Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقدیر از کتابداران فعال، افتتاح کتابخانه، اجرای پویش مردمی «نذر کتاب»، برگزاری دوره آموزشی کتابداران مساجد و تجلیل از نویسندگان اهل قلم در حوزه مسجد ازجمله ویژه‌برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از 23 تا 30 آبان ماه هفته کتاب نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این مناسبت ویژه برنامه های متنوعی در  دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار دارد.

 

از جمله این برنامه ها که در استان های سراسر کشور مورد توجه قرار می گیرد، افتتاح کتابخانه در مساجد، اهدای جوایز مسابقه حماسه حسینی، تجلیل از کتابداران کتابخانه های مساجد در استان های تهران، قزوین و خوزستان با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

 

 

اجرای پویش مردمی نذر کتاب از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته کتاب با همکاری ستادهای هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان ها انجام می شود، بر اساس این طرح زمینه تبادل کتاب های مازاد فراهم می شود.

 

یکی از طرح هایی که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ویژه نمازگزاران و اعضای کانون های مساجد و کتابخانه های عمومی مساجد و با محوریت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم اجرا می شود، پویش مردمی «شنبه های کتاب در مساجد کشور» است. در این پویش هر هفته یک کتاب از طریق ائمه جماعات مساجد به مردم معرفی می شود. همچنین بر اساس این پویش فعالیت های جانبی همچون برگزاری مسابقه در دو بخش پیامکی و خلاصه نویسی، انعکاس و تقویت ماهیانه فعالیت های مردمی و خودجوش کتابداران و فعالان عرصه کتاب خوانی مساجد کشور در قالب فیلم، عکس و خبر مورد توجه قرار می گیرد. این طرح در هفته کتاب نیز اجرا می شود.

 

معرفی کتاب در مصلاهای اقامه نماز جمعه، اجرای طرح تبادل کتاب، دیدار با نمایندگان ولی فقیه و چهره های شاخص در استان ها توسط فعالان کانون های مساجد و کتابخانه های مساجد، دیدار با اهل قلم، تجلیل از نویسندگان اهل قلم در حوزه مسجد، شرکت در جشنواره مروجان کتابخوانی و جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، اجرای پویش رسانه ای در گروه های مجازی و برگزاری دوره های آموزشی کتابداران مساجد بخش دیگری از برنامه های هفته کتاب به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

 

پویش اهدای کتاب توسط کتابخانه های مساجد و کتابخانه های عمومی استان تهران به مناطق محروم روستایی با عنوان «با کتاب میشه» همزمان با هفته کتاب از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته اجرا می شود. همچنین، اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته کتاب دنبال می شود، در این طرح کتابداران به مناسبت هفته کتاب به اعضای کتابخانه کتاب اهدا می کنند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد وحدت خبرگزاری شبستان مساجد هفته کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد شیراز اصفهان مسجد تراز اسلامی هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود:  ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم بوده و این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب