Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بودجه مجلس بر واگذاری فضای ورزشی اماکن عمومی را به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: باید فضای اماکن عمومی را به بخش خصوصی بسپاریم چراکه نسبت به این حوزه اعتماد کافی حاصل شده است. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فراهان، سیدمحمد حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ورزش همگانی استان مرکزی که با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان برگزار شده بود با اشاره به وضعیت هیئات ورزشی در استان مرکزی اظهار داشت: ساختار هیئات ورزشی در شهرهای کلان و شهرستان‌ها یکسان است اما با این وضعیت شهرستان‌ها وضعیت هیئات ورزشی را نمی‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چنین وضعیتی باید گفت رئیس هیئات ورزشی شهرستان‌ها در راستای مدیریت تیم‌های ورزشی از خودگذشتگی می‌کنند زیرا معیشت و سطح درآمد مردم در شهرستان‌ها به نوعی نیست که بتوان از حضور آنها در عرصه‌های ورزشی کسب درآمد داشت.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید فضای اماکن عمومی را به بخش خصوصی بسپاریم و باید گفت که نسبت به این حوزه اعتماد کافی حاصل شده است، همچنین افزایش قیمت استفاده از اماکن ورزشی در شهرستان‌ها تنها سبب عدم حضور مردم در این اماکن می‌شود.

حسینی ادامه داد: باتوجه به جایگاه وزارت ورزش و جوانان در دولت انتظار داریم این مجموعه توجه ویژه‌ای به هیئات ورزشی داشته باشد و در این حوزه نمایندکان مجلس آمادگی مساعدت را دارند، همچنین نگهداری و تعمیر اماکن ورزشی نیازمند صرف اعتبار در این زمینه است.

داورزنی: توسعه ورزش قهرمانی در گروی حمایت از هیئت‌های ورزشی استان‌هاست/ اجاره اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی فاجعه استشهرداری اردبیل به دنبال توسعه متوازن اماکن ورزشی در تمامی مناطق اردبیل استاستفاده بیش از 18 میلیون نفر برنامه از اماکن ورزشی پایتخت

وی عنوان کرد: در بسیاری از شهرستان‌ها اماکن ورزشی موجود با نرخ اندکی اجاره داده می‌شوند اما با این شرایط نیز استقبالی از حضور در این اماکن نمی‌شود، پراکندگی اماکن ورزشی یکی از معضلات کنونی است که باید مورد توجه واقع شود، بطور مثال در یک روستا سالن ورزشی تجهیز شده اما به قدری این سالن با فضای روستا فاصله دارد که به نوعی بلااستفاده باقی مانده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با ساخت اماکن ورزشی میزان سرانه ورزشی نیز افزایش می‌یابد اما باید توجه داشته باشیم که آیا این اماکن در اختیار مردم قراردارد یا همانند این سالن‌ها در مکان‌های دروتر از فضای زندگی مردم مستقر شده‌اند.

حسینی بیان کرد: باتوجه به اینکه در حوزه ورزش و جوانان مسئله سلامت جامعه مطرح است باید به شاخص‌های جمعیتی در حوزه سلامت بیش از پیش بپردازیم، همچنین فوتبال یکی از ورزش‌های پر مخاطب در سراسر کشور است که ما می‌توانیم این ورزش ارزان قیمت را در اختیار همگان قرار دهیم و برای تحقق این مسئله باید زیرساخت‌های ایجاد چمن مصنوعی را فراهم سازیم.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان در گذشته وعده تخصیص 200 میلیون تومان تسهیلات به ورزش استان مرکزی را داده که امیدواریم این رقم نیز محقق شود، تلاش ما بر این است که خانه‌های ورزش سراسر استان مرکزی به لحاظ تجهیزاتی از حداقل امکانات برخوردار باشند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه معضل زمین چمن شهرستان فراهان تاحدودی مرتفع شده اما استخر این شهرستان علی رغم رشد فیزیکی 85 درصدی همواره قابل استفاده نیست که امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم این استخر را به مرحله بهره برداری برسانیم.

حسینی عنوان کرد: تخصیص 27 درصدی ارزش افزوده به حوزه ورزش یکی از اقدامات مطلوب مجلس به شمار می‌آید، همچنین اگر شرکت و یا موسسه‌ای هزینه‌ای در حوزه ورزش داشته باشد براساس قانون برنامه ششم این هزینه جزئی از هزینه‌های قابل قبول مالیاتی آن مجموعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/720/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید

ایسنا/مرکزی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از طریق واگذاری اقتصاد به مردم و کاهش هزینه‌های تولید اتفاق می‌افتد، گفت: بانک‌ها باید با تغییر ماهیت، تسهیلات خود را از کانال بورس بازی و دلالی به سمت سرمایه در گردش سوق دهند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، مردمی‌سازی‌ اقتصاد را نیازمند راهکارهایی برای اجرا دانست و اظهار کرد: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید اقتصاد را به مردم واگذار کرد و اقتصاد را مردمی‌سازی کرد. به این منظور باید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود. متاسفانه امروزه معمولا واگذاری‌ها به مجموعه‌های شبهه دولتی یا خصولتی صورت می‌گیرد در حال که باید به معنای واقعی به مردم واگذار شده و دولت تنها سیاست‌گذاری و نظارت کند.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های تولید در کشور، ادامه داد: تجربه نشان داده که تولید دولتی گران‌تر بوده و زمان بیشتری نیاز دارد و باعث می‌شود فضای تولید رقابتی نباشد.

وی با بیان اینکه جهش تولید از طریق کاهش هزینه‌های تولید محقق می‌شود، تصریح کرد: بانک‌ها باید تسهیلات خود را از کانال بورس بازی و دلالی به سمت سرمایه در گردش سوق دهند و ماهیت بانک‌ها باید تغییر کند. عمده بانک‌های ما تجاری هستند و باید با تغییر ریل، به سمت بانک‌های توسعه‌ای حرکت کنند. اگر بانک‌ها مسیر خود را تغییر ندهند، با مشکلاتی مواجه می شوند و به سمتی سوق پیدا خواهیم کرد که مردم نمی‌توانند پایه‌های مالی خود در حوزه تولید را تقویت کنند.

سلیمی تامین مالی را یکی دیگر از لازمه‌های مشارکت مردم در جهش تولید دانست و افزود: اخیرا در این زمینه، قانونی در مجلس تصویب شده که باید مو به مو اجرایی شود. اگرچه ممکن است نواقصی وجود داشته باشد، اما این قانون تا حد زیادی می‌تواند مشکلات موجود را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: به منظور مردمی‌سازی اقتصاد، دولت نباید به دنبال درآمدزایی از اقدامات این حوزه داشته باشد. به عنوان نمونه زمین‌های شهرک‌های صنعتی باید به قیمت تمام‌شده به مردم واگذار شود اما گزارش‌هایی وجود دارد که در برخی موارد شهرک‌های صنعتی در بازه‌های زمانی به دنبال افزایش قیمت زمین هستند. این موضوع موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران از سرمایه گذاری منصرف شده و مردم نتوانند در این حوزه‌ها گام بردارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی دیگر از ابزارهای جهش تولید دانست و گفت: مجلس در این زمینه قوانین خوبی تصویب کرده و دولت نیز گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است، اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت آنها در کشور گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منحرف نشدن حمایت های دولتی از دانش بنیان ها، اظهار کرد: اخیرا حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث شده است که برخی مجموعه‌ها علیرغم اینکه دانش‌بنیان نیستند، به اسم شرکت دانش‌بنیان فعالیت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز تاکید کرد و ادامه داد: فاصله معناداری بین تحقیقات دانشگاهی و صنعت وجود دارد که این فاصله باید حذف شود. دانشگاه باید پشتیبان صنعت و کشاورزی بوده و حضور فعالی در میدان داشته باشد. امروزه به دلایلی، تحقیقات دانشگاهی راه خود را طی کرده و صنعت و کشاورزی نیز در مسیر خود حرکت می‌کند. همین موضوع باعث شده است که در بسیاری از این حوزه‌ها پشتوانه علمی وجود نداشته باشد.

وی افزود: باید با جدیت به دنبال رفع موانع تولید و صادرات باشیم. امروزه صادرات کشور با پیچ و خم‌های بسیاری مواجه است. اگر به دنبال جهش تولید هستیم، باید مسیر صادرات به ویژه در حوزه‌هایی که مزیت‌های صادراتی و تولید مازاد وجود دارد، هموارتر شود. از طرفی باید مردم را به مصرف کالاهای داخلی تشویق کرد. متاسفانه به دلیل اینکه در پاره‌ای از موارد، کیفیت کالاهای داخلی پایین است، مردم به سمت کالاهای خارجی سوق پیدا کرده‌اند. باید در حوزه نظارت بر کیفیت تولید داخلی و مصرف کالای داخلی، اقدام جدی و نگاه متفاوتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • برنامه های ورزش همگانی مازندران منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • برنامه های ورزش همگانی منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید