Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت و سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم رسول اکرم(ص) معرفی قرآن در سطح جهانی بوده که این موضوع در برخی از سوره‌های قرآن آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرآن کتابی است که بر سایر کتاب‌های مکاتب پیروز و سرآمد است، افزود: در سوره مائده آمده قرآن کریم بر تمامی کتاب‌ها سلطه دارد و ما باید بدانیم که اگر جهانی حرف بزنیم اما جهانی عمل نکنیم در حقیقت به آموزه‌های قرآنی عمل نکرده‌ایم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در زمان ظهور، حضرت به طلاب نمی‌فرمایند که به فلان ده و روستا بروید؛ بلکه دستور خواهند داد به شرق و غرب سفر کنند تا معارف الهی را منتقل نمایند.

وی تصریح کرد: باید با جهان با برهان، عقل و دلیل سخن گفت و حکمت را در سخن رعایت کرد.

آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند اگر چیزی را به انسان می‌دهد با احترام می‌دهد و علمی نیز که به علامه طباطبایی بخشید کریمانه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باید اخلاص در عمل برای رضای خداوند داشت عنوان کرد: مرحوم قاضی بخش زیادی از علم خود را از وادی السلام فرا گرفت، وقتی به قبرستان می‌رویم باید با اهل قبور سخن گفت و از این فضا می‌بایست درس آموخت.

شستن غده‌های بدخیمی همچون استعمار خون می‌خواهد

مفسر قرآن کریم بیان داشت: غده‌های بدخیمی نیز وجود دارد که از جمله آن استعمار است و شستن این آلودگی از آب برنمی‌آید، بلکه خون می‌تواند این آلودگی را نابود کند.

وی ادامه داد: کشوری که خون داد می‌تواند در برابر استکبار ایستادگی کنند و امام راحل شاگرد مکتب اهل بیت(ع) بود که فرمود «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و خون بر شمشیر پیروز است».

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: کشوری که صدها هزار نفر برایش خون و جان داده است، می‌تواند استکبار را از بین ببرد و باید برای حفظ کشور تلاش کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که رشته‌های عقلی را احیا می‌کنند کار بزرگی انجام می‌دهند، افزود: زیارتنامه‌ها وقتی به دست بزرگان می‌رسد به هزاران کتاب تبدیل می‌شود و عالمان از مسیر برهان عقلی می‌توانند پاسخ شبهات را بدهند.

استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: یونان مبدا فلسفه نیست، بلکه معبر فلسفه است و افلاطون، سقراط و ارسطو بزرگان فلسفه هستند اما کوچکتر از آن بوده که مبدا حرکت باشند و اینها همه شاگرد حضرت ابراهیم خلیل هستند.

وی افزود: ابوریحان بیرونی می‌گوید من از علمای هند گلایه دارم که اگر آنان نیز مانند یونانی‌ها کار می‌کردند امروز گوساله پرست نبودند و سال‌های قبل وقتی به برخی از علمای هند که به دیدار ما آمده بودند این مطلب را گفتیم آنان گریه کردند.

کد خبر 4771988

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه قم آیت الله جوادی آملی علامه طباطبایی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز بیرجند قزوین سفر استانی هفته وحدت یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در آستانه ۲۹ فروردین روز ارتش، فرمانده انتظامی لرستان با جانبازان بالای ۳۵ درصد انتظامی استان دیدار کرد.
 سردار یحیی الهی در این دیدار ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهداء و ایثارگران نظام مقدس جمهوری اسلامی، بخصوص شهید عزیز اخیر نیروی انتظامی شهید مجتبی نعمت پورگفت: دیدار با جانبازان ادای دین به ارزش‌ها و شعائر والای انقلاب است و باید فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تبیین و تشریح شود.
سردار یحیی الهی جانبازان و ایثارگران را میراث داران انقلاب اسلامی و شهداء دانست و افزود: از منظر قرآن، ائمه معصومین (ع) و امامین انقلاب اسلامی، شما جانبازان حق زیادی به گردن ما دارید و انشالله که شرمنده شما نشویم و بتوانیم جزء ناچیزی از این دین را اداء کنیم.
سردارالهی خاطرنشان کرد: جانبازان مظهر گذشت و نمونه‌های برجسته از ایثار و فداکاری هستند که سلامت جسم خود را در راه انقلاب صرف کردند و امروز رنج ها، درد‌ها و ناراحتی‌های خود را با صبر و بردباری تحمل می‌کنند.
فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: جانبازان سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت و آرامش جامعه هستند و ما همیشه قدر دان شما هستیم و خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • عملیات «وعده صادق» علیه همه استکبار جهانی بود
  • ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی
  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است
  • وعدۀ صادقِ نصرت و پیروزی
  • رژیم صهیونیستی سیلی جانانه‌ای از ایران خورد
  • ایران سیلی جانانه‌ای به رژیم صهیونیستی زد
  • نخل‌های قصر شیرین، نمادی از ایستادگی ایران در طول دفاع مقدس + فیلم