Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@02:45:55 GMT

طرح ملی مسکن مشکلی را رفع نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۲۰۸

طرح ملی مسکن مشکلی را رفع نمی‌کند

رضایی‌کوچی با اشاره به آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: ساخت سالی 200 هزار واحد نمی‌تواند نیازهای یک میلیونی را برطرف کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره طرح اقدام ملی مسکن که ثبت‌نام آن اخیراً از سوی دولت آغاز شده گفت:‌ اینکه دولت اعلام کند که قرار است 400 هزار واحد آن هم ظرف مدت 2 سال ساخته شود به هیچ وجه رافع نیازهای کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما سالی 800 هزار واحد مسکونی جدید نیاز داریم؛ اگر با طرح اقدام ملی مسکن سالی 200 هزار خانه ساخته شود عملا در طول هر سال ما 600 هزار خانه کمبود خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت ثبت نام طرح ملی مسکن ۴ استان فیلم/ خبرهای "وزیر راه" از طرح ملی مسکن کدام استان صدرنشین افزایش قیمت اجاره مسکن شد؟+جدول

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما از دولت انتظار ساخت مسکن نداریم، اما انتظار داریم که بستر  حضور بخش خصوصی را برای تولید مسکن فراهم کند.

رضایی‌کوچی گفت:‌ متأسفانه زمین در کشور گران است و دولت باید شرایطی را ایجاد کند تا این مشکل را رفع کرده و عملاً انبوه‌سازان و همچنین بخش خصوصی بتوانند از بافت فرسوده، زمین‌های دولتی و زمین‌های شهرهای جدید مورد استفاده قرار گیرد و عملاً‌ آن را به شهرها الحاق کند تا مشکل کمبود مسکن رفع شود.

وی گفت: قیمت زمین امروز در قیمت تمام شده مسکن بسیار بالاست و باید دولت با اتخاذ راهکارهای مناسب این موضوع را رفع کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ دولت نه در روستا و نه در شهر اقدام خاصی برای ساخت منازل انجام نداده است و عملا شرایط را به سمتی برده که ما دچار مشکلات عدیده‌ای در بخش مسکن کشور هستیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان قیمت مسکن طرح ملی مسکن دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار شهرستان خاش گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و ارگان‌های مختلف ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در نقطه استراتژیک شهر خاش تامین شد.
صاحب گل صالحی افزود: این زمین به همت شهرداری خاش در حال قطعه بندی، زیرسازی و آماده سازی است.
وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت زمین می‌توانند به سامانه‌های اقدام ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

دیگر خبرها

  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • حبس در انتظار فروشندگان امتیاز مسکن ملی
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی؛ از حبس ۴۵ روزه تا جزای نقدی برای آگهی دهندگان+ تصویر
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است
  • ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن