر اصابت ترکش به قلبش به جمع دوستان شهیدش پیوست.

شهید ابراهیمی بخشی از وصیت‌نامه خود آورده ‌است: کتاب با ارتقای دانش و آگاهی زمینه ساز تحول در فرد و توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

وی افزود: نابخردان زمان بدانید که شیعه همیشه پرخروش و فریادش کوبنده است و پیروان امام فریادگرش را در می یابد و اینجانب تنها به عشق حسین زمانم، امام خمینی(ره) بت شکن، به جبهه حق علیه باطل می روم و با نثار خون ناقابلم در به ثمر رسانیدن انقلاب اسلامی وظیفه انسانی و اسلامی خود را به انجام می‌رسانم.

 پیکر مطهر  شهید ابراهیمی، در گلزار شهدای زادگاهش در روستای کلامو بسطام به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

برچسب‌ها سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخدا‌های این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روز‌های حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روز‌های پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان