Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار برقراری "قانون" و عدم بهره گیری از روش‌های مغایر با قوانین بین‌المللی علیه فلسطینیان شد.

 این خواسته‌های گوترش در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد مطرح شد که در خصوص اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل آمده است، این رژیم در برخورد با (فلسطینی‌ها) نباید از گلوله جنگی استفاده کند، همچنین رژیم تل آویو باید متعهد شود نیروهای امنیتی مجهز و آموزش دیده‌ از سلاح‌هایی استفاده کنند که درصد کشندگی آن کمتر باشد.

گوترش خواستار انجام تحقیقات مستقل و محاکمه آن دسته از نظامیان صهیونیستی شد که از قوه قهریه استفاده کرده‌اند و در جریان آن افرادی کشته و یا زخمی شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در این گزارش تصریح کرد: اسرائیل باید تمامی اقداماتی که منجر به مجازات گروه غیرنظامیان می‌شود را متوقف کند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید فورا گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را بازگشایی کند و متعهد شود که تمامی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی برای رفت و آمد از آزادی برخوردار باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود، هرگونه محدودیتی که اسرائیل بر آزادی رفت و آمد در سرزمین‌های اشغالی وضع می‌کند، باید منطبق با حقوق بین‌الملل باشد.

وی تأکید کرد: بازداشت‌های خودسرانه اسرائیل باید پایان یابد و حقوق زندانیان رعایت شود.

گوترش در این گزارش از رژیم صهیونیستی خواست که به حقوق کودکان فلسطینی احترام بگذارد و رفتار مقامات تل آویو با کودکان فلسطینی منطبق بر سن آنها باشد، و از گزینه بازداشت، به عنوان آخرین راه‌حل و برای یک بازه زمانی کوتاه، استفاده کند.

از دیگر توصیه‌های دبیرکل سازمان ملل متحد به رژیم صهیونیستی، تعهد اسرائیل برای حفظ حقوق روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشری و جامعه مدنی است، بطوری که آنان بدون محدودیت یا بدون تهدید بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در آخرین توصیه گوترش به رژیم تل آویو در این گزارش آمده است: اسرائیل باید احترام کامل به حقوق بشر را  تضمین و تمامی ناقضان حقوق بشر را مجازات کند.

توصیه‌های دبیرکل سازمان ملل متحد به اسرائیل پس از آن صورت می‌گیرد که سرزمین‌های اشغالی از روز سه‌شنبه و به دنبال ترور یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و حملات تلافی‌جویانه این گروه به رژیم صهیونیستی نا آرام است.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه‌ شب در ادامه تجاوز به نوار غزه، مواضع گروه‌های مقاومت را هدف قرار داد که طی آن دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

با شهادت این دو نفر، شمار شهدای فلسطینی از سه‌شنبه تاکنون به ۲۶ نفر رسید و ۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بدنبال ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی، حملات جبهه مقاومت علیه مواضع صهیونیست‌ها نیز شدت گرفت بطوری که تاکنون بیش از ۳۶۰ موشک از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و نیز ترور رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین را محکوم کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در نامه اتاق بازرگانی ایران و آلمان آمده است: طبق معمول پیش از هر چیز درخواست تحریم های جدید در اولویت قرار دارد؛ هر چند که این اقدام به منظور پوشاندن فقدان تاثیرگذاری اروپا است تا آنکه بخشی از راه حل باشد.

در این نامه با اشاره به آنکه برلین "روابط ویژه" ای را که زمانی میان ایران و آلمان وجود داشت حفظ نکرده و توسعه نداده، تاکید شده است که این موضوع به فقدان تاثیرگذاری اروپا منجر شده است.

این نامه می افزاید: نقش آفرینان اصلی کماکان در واشنگتن هستند و نقش پکن روز به روز پر رنگ تر می شود.

رویترز نوشت که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز خبر داد که برخی از کشورهای عضو این نهاد به بهانه واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان افزایش تحریم های ایران هستند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در گفت‌وگو با شبکه آ.ار.د آلمان گفته بود: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

کد خبر 845223 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه تحریم آلمان

دیگر خبرها

  • گوترش: زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده است
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم