Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،الهام مظفری از استان البرز با قصه «جشن تولد مار بوآ»، فاطمه اوج اختری از استان تهران با قصه «هدیه‌ای برای خدا»، مریم احتشام از خراسان شمالی با قصه «رسم قدیم»، منیژه واحد قاضیانی از استان گیلان با قصه‌ی «گلبهار» و حسین کاظمی از استان مازندران با قصه «شال و مش حسن» در شب یلدا با برگزیدگان مناطق دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفرات شایسته تقدیر این جشنواره را نیز «مریم مهدی پور» با قصه «آواز گمشده» از استان البرز، محمدرضا برومند با قصه «طوطی و بقال» از استان تهران، فاطمه نودهی با قصه «به خاطر یک تکه پنیر» از استان خراسان شمالی، عسل نیکو با قصه «قلب مترسک» از سمنان، سمیه نور علیشاهی از استان گلستان با قصه «بشنو از نی»، سمیه رنجبر با قصه «مهربان‌ترین آدم برفی» از استان گیلان و ایمانه رجبی با قصه «قدم یازدهم» از استان مازندران تشکیل می‌دهند. این در حالی است که سید امین حسینی از استان تهران با قصه «سفید آزاد» هم از سوی داوران نوجوان این جشنواره متشکل از فائزه عسکری، زهرا مرادی فر و یاسمین واحدی به‌عنوان قصه‌گوی شایسته تقدیر معرفی شد.

در پایان این مراسم و پیش از معرفی برگزیدگان، بیانیه هیئت‌داوران متشکل از مریم سعادت، محسن هجری و علیرضا خانجانی توسط محسن هجری قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: استقبال بسیار چشمگیر مردم مهمان‌نواز و فهیم استان گلستان از این رویداد فرهنگی یکی از ارزشمندترین دستاورد‌های این دوره بوده است که بیش از هر چیز گواه بر تملق خاطر آن‌ها به میراث فرهنگی ایران‌زمین بود. همین‌طور مشارکت و حمایت نهاد‌های فرهنگی استان گلستان در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نقاط روشن این جشنواره بوده است.

در ادامه این بیانیه خطاب به قصه‌گویان حاضر در جشنواره آمده است: قصه نباید تنها در زبان قصه‌گو جاری شود بلکه باید به‌اصطلاح درونی شود. قصه‌گویان همچنین باید در قصه‌های دینی و تاریخی از منبع معتبر استفاده کنند تا مبادا در روایت‌ها نکات غلط و تحریف‌شده به مخاطب منتقل شود.

در آیین پایانی این جشنواره همچنین از داوران بخش نوجوان، داوران بخش زنان و مردان، مدیران کل استان‌های شرکت‌کننده و رابطان و ناظر جشنواره نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید فیلم اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار خانم «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشور‌ها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار خانم «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر دکتر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد