Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار فراخوان اعلام کاندیداتوری انتخاب هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، اظهار کرد: تنها اعضای هسته مرکزی گروه‌های دارای پروانه نمایش استان می توانند در انتخابات شرکت کند.

پایان آذر آخرین فرصت ثبت گروه‌های نمایشی در سامانه

وی در ادامه به فعالیت ۳۳ گروه نمایشی ثبت شده در استان گیلان اشاره کرد و گفت: گروه‌های نمایشی که تاکنون موفق به ثبت خود نشده‌اند تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا مشخصات گروه خود را در سامانه ثبت گروه‌های نمایشی ایران www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

esteghrar.ir به ثبت برسانند.

مصباح همچنین با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این انتخابات می تواند با در دست داشتن مدارک و روزمه فعالیتی خود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای ثبت‌نام و تأیید صلاحیت مراجعه کنند، افزود: هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان دارای پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل است.

وی به نقش بسیار مهم و غیرقابل انکار تئاتر و هنرهای نمایشی در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اشاره و تصریح کرد: بدون شک رمز ماندگاری و اثرگذاری تئاتر و هنرهای نمایشی به واسطه قابلیت این هنر در بروز و ظهور گونه‌های مختلف صحنه‌ای و بیان تازه‌ای از مفاهیم است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه هنرهای نمایشی افکار انسانی و تغییرات پیرامون خود در سطح جامعه را به نمایش می‌گذارند، افزود: تئاتر و هنرهای نمایشی دست‌مایه‌ای برای بیان بهتر مفاهیم با زبانی اثرگذار در میان انسان‌ها استتئاتر و هنرهای نمایشی دست‌مایه‌ای برای بیان بهتر مفاهیم با زبانی اثرگذار در میان انسان‌ها است.

وی با اشاره به تاریخچه و سابقه درخشان تئاتر و هنرهای نمایشی در ایران به ویژه استان گیلان به عنوان قطب این هنر در کشور، ادامه داد: توجه به این هنر و ارتقای کمی و کیفی آن می تواند زمینه‌ساز ایجاد تحولات اساسی در اقشار مختلف و بهبود کیفیت زندگی به ویژه در حوزه شهری شود.

پایه و اساس فرهنگ‌سازی در هر جامعه‌ای بر مبنا هنر است

مصباح با تأکید بر اینکه هنر نمایش در انتقال مفاهیم اخلاقی و آموزشی به شهروندان و در نتیجه ساختن جامعه‌ای سالم می تواند نقش اساسی ایفا می‌کند، گفت: اساس و پایه فرهنگ سازی در هر جامعه ای بر مبنا هنر است.

وی با اشاره به شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن علیه نظام و با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای هنری برای ایجاد خوراک‌های هنری و فرهنگی متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی و اسلامی، اظهار کرد: هنرمند می تواند با زبان لطیف و ظریف خود و اجرای یک اثر تأثیرات در ارتقای فرهنگی جامعه و مقابله با هجمه‌های دشمن نقش مهمی داشته باشد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به کاهش آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های فرهنگی با استفاده از ابزارهای هنری به ویژه تئاتر و هنرهای نمایشی اشاره کرد و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری زبان هنر بهترین وسیله برای ارتقای فرهنگ‌سازی و حل مشکلات جامعه است. به فرموده مقام معظم رهبری زبان هنر بهترین وسیله برای ارتقای فرهنگ‌سازی و حل مشکلات جامعه است

وی با بیان اینکه وقتی پیام فرهنگی در قالب هنر بیان شود مخاطب آن را به خوبی پذیرفته و می توانیم شناخت مخاطبین را بالا برده و با هرگونه آسیب و چالش اجتماعی برخورد کنیم، تأکید کرد: تهیه یک برنامه هدفمند در این حوزه می تواند زمینه ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه هنری به ویژه هنرهای نمایشی را فراهم کرده و ما را در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ سازی به ویژه در میان نسل جوان یاری دهد.

حمایت از هنرمندان عرصه نمایش و اجرای کارگاه‌های آموزشی

مصباح در ادامه به هدف تشکیل انجمن‌های نمایشی اشاره و اظهار کرد: حمایت مادی و معنوی از هنرمندان و گروه‌های تئاتر،  حفظ، توسعه و اعتلای هنر نمایش، تشویق و ترغیب گروه‌های نمایشی حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به منظور تولید و خلق آثار نمایشی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه، توسعه و گسترش برنامه‌های آموزشی و تلاش برای ارتقای سطح دانش علمی و تجربی هنرمندان، استادان و پژوهشگران هنر نمایش تنها بخشی از اهداف تشکیل انجمن‌ هنرهای نمایشی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تهیه و تدوین برنامه‌ و سیاستگذاری در طول سال شاهد برگزاری جشنواره‌های موضوعی و بیش از صدها اجرای صحنه‌ای در سراسر استان است، افزود: روزهای گذشته شاهد معرفی برگزیدگان دومین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد با هدف شناسایی استعدادهای جدید در حوزه نمایشنامه نویسی به عنوان پایه و اساس اجرای نمایش بودیم که نوید روزهای خوب برای فعالان این عرصه را دارد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان و استقبال خوب علاقه‌مندان به این هنر در روزهای میانی آبان ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جشنواره و بهره گیری از نخبگان گیلانی و ملی در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی زمینه ارتقای کمی و کیفی این هنر را در استان گیلان فراهم کرده تا دوباره این استان به جایگاه اصلی خود در کشور بازگردد.

کد خبر 4771879

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز بیرجند قزوین سفر استانی هفته وحدت پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی خضری صبح دوشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند که نقش بارزی در ارتقای امنیت اخلاقی و سلامت جامعه دارند.

وی افزود: ارتقای فضای دینی و انقلابی نیازمند ارتباط بیش‌ازپیش با حوزه‌های علمیه است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بوشهر تصریح کرد: گسترش منابع پایدار ضرورت دارد، و آمادگی لازم جهت زمینه‌های تعامل بیشتر در سطح جزیره خارگ را داریم.

نقش روحانیت در تقویت باورهای مردم

در ادامه این نشست محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: نقش علما و روحانیت در فرهنگ سازی و رشد و اعتلای مبانی دینی و اخلاقی جامعه بسیار مهم و بی بدیل است به نحوی که تبیین درست و دقیق حقیقت اسلام، معارف اهل بیت (ع) و انقلاب برای مردم به خصوص نسل جوان به عنوان یکی از وظایف محوری روحانیون، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی افزود: روحانیت قدیمی‌ترین نهادی است که توانسته نقش هدایت جامعه را در حوزه‌های مختلف اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی و تقویت باورهای مردم به خوبی ایفا کند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای اصیل و ناب انقلاب اسلامی است و ما از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح تعامل و همکاری سازنده در سطح جزیره استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6085446

دیگر خبرها

  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان