Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه در شش ماه امسال ۷۷ تن زعفران ایران صادرات شد، گفت: قیمت خرید زعفران از کشاورز با قیمت بازار تفاوت فراوان دارد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محسن احتشام ‌در میز تخصصی  ملی توسعه صادرات سه محصول زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی  با اشاره به خام‌فروشی زعفران اظهار داشت: در میز گرد ملی زعفران خواستاریم فرایند صادرات زعفران به نحوی مدیریت شود که خامی منصفانه بفروشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاورزان در برابر رنج متحمل شده مزد واقعی خود را دریافت نمی‌کنند، افزود:هرچند قیمت زعفران در بازارهای نوین با مبلغی که از کشاورز خریداری می شود، تفاوت زیادی دارد.

رئیس شورای ملی زعفران  ایران با اشاره به اینکه خواستاریم مزارع زعفران شناسنامه‌دار شوند افزود: شورای ملی زعفران خواهان هم افزایی مثبت در بورس در راستای حفظ منافع کشاورز است و از سازمان تعاون روستایی خواستاریم هر گونه اقدامی را با مشورت بخش خصوصی انجام دهد.

احتشام افزود: سال به سال سطح زیرکشت زعفران افزایش می یابد و پایین بودن راندمان تولید یکی از مشکلات زعفران کاران است مقدار برداشت در هر هکتار چهار هکتار است اما برخی کشاورزان نمونه 35 تن در. هر هکتار برداشت میکنند افزایش راندمان و بهره وی باید . توجه بیشتری شود.

وی خواستار مکانیزاسیون مرحله برداشت محصول زعفران شد وگفت: مکانیزاسیون زعفران نیاز فعلی و آینده بوده که نیازمند توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی است و نیازمندیم کشاورزی قراردادی و بهره‌مندی کشاورزان از مکانیزاسیون این بخش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در حال حاضر شش هزار تن عناب، 21 هزار تن زرشک خشک و 70 تن زعفران در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

احتشام افزود: در سال گذشته 110 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت زعفران بود که 382 تن محصول تولید وامسال سطح زیر کشت زعفران 120 هزار هکتار است که پیش بینی می شود از این میزان 450 تن محصول درکشور برداشت شود.

رئیس شورای ملی زعفران  ایران  گفت: امارات متحده عربی، اسپانیا، هنگ کنگ، ایتالیا، افغانستان، قطر، هند، آلمان و فرانسه به ترتیب کشورهای خریدار عمده زعفران ایران دانست وادامه داد: در شش ماهه نخست سال 77 تن زعفران به نقاط مختلف دنیا صادر شده است

احتشام خواستار تشکیل صندوق حمایت از زعفران شد و گفت: نیم درصد از درامد حاصل از صادرت به صندوق واریز شود و در راستار بازارسازی، معرفی و تبلیغات هزینه شود

وی بیان داشت: در زمینه برگشت ارز حاصل از صادرات باید تجدید نظر شود،وباید آموزشهای نوین کاشت داشت برداشت به کشاوزان آموزش داده شود تولید، توزیع و صادرات حلقه های یک زنجیر بوده که باید مورد توجه باشند

احتشام گریزی به محصول زرشک زد وگفت: در حال حاضر سهم ما از سبد کالای استراتژیک پایین است، باید میز تخصصی بسته تشویقی تدوین شود تا زرشک را در دنیا به درستی معرفی کنیم و بازار بسازیم هرچند در روند خشک کردن و فرآوری ضعف هایی وجود دارد، اما از متولیان خواستاریم در راستای ایجاد بارگاه های زرشک، سود تسهیلات را پایین آورند.

85 درصد تولید زعفران دنیا و کشور متعلق به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی استیزد| چهارمین جشنواره زعفران بهاباد برگزار شدزیرساخت‌ها برای مرجعیت قیمت زعفران ایران در حال فراهم‌شدن استزعفرانی‌ترین پائیز دنیا در خراسان رضوی؛ ادامه برداشت زعفران در تربت حیدریه + تصاویر

تدوین سند حمایت از محصولات استراتژیک در برنامه ششم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در برنامه ششم سند حمایت از محصولات استراتژیک تدوین شده تا زعفران از این وضعیت ارتقا باید گفت: رسالت اصلی ما افزایش بهره وری ارتقای تولید است .

قوسی با بیان اینکه دنبال افزایش سطح زیر کشت نیستیم زیرا بحران آب داریم افزود: هدفمان افزایش بهره وری راندمان و ارتقای تولید هدف گذاری شده است.

وی بیان داشت: تا پایان برنامه ششم افزایش عناب 24درصد،. زرشک 23.د رصد مد نظر است و بیشتر برنامه ها در ارتقای تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید محصول سالم را هدف گذاری کرده ایم ودر راستای مبارزه با آفات وبیماری ها از طریق بیولوژیک مطرح است هرچند یکی از مواردی که در برداشت باید توجه شود انبار و انبار داری است که باید هدف گذاری شود.

قوسی با بیان اینکه بارگاههای زرشک بسیار مهم است افزود: پنج کارخانه فرآوری سال گذشته در استان به بهره رسید اما ما معتقدیم باید باید کشاورزی قراردادی را در استان جا بیندازیم اگر قرار است دغدغه نداشته باشیم کشاورزی قراردادی جا بیفتد بین تولید کننده و تاجر است تولید کننده ب اندازه فروش و قرار داد خواهد بود

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران هم با بیان اینکه آمادگی داریم به هر کشوری که زعفران صادر می کنیم، ارز حاصل از صادرات را در همان کشور از طریق صرافی ها به دولت تحویل دهیم گفت: مشکلات برگشت ارز حاصل از صادرات رفع شود

میری افزود: استفاده از مکانیزاسیون برداشت باعث افزایش هر چه بیشتر کیفیت می شود وسازمان تعاون روستایی یا دولت که خرید زعفران را انجام می دهند، صادرکننده را هم ببینند و به فکر صادرات باشند.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی زعفران مانند دو سال گذشته پول را با تاخیر به کشاورزان ندهند،افزود: کیفیت زعفران ایران باعث ایجاد بازارهای جهانی شده است،.

به گفته وی تولید زعفران در شرایط فعلی کشور کار دشواری است.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

گرمای هوا یکی از مشکلاتی است که هر فردی حداقل یک بار با آن دست و پنجه نرم کرده است. در تابستان هم که گرمای هوا بسیار زیاد و در مناطق جنوبی کشور و گرمسیری غیر قابل تحمل می شود.

اما در این بین کولر گازیی هایی وجود دارد که می توانند گرمای هوا را تا حدی آسان تر یا قابل تحمل کنند که کولر گازی های جنرال گلد یکی از این کولر هاست که دارای دو حالت سرمایشی و گرمایشی می باشد یعنی علاوه بر فصل تابستان در فصول سرد سال نیز می توانید از گرمای آن استفاده کنید.

کولرگازی های جنرال قلد نسب به ویژگی های بسیار خوبی که دارند و طبق استاندارد های جهانی ساخته شده اند دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای هستند که در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر در این باره صحبت و به بهحث و گفت و گو بپردازیم اگر شما هم قصد خرید یک کولرگازی باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب را دارید پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

کولر گازی جنرال گلد

از پر فروش ترین کولرگازی ها در بازار ایران می توان به کولرگازی های جنرال گلد که تحت لیسانس تایلند هستند و در کشور چین منتاژ می شوند اشاره کرد.

همین ابتدا این موضوع را بدانید که برند جنرال گلد مطعلق به کمپانی Fujitsu General Limited است. که از سال 1947 میلادی شروع به فعایت کرد و به دلیل درخواست زیاد، در کشور های ژاپن ، مصر و آمریکا نیز کارخانه هایی را برپا کرد و شروع به تولید کولر گازی با کیفیت های بسیار بالا کرد.

کولر گازیی های جنرال گلدی که اخیرا تولید و روانه بازار می شوند سا حالته بوده یعنی از حال های گرمایشی، سرمایشی و تهویه بر خوردار هستند که شما با خرید یکی از این کولر گازی های برند جنرال گلد هم از دستگاه های گرمایشی و تحویه مطبوع بی نیاز می شوید یعنی به زبان ساده با یک تیر سه نشان میزنید و با هزینه یک محصول سه محصول را خریداری می کنید.

انواع کولر گازی های جنرال گلد

کولرگازی های جنرال گلد در مدل های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند که هر فردی بسته به نیاز خود می تواند یکی از این مدل ها را انتخاب و خریداری کند. از پرفروش ترین مدل های کولرگازی جنرال گلد در بازار ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد

کولر گازی جنرال گلد ایستاده کولر گازی اسپلیت جنرال گلد کولر گازی داکت اسپلیت جنرال گلد کولر گازی پر تابل جنرال گلد

بین این چهار مدل کولر گازی اسپلیت جنرال گلد در صدر جدول پر فروش ترین ها قرار دارد زیرا دارای دو پنل داخلی و خارجی است که به همراهی موتور قدرتمندی که دارد در مدت زمان بسیار کم می تواند محیط اطراف خود را گرم و یا سرد کند. و چون به صورت دو تیکه طراحی شده اند امکان خراب شدن آن ها در صورت استفاده درست و صحیح نزدیک به صفر است و می توانید سال ها از این کولر ها استفاده کنید و لذت ببرید.

مزایای کولرگازی جنرال گلد

دو تا از مهم ترین ویژگی های مثبت کولر گازی های جنرال گلد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اولین ویژگی مثبت این است که این کولر ها دارای سیستم اینورتر هستند، این سیستم باعث می شود صدای تولید شده توسط کولر به حداقل برسد و موقع روشن بودن هیچ صدای اضافی نشنوید.

ویژگی مثبت دوم هم استفاده از گاز R410 است که باعث می شود مصرف برق کولرگازی به حداقل برسد و شما در هزینه های جاری صرفه جویی چشم گیری انجام دهید.

از دیگر مزایای کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم مصرف قیمت مناسب مجهز به اینورتر بی صدا گازی مصرفی R410 رادیاتور و کمرسور مسی دارای قدرت باد تا سی متر مجهز به فیلتر آنتی باکتریال و… از جمله چند نمونه از مزایای کولر های گازی جنرال گلد به شمار می روند.

خرید کولرگازی جنرال گلد

کولرگازی های جنرال گلد به دلیل ویژگی های خوبی که دارند برای فصل گرما بسیار مناسب هستند و هزینه آنچنانی هم در پی ندارند نه در هنگام مصرف و نه در هنگام خرید. اما بهتر است هنگام خرید این کولرگازی ها به سایت نمایندگی معتبر آن در ایران یعنی جنرال گلد سر بزنید و بین صد ها محصول مختلف بگردید و محصولی که با نیاز های شما مطابقت بیشتری را دارد انتخاب و خریداری کنید.

همچنین برای دریافت مشاوره و هر گونه سوال می توانید با پشتیبانی جنرال گلد در تماس باشیدو تیم مجرب و حرفه ای جنرال گلد همیشه آماده پاسخگویی به سوالات و نظرات شما مشتریان عزیز هستند.

مفتخریم عرض کنیم که لازم نیست دیگر دغدغه اصل یا فیک بودن محصولات را داشته باشید زیرا فروشگاه جنرال گلد با این هدف تاسیس شده است که محصولاتی را به دست مشتریان و هم میهنان عزیز برساند که هم کیفیت بسیار بالایی داشته باند و هم توسط برند اصلی تولید شده باشد و فیک نباشد.

جنرال گلد تمام محصولات خود را با ضمانت اصل بودن 100 درصدی و 18 ما گارانتی به فروش می رساند و بیش از 800 نماینده در سر تا سر ایران دارد. علاوه بر این ها بعد از خرید هم همراه مشتریان خود می ماند و خدمات پس از فروشی همچون مشاوره، نصب، تعمیرات و پشتیبانی را هم ارائه می دهد.

نتیجه گیری

کولرگازی های جنرال گلد که جدیدا واراد بازار ایران شده اند توانسته اند رتبه خوبی را بین محصولات پر فروش کسب کنند گزینه مناسبی برای خانه و محیط های اداری و... هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه محسوب می شوند که می تواند هر چهار فصل سال از این محصولات استفاده کنید و هم از سرمای مناسب در فصل تابستان و هم از گرمای مناسب در فصل زمستان استفاده کنید و لذت ببرید.

کد خبر 745518

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • تایتل: تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲