Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@19:12:05 GMT

عشق و مهربانی چگونه عمرتان را طولانی می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۱۱۶

عشق و مهربانی چگونه عمرتان را طولانی می‌کند؟

 ۱۳ نوامبر در تقویم جهانی روز مهربانی نامگذاری شده است. تحقیقات علمی ثابت کرده اند که مهربانی و داشتن خلق نیکو در روابط اجتماعی، یکی از عواملی است که در افزایش طول عمر افراد موثر است. اما چرا مهربان بودن می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی تری داشته باشید. پاسخ این سوال در فرآیند‌هایی است که مهربانی در تنظیم آن‌ها موثر است که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاثیر مهربانی بر فشار خون و سلامت قلب
مهربانی، موجب تولید هورمون اکسی توسین می‌شود که گاه به عنوان "هورمون عشق" هم خوانده می‌شود. این هورمون به کاهش فشار خون و بهبود سلامت کلی قلب کمک می‌کند. اکسی توسین همچنین باعث افزایش عزت نفس و خوش بینی فرد می‌شود که در شرایطی که او دچار استرس یا حالت خجالت می‌شود، در رفع این حالت بسیار مفید است.

از مهرورزی انرژی بگیرید
حدود نیمی از شرکت کنندگان در یک تحقیق علمی اظهار داشتند که بعد از کمک به دیگران احساس قدرت و انرژی بیشتری می‌کنند. همچنین مهرورزی در این افراد با افزایش احساس اعتماد به نفس، آرامش و کاهش افسردگی همراه بود.

اگر مهربان باشید خودتان شاد می‌شوید
در یک نظرسنجی در دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۰، در ۱۳۶ کشور مشخص شد که افرادی که که از نظر مالی سخاوتمند بودند با حمایت‌های خیرخواهانه از نیازمندان احساس شادی بیشتری می‌کردند. تحقیقات علمی ثابت کرده اند که مهربانی، میزان هورمون‌های شادی را در بدن افزایش می‌دهد و یکی از دلایل طولانی شدن عمر انسان است.

مهربان باشید تا طول عمرتان زیاد شود
افرادی که بیشتر برای کمک به دیگران داوطلب می‌شوند، کمتر احساس درد و ناراحتی می‌کنند. تحقیقات نشان داده اند کمک به دیگران‌ی دو برابر آسپیرین در برابر بیماری‌های قلبی از فرد محافظت می‌کند، هرچند سایر عوامل از جمله سلامت جسمی، ورزش، جنسیت، عادت‌هایی مانند استعمال دخانیات در سلامت و طول عمر افراد موثر هستند.

مهربانی داروی افسردگی
بر طبق تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه Western Reserve مانند بسیاری از دارو‌های ضد افسردگی، مهربانی بودن و عشق وزری در تولید هورمون سروتونین موثر است. این هورمون در بهبود روابط همسری، ترمیم زخم و ایجاد حس آرامش و شادی در انسان نقش دارد.

مهربانی و حس رضایتمندی از زندگی
اگر مهربان باشید حس رضایتمندی بیشتری از زندگی خواهید داشت. طبق تحقیقات دانشگاه اموری، وقتی در مورد شخص دیگری مهربانی می‌کنید، مراکز لذت و پاداش مغز شما روشن می‌شود.


  منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مهربانی افزایش طول عمر کاهش افسردگی شاد بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «مجله هنری بوم» مجله‌ای تصویری است که شخصیتی سفر شهری دارد، و به سراغ رخداد‌ها و آثار هنری جدید شهر می‌رود. در هر قسمت از این برنامه «حامد مهربانی»، به محل رویداد هنری رفته، و در آنجا گفت و گویی شنیدنی با هنرمندان و دست اندرکاران آن دارد.

پوشش مراسم معرفی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی، حضور در رویداد چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنر‌های معاصر و گفتگوی «حامد مهربانی» با «ابوذر ونکی» خالق این اثر و همچنین نمایشگاه عکس «بازگشت» و دیدار و گفتگو با «سید احسان باقری» (عکاس) از جمله آیتم‌های متنوع این قسمت از «مجله هنری بوم» است.

«مجله هنری بوم» با اجرای حامد مهربانی، تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ و احمدرضا زارعی، کارگردانی کیانوش الطافی، سردبیری محسن صفایی فرد و به همت گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک تهیه و تولید و از ۲۹ فروردین ماه هر چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • بی مهری و مهربانی دو روی سکه ما با زمین
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما