Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:55:19 GMT

دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۶ تا ۱۲ درجه خنک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۳۸۱

دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۶ تا ۱۲ درجه خنک می‌شود

«فریبا گودرزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی اعلام کرد: تا ظهر امروز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور همچنان جو پایداری حاکم خواهد بود که پیامد آن تداوم وضعیت آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

وی ادامه داد: همچنین از بعدازظهر پنجشنبه بارش در استان های ساحلی خزر آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته گودرزی، جمعه نیز ضمن تشدید بارش در استان های ساحلی خزر، در برخی مناطق استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات استان های واقع در البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد و برای روز شنبه در سواحل دریای خزر و بخش هایی از غرب و مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد؛ همچنین در برخی نقاط جنوب و جنوب غرب، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد و در نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود و بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور و سواحل غربی خزر شدت می یابد. سواحل دریای خزر از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا روز دوشنبه مواج است.

این کارشناس هواشناسی همچنین توضیح داد: روز شنبه در شمال خلیج فارس و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود و دریا در این نواحی مواج خواهد بود. 

هشدار وقوع بارش‌های شدید در غرب گیلان از امشب

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، بارش های شدید باران امشب در غرب گیلان رخ می دهد که میزان بارش ها در این منطقه به ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر می رسد؛ فردا جمعه گیلان و غرب مازندران ۶۰ تا ۹۰ میلی متر بارندگی دارند که آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب معابر و احتمال رخداد سیلاب در این مناطق وجود دارد.

هوای تهران تا روز دوشنبه هشت درجه خنک‌تر می‌شود

گودرزی در مورد وضعیت هوا و دمای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف و غبار آلود است اما وضعیت هوا در تهران فردا جمعه بهتر می شود و از شنبه بارش ها در تهران آغاز خواهد شد و تا روز دوشنبه بارش باران و برف رخ می دهد و هوا نیز تا هشت درجه خنک تر می شود. 

وی در مورد سردترین و گرم ترین مراکز استان ها نیز گفت: امروز شهرکرد با ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس با ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین مراکز استان های کشور بودند.

برچسب‌ها هواشناسی تغییرات آب و هوا بارش باران کاهش دما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی تغییرات آب و هوا بارش باران کاهش دما هواشناسی تغییرات آب و هوا بارش باران کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی و شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی آماده است.
 
وی افزود: از امروز بارش‌ها را به صورت تند باد‌های لحظه‌ای بیشتر در نیمه جنوبی استان داریم، بیشینه بارش‌ها برای عصر چهارشنبه است و این سامانه بارشی تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در ارتفاعات شاهد بارش تگرگ هستیم؛ لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

راستی افزود: طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم. 

وی گفت: طی دیروز بارش در رفسنجان، کرمان، فیض آباد راور، لاله زار، دشت خاک، بردسیر و رابر داشتیم که رابر با ۲ و دهم میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است.
 
راستی تصریح کرد: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق