Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:36:28 GMT

همدلی اقشار مختلف مردم با زلزله زدگان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۱۶۵

همدلی اقشار مختلف مردم با زلزله زدگان

روز گذشته اولین محموله کمک های مردمی سپاه اسکو از شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی شامل آب معدنی، مواد غذایی، مواد بهداشتی ،نان اسکو، پتو و لباس گرم به مناطق زلزله زده استان ارسال شد.
ارزش این محموله که حوزه ها و پایگاه های مقاومت این شهرستان جمع آوری کرده اند حدود یک میلیارد ریال اعلام شده است.
از بستان آباد هم به هماره کاروان ۳۰ نفره اردوهای جهادی این شهرستان، محموله پتو و پوشاک گرم به مناطق زلزله زده ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تبریز شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران کمکهای خود را شامل یک و نیم تن برنج و ۵۰۰ کیلوگرم روغن ، برای توزیع در مناطق زلزله زده سراب و میانه تحویل سپاه ناحیه تبریز داد.
کمک های غیرنقدی اصناف و بازاریان شهرستان شبستر و مردم نوعدوست روستای هفت چشمه این شهرستان هم با دو دستگاه نیسان به مناطق زلزله زده ارسال شد.

برخی از هموطنان هم با واریز کمکهای نقدی و یا تحویل حضوری کمکهای خود در مناطق زلزله زده به یاری آسیب دیدگان این حادثه شتافتند.

توزیع بسته های یک ماهه غذایی در این مناطق شامل برنج و روغن هم توسط هلال احمر آغاز شده است.

بر اساس اعلام هلال احمر خیرین و نیکوکاران و مردم نوعدوست می توانند کمکهای خود به زلزله زدگان شهرستانهای سراب و میانه را  بصورت نقدی از طریق کد دستوری *۱۱۲*۴۱# پرداخت کنند.

در زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری بامداد جمعه گذشته حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای سراب و میانه آسیب دید.

سردی هوا و کمبود امکانات اولیه ساکنان این مناطق را با مشکل مواجه کرده است.

وسایل گرمایشی و پوشاک گرم مهمترین نیاز کنونی مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی حوادث زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی حوادث زلزله آذربایجان شرقی حوادث زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال اعلام نیاز مسئولان استانی سیستان و بلوچستان، شهرداری تهران در تلاش است دومین محموله از تجهیزات مورد نیاز مناطق سیل زده را به این مناطق ارسال کند. علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین ضمن بیان این مطلب درباره اقداماتی که تاکنون از سوی شهرداری تهران برای کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: با توجه به دستور وزیر کشور و تدبیر شهردار تهران، قرار شد شهرداری تهران نیز بخشی از فعالیت امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را برعهده بگیرد و بر این اساس، ابلاغ شد که ما از طریق حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران شهر تهران یک سری اقلام برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اعزام کنیم.

جعفری با اشاره به آماده سازی و ارسال تعدادی پمپ آبکش سبک و نیمه سنگین توسط سازمان آتش‌نشانی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،بلافاصله بعد از ابلاغ این موضوع به معاونت خدمات شهری، اضافه کرد: تعداد ۱۰ پمپ فوکس و ۲۵ پمپ‌ کف‌کش ۲ اینچ و ۳.۵ اینچ به محل سیل ارسال شد و نزدیک به ۳۰ نیروی خدمات‌رسان شهرداری شامل ۲۳ نیروی آتش‌نشان، ۴ نیروی مدیریت بحران و ۲ نیروی مدیریتی از معاونت خدمات شهری نیز در دو اعزام هوایی و زمینی برای امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان رفتند.

او با اشاره به فعالیت نیروهای امدادی شهرداری تهران در شهرستان کنارک، از آمادگی برای ارسال دومین محموله کمک به این شهرستان خبر داد و ادامه داد: با توجه به این‌که مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به ماشین‌های ‌آبکش احتیاج دارند، در حال حاضر در تلاش برای اعزام دومین محموله کمک یعنی ماشین‌های تخصصی آبکش هستیم که با توجه به ارسال هوایی بار سنگین از سوی سازمان هلال احمر، با محدودیت‌هایی برای ارسال بار از طریق هوایی مواجهیم اما به محض اعزام این محموله جزئیات آن اعلام خواهد شد.

جعفری، اقلام مورد نیاز اعلام شده از سوی مسئولان استانی را ماشین‌های آبکش جنتکس (دارای هر دو سیستم واترجت و لجن‌کش)، مخازن زباله و برخی اقلام دیگر عنوان کرد و درباره وضعیت کنونی کنارک گفت:در حال حاضر خیابان‌های اصلی شهرستان کنارک با تلاش نیروهای امدادی پاکسازی شده و قابل تردد است اما همچنان آب در منازل مسکونی وجود دارد و عوامل سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری تهران هر روز تا پاسی از شب مشغول آبکشی از خانه‌های شهر کنارک هستند.

کد خبر 846158 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل وزارت کشور آتش‌ نشانی شهردارى تهران مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • همدلی و همراهی بین مسؤولان بوشهر در رفع مشکلات مردم اثرگذار است
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است
  • مراسم ترحیم «پرویز داودی» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان (عکس)
  • ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان
  • قدردانی سپاه امام رضا (ع) از اقشار مختلف مردم در حمایت پاسخ تنبیهی به رژیم اشغالگر قدس