Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@02:14:37 GMT

اعلام آتش‌بس در غزه مطابق شروط مقاومت فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۰۸۶

اعلام آتش‌بس در غزه مطابق شروط مقاومت فلسطین

به گزارش فارس، یک مقام مسؤول در جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی و جهاد اسلامی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بسی که مطابق با شروط مقاومت است، موافقت کردند.

وی به «فلسطین الیوم» گفت: در راستای موافقت گروه‌های فلسطینی و جنبش جهاد اسلامی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس فوری و حفظ مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی‌های بازگشت، این آتش‌بس حاصل شد و در مقابل اسرائیل نیز با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس فوری و توقف ترورها و نیز توقف تیراندازی به سمت فلسطینی‌های مشارکت‌کننده در راهپیمایی بازگشت موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع آگاه در ادامه گفت، این آتش‌بس از ساعت ۵:۳۰ صبح (به وقت محلی) امروز (پنجشنبه) وارد فاز اجرایی شد.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین دیشب اعلام کرد،صهیونیست‌ها خواستار آتش‌بس شده‌اند و جهاد اسلامی نیز شروط خود را برای تحقق آتش‌بس اعلام کرده است .

النخاله در تشریح شروط جهاد اسلامی فلسطین برای آتش‌بس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به عملیات ترور فرماندهان مقاومت در غزه پایان داده و  از شلیک به سمت راهپیمایی‌های حق بازگشت خودداری کند و همچنین از محاصره غزه دست بردارد.

سخنگوی جهاد اسلامی:رژیم اشغالگر به شرایط مقاومت فلسطین تن داد

«مصعب البریم» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین امروز اعلام کرد، پس از آنکه رژیم اشغالگر صهیونیستی به شرایط مقاومت فلسطین و جهاد اسلامی تن داد، آتش‌بس وارد فاز اجرایی شد.

وی به فلسطین‌الیوم گفت: آتش‌بس بر اساس شروطی است که جهاد به نیابت از مقاومت مطرح کرد و شامل توقف سیاست ترور، حمایت از تظاهرات‌کنندگان در راهپیمایی‌های بزرگ بازگشتو آغاز اجرایی کردن اقدامات برای شکست محاصره غزه می‌شود.

البریم تأکید کرد، مقاومت حرف خود را زد، هیبت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در هم شکست و از ملت فلسطین دفاع کرد.

درگیری‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که این رژیم سه‌شنبه (۲۱ آبان ماه) با هدف ترور فرماندهان جهاد اسلامی دو حمله جداگانه به غزه و دمشق داشت، در حمله به غزه منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه همسرش به شهادت رسید. در حمله دوم به دمشق «اکرم العجوری» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی که هدف این ترور بود آسیبی ندید اما پسرش «معاذ» شهید شد.

شلیک ۴۰۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی طی دو روز

مقاومت در پاسخ به این جنایت رژیم صهیونیستی صدها راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد؛ روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته (چهارشنبه و سه‌شنبه) شلیک بیش از ۳۵۰ موشک و راکت از غزه را رصد کرده است.

شبکه «الجزیره» امروز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ۴۰۰ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی در این دو روز شلیک شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم دیشب اعلام کردند که ۳۰ درصد از شهرک‌نشینان ساکن شهرک‌های مجاور غزه، منازل خود را از بیم حملات موشکی مقاومت ترک کردند.

۳۲ فلسطینی شهید و ۱۱۱ نفر زخمی شدند

رژیم صهیونیستی نیز در این دو روز دهها حمله هوایی و توپخانه‌ای به مناطق مختلف غزه داشت. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد، در این حملات دو روزه، ۳۲ فلسطینی از جمله شش کودک و سه زن به شهادت رسیدند و ۱۱۱ نیز مجروح شدند که در بین آنها ۴۶ کودک و ۲۰ زن دیده می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان طی چند ساعت اخیر هفت پایگاه، پادگان و مرکز تجمع نظامیان اشغالگر را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله قرار داد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه درباره این حملات اعلام کرد: برای اعلام حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شریف و دلاور آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز و پس از رهگیری دقیق تحرکات دشمن در پایگاه «المرج» و رسیدن نظامیان و تجهیزات دشمن به مکان مورد نظر، آنها را به صورت مستقیم هدف سلاح مناسب موشکی قرار داده به هلاکت رسانده با زخمی کردند.

حزب الله لبنان اعلام کرد که ساعت ۱۴:۰۰ بعدازظهر هم مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در پایگاه «حانیتا» به صورت مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده است.

مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان ساعت ۱۷:۰۰ نیز پایگاه «زبدین» ارتش اشغالگر را در مزارع اشغالی شبعا هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده و به آن خسارت قطعی وارد کردند.

بر اساس بیانیه‌های حزب الله، پایگاه «رویسات العلم» رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا هدف دیگری بود که مورد حمله موشک ‌های دقیق مجاهدان مقاومت اسلامی قرار گرفت.

حزب الله لبنان در ادامه موشک‌باران مواضع رژیم صهیونیستی، ساعت ۱۸:۰۰ عصر امروز مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف شهرک «حانیتا» با سلاح موشکی و به صورت مستقیم هدف قرار داد.

مجاهدان حزب الله ساعت ۱۸:۲۰ عصر امروز برای اعلام حمایت از مردم و مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و مناطق جنوبی لبنان، دو ساختمانی را که نظامیان اشغالگر در شهرک «یرؤون» از آن استفاده می کردند، با سلاح مناسب و به دقت هدف قرار دادند.

ساعت ۱۸:۲۳ دقیقه هم یک ساختمان مورد استفاده نظامیان صهیونیست در شهرک «المناره» هدف حمله مستقیم حزب الله قرار گرفت.

کد خبر 6082178

دیگر خبرها

  • وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین
  • ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد
  • هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی
  • ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران
  • عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران+فیلم
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید